Η απόφαση της κυβέρνησης να δώσει επιταγή κατάρτισης 600 ευρώ για αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων σε 180.342 επιστήμονες-ελεύθερους επαγγελματίες μέσω τηλεκπαίδευσης συζητήθηκε ευρέως. Ομως, υπάρχει μια πτυχή που προκαλεί εντύπωση και ερωτήματα.
Πριν μερικές μέρες, οδηγώντας το αυτοκίνητο άκουσα τον επικεφαλής ενός ΙΕΚ να αναφέρει πως η αμοιβή για τις υπηρεσίες τηλεδιδασκαλίας των επιστημόνων ήταν 400 ευρώ για τον καθένα. Υπενθυμίζεται ότι η κατάρτιση περιλαμβάνει 100 ώρες διδασκαλίας.
Μου φάνηκαν πολλά τα λεφτά και ζήτησα την άποψη καθηγητή πανεπιστημίου γι’ αυτό το θέμα.
«Αν κάνεις μαθήματα εξ αποστάσεως και τους βάζεις όλους μαζί, έχεις καθαρό κέρδος 90% και πλέον», ήταν η απάντηση. «Δεν υπάρχει όριο (στους παρακολουθούντες). Ορίζεις ημερομηνίες και θέματα και έρχονται… γρήγορα και εύκολα λεφτά. Τα καλά της κρίσης», συμπλήρωσε ειρωνικά.
Η στήλη κατανοεί ότι τα λεφτά είναι κοινοτικά και δεν θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Όμως, δεν κατανοεί ποιος ή ποιοι αξιωματούχοι τιμολόγησαν αυτό το πρόγραμμα με αυτό τον τρόπο, αν όντως το τίμημα είναι 400 ευρώ το άτομο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το ποσό που αναλογεί στη διδασκαλία για 180.342 άτομα ξεπερνά τα 72 εκατ. ευρώ.
Τα «καλά της κρίσης»;