Η γείτονα δεν φείδεται να δαπανά δισ. ευρώ ή/και δολάρια εδώ και χρόνια είτε απευθείας, είτε μέσω ελεγχόμενων φορέων όπως οι τουρκικές αερογραμμές (Turkish Airlines) για να προάγει τα συμφέροντά της.
Οι διαφημίσεις στο BBC ή στο CNN ή σ’ άλλα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα ή την Ευρωλίγκα είναι η κορυφή του παγόβουνου. Η γείτονα δαπανά επίσης πολλά λεφτά για μάρκετινγκ, χρηματοδοτώντας ισλαμικά σχολεία σε μουσουλμανικές χώρες και έδρες τουρκικών σπουδών σε Δυτικά πανεπιστήμια.
Όλα αυτά κοστίζουν πολλά λεφτά και έχουν στόχο να βελτιώσουν την μπράντα της χώρας.
Όμως, έρχεται η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και κάνει χαλάστρα, αποκαλύπτοντας την αλήθεια, π.χ. η συνεισφορά των Τούρκων και της Τουρκίας στον πολιτισμό είναι αμελητέα.
Αν κάποιος υποβάλει σχετική ερώτηση στο chatGPT θα το διαπιστώσει από την γενικόλογη απάντηση. Αν ρωτήσει κάποιος για την καταγωγή των Τούρκων θα πληροφορηθεί ότι είναι βασικά μογγολική. Αν ρωτήσει για την ιστορία δημοφιλών προορισμών στη σύγχρονη Τουρκία-ακόμη και αν π.χ. αναζητήσει πληροφορίες για το Μποντρούμ αντί για την Αλικαρνασσό, θα πληροφορηθεί για την αρχαία ελληνική ή άλλη παράδοση.
Όσο λοιπόν περισσότερο χρησιμοποιεί ο κόσμος την ΑΙ για να μαζεύει πληροφορίες για την Τουρκία, τόσα περισσότερα θα μαθαίνει για εκείνα που η τουρκική προπαγάνδα πολλών χρόνων θα ήθελε να κρύψει κάτω από το χαλί.
Γι’ αυτό ισχυριζόμαστε ότι η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία τροφοδοτείται με εκατομμύρια σελίδες για να εκπαιδευθεί, υπονομεύει την τουρκική προπαγάνδα ή αν προτιμάτε τις ακριβές καμπάνιες μάρκετινγκ της χώρας.