Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Στο Μέγαρο Μαξίμου, είναι πλέον βέβαιον, εδρεύει -πέραν του επιτελικού κράτους- και κάποιος με μοναδικό αντικείμενο την ανατροπή των όποιων τυχόν θετικών εντυπώσεων έχει κατορθώσει να δημιουργήσει η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα.
Έτσι, μετά από ένα, κατά γενική ομολογία, θετικό επικοινωνιακό απολογισμό ως αποτέλεσμα των πρωθυπουργικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ και της εξειδίκευσής τους από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, έγιναν χθες γνωστές αποφάσεις που δεν αντέχουν στην κοινή λογική αναφορικά με τον τρόπο αντίδρασης σε περίπτωση εκδήλωσης κρουσμάτων κορωνοϊού σε σχολικές αίθουσες.
Όπως είπε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, «σε περίπτωση κρούσματος, όλοι οι μαθητές του τμήματος (εκτός των εμβολιασμένων) θα κάνουν 4 τεστ την εβδομάδα εκείνη: δύο δωρεάν εργαστηριακά τεστ (rapid) και δύο δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) που κάνουν κάθε εβδομάδα. Οι δε μαθητές που κάθονται κοντά στον συμμαθητή τους που νόσησε, θα κάνουν 7 δωρεάν τεστ: 1 τεστ κάθε ημέρα!».
Με άλλα λόγια, 7 τεστ για όσους κάθονται στο διπλανό θρανίο και 4 τεστ για όσους κάθονται δύο θρανία παραπέρα! Η απόφαση αυτή, δε, ελήφθη ωσάν να μην ήσαν γνωστές οι συνθήκες συγχρωτισμού στις σχολικές αίθουσες ή ωσάν να υπάρχει κάποιο είδος φραγμού στις συνθήκες υπό τις οποίες εξελίσσεται η δραστηριότητα των μαθητών στη διάρκεια των διαλειμμάτων!
Προς τι δε η «έκπτωση» για όσους δεν κάθονται κοντά (;) στον μαθητή που νόσησε; Έχει οικονομικά κίνητρα, άραγε, αυτή η απόφαση και εάν ναι, βάσει ποιας λογικής, τη στιγμή κατά την οποία το διάστημα 2020-2022 δίδεται το συγκλονιστικό ποσό των 42,7 δισ. ευρώ για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού; Εδώ βρήκαν να κάνουν οικονομία;
Άραγε, αυτοί που έλαβαν τη συγκεκριμένη απόφαση έχουν περάσει ποτέ έξω από ένα σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό; Διότι εάν όντως είχαν περάσει και είχαν αντικρίσει είτε όσα διαδραματίζονται στον προαύλιο χώρο είτε στις ίδιες τις σχολικές αίθουσες, θα κατανοούσαν πως ελάχιστη σημασία έχει τελικά η θέση στην οποία κάθεσαι σε μία τάξη, όταν εντοπιστεί κάποιο κρούσμα μεταξύ των συμμαθητών σου.
Όπως βεβαίως ξεφεύγει της λογικής και το πρωτόκολλο που έχει ανακοινωθεί -το οποίο αόκνως προασπίζεται η φιλτάτη κα Ν. Κεραμέως- για το περίφημο 50% + 1, βάσει του οποίου θα αναστέλλεται η λειτουργία σχολικών τμημάτων, μόνο εάν νοσήσει ποσοστό άνω του 50% των μαθητών.
Είναι όντως απορίας άξιον, τι θα πράξει ο κάθε γονέας εάν εντοπιστούν 5-6 κρούσματα σε ένα σχολικό τμήμα! Θα στείλει το παιδί του την επόμενη ημέρα ή όχι, διότι σύμφωνα με την κα Κεραμέως οι «αδικαιολόγητες απουσίες» θα πέφτουν... βροχή.
Φίλτατοι, όλα αυτά δύσκολα ευσταθούν υπό το πρίσμα της κοινής λογικής. Ανεξαρτήτως της ταυτότητος και του επιστημονικού κύρους όσων τα πρότειναν, είναι σαφές ότι εάν εφαρμοστούν όπως εξαγγέλθηκαν, θα οδηγήσουν, κατά πάσα βεβαιότητα, σε έναν νέο γύρο -αχρείαστης- έντασης τη σχολική κοινότητα και σε αντιδράσεις κατά της κυβέρνησης.
Η σχολική χρονιά μόλις άρχισε. Δεν είναι ακόμη αργά για μία αναθεώρηση αυτών των προβλέψεων και την υιοθέτηση οριζόντιων διαγνωστικών τεστ για όλους τους μαθητές, με την ίδια συχνότητα, στα τμήματα όπου εντοπίζονται κρούσματα του κορωνοϊού.
Όση κι αν είναι, δε, η ανάγκη διά ζώσης διδασκαλίας εφέτος, μετά την περυσινή εξ αποστάσεως, οφείλει να επικρατήσει η κοινή λογική και σε ό,τι αφορά το περίφημο μέτρο του 50% + 1.
Για ξαναδείτε το…