Οι ανατιμήσεις και το υπαρξιακό δίλημμα της μεταποίησης

Οι κερδοφόροι χαρίζουν τα κέρδη τους και οι… λιγότερο φλερτάρουν με την επιβίωση. Ο λόγος για την ελληνική μεταποίηση και τις συνεχείς ανατιμήσεις που είναι αναγκασμένη να επωμιστεί. Ανατιμήσεις που δεν μεταφέρει πάντα στον καταναλωτή…

Δημοσιεύθηκε: 5 Απριλίου 2022 - 08:03

Load more

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Στο τέλος της προηγουμένης εβδομάδας, εταιρείες του χώρου της εμφιάλωσης αναψυκτικών, μπίρας ή άλλων ποτών, έλαβαν μία επιστολή, την τρίτη του είδους, από κορυφαία ευρωπαϊκή παραγωγό εταιρεία γυάλινων φιαλών.

Τους ενημέρωνε ότι εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών που επικρατούν, ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία, είναι αναγκασμένη να προχωρήσει μονομερώς σε αύξηση της τιμής διάθεσης των φιαλών της, κατά το μάλλον εντυπωσιακό ποσοστό του 45%, από την 1η Απριλίου.

Νωρίτερα εφέτος, η ίδια εταιρεία είχε ενημερώσει τους πελάτες της, βιομηχανίες και αυτές, ότι προχωρά σε αυξήσεις τιμής, την πρώτη φορά κατά 10% και τη δεύτερη κατά 8%. Η τελευταία επιστολή, στην οποία μνημονεύονται τα συγκεκριμένα ποσοστά αύξησης τιμής, βρίσκεται στη διάθεση του Euro2day.gr.

Μαζί της, λάβαμε, υπό μορφή σημειώματος, και τα λόγια ιδιοκτήτη μικρομεσαίας ελληνικής βιομηχανίας του χώρου, στα οποία είναι ανάγλυφη η αγωνία του για το μέλλον της επιχείρησής του. «Για να δεις τι τραβάω!», σημείωνε.

Αφού παρέθετε τις τρεις διαδοχικές αυξήσεις τιμών στις φιάλες, εντός των πρώτων μηνών του έτους, σημείωνε αυτολεξεί: «Και αυτό είναι μόνο ένα υλικό, η αύξηση του οποίου έρχεται να προστεθεί στις υπόλοιπες, της ενέργειας και των άλλων πρώτων και δεύτερων υλών, που έχουν εκτοξευτεί!».

Τα λόγια του συγκεκριμένου επιχειρηματία μάς ώθησαν να αναζητήσουμε και έτερο παραγωγό, επίσης ιδιοκτήτη μικρομεσαίας επιχείρησης του ιδίου χώρου, ο οποίος μας επιβεβαίωσε ότι διαθέτει την ίδια προμηθεύτρια εταιρεία φιαλών και ότι επίσης αγωνιά για την επιβίωση της δικής του επιχείρησης, δεδομένων των ανατιμήσεων που υφίσταται στο κόστος παραγωγής από την αρχή του έτους.

Ωστόσο, δήλωνε ότι «μεταφέρουμε μόνον μικρό μέρος αυτών των αυξήσεων στον καταναλωτή. Εάν διανοηθούμε να αυξήσουμε περισσότερο από 7-8% την τιμή του προϊόντος μας, αυτόματα βλέπουμε τις πωλήσεις μας να μειώνονται». Πρόσθετε, δε, αναφερόμενος στις εταιρείες του χώρου: «Οι κερδοφόρες χαρίζουν τα κέρδη τους και όσες έγραφαν ήδη ορισμένες ζημιές πλέον φλερτάρουν με την επιβίωση».

Αυτό είναι το δίλημμα ενώπιον του οποίου βρίσκεται σήμερα η ελληνική μικρομεσαία μεταποίηση. Δηλαδή, η συντριπτική πλειονότητα των μεταποιητικών επιχειρήσεων της χώρας.

Σύμφωνα με ανθρώπους με τους οποίους μιλήσαμε, η επιδότηση που παρέχει η κυβέρνηση στους λογαριασμούς ενέργειας, αν και πυροσβεστικού χαρακτήρα, είναι υπό τις συνθήκες ευπρόσδεκτη. Ωστόσο, δεν θεραπεύει το πρόβλημα ενώπιον του οποίου στέκουν με δέος.

Τούτων όλων δοθέντων, σε μία χρονιά κατά την οποία η ελληνική μεταποίηση, από κοινού με την ελληνική οικονομία, ήλπιζε να σηκώσει κεφάλι στον αγώνα που διεξάγει τα τελευταία χρόνια, ενδεχομένως να υπάρξει ένα γαϊτανάκι από… λουκέτα.

«Τα βγάλαμε πέρα σχεδόν για μία δεκαετία με την κρίση χρέους και την ύφεση που τη συνόδευσε. Τα βγάλαμε πέρα με την πανδημία. Πλέον, με τις ανατιμήσεις, τις τόσο ραγδαίες ανατιμήσεις, δεν είναι δυνατόν να τα βγάλουμε πέρα», μονολογούσε ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, στην άλλη άκρη του τηλεφώνου.

Το κόστος ενέργειας, έτσι όπως διαμορφώνεται στην Ελλάδα, πάντα αποτελούσε πρόβλημα για τη μεταποίηση στη χώρα μας. Πλέον, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες ανατιμήσεις πρώτων υλών, προκαλεί δέος και τρόμο και θέτει εν αμφιβόλω την επιβίωση αυτών των επιχειρήσεων.

Είναι κανείς διατεθειμένος ή ικανός να κάνει κάτι για αυτό;

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων