Κίνητρα ναι, απειλές όχι!

Η Ελλάδα είτε είναι θωρακισμένη οικονομικά για ένα νέο lockdown, είτε δεν είναι. Δεν είναι δυνατόν δύο υπουργοί να υποστηρίζουν ακριβώς τα αντίθετα, με χρονική διαφορά μόλις 5 ημερών! Δείτε το αυτό…

Δημοσιεύθηκε: 1 Ιουλίου 2021 - 07:57

Load more

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Είτε υπάρχει ένα κεφαλαιακό πλέγμα ασφαλείας για οποιοδήποτε σενάριο αναφορικά με την πανδημία είτε δεν υπάρχει, κι αν επιβληθεί ένα νέο lockdown οι χρεοκοπίες θα έρθουν βροχή.

Ταυτόχρονα, όμως, δεν είναι δυνατόν να συντρέχουν αμφότερα αυτά τα ενδεχόμενα. Εκτός κι αν υφίστανται καταστάσεις αντίστοιχες εκείνων που περιέγραψε μία ψυχή σε άλλες εποχές, λέγοντας «λεφτά υπάρχουν», για να αποδειχτεί τελικά ότι δεν υπήρχε... δεκάρα τσακιστή!

Ο λόγος για το εκβιαστικό δίλημμα ενώπιον του οποίου έθεσε χθες την επιχειρηματική κοινότητα και δη αυτή του κλάδου της εστίασης, αναφορικά -προφανώς-με την τήρηση των μέτρων περί «αμιγών και μεικτών χώρων», ο υπουργός Ανάπτυξης Άδ. Γεωργιάδης: «Έχει έρθει η ώρα να ωριμάσουμε. Δεν υπάρχουν άλλα λεφτά. Αν έρθει πανδημία τον χειμώνα, τελειώσαμε οικονομικά», υποστήριξε, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο τέταρτου κύματος κορωνοϊού, στη διάρκεια συνέντευξής του στο κανάλι ΟΡΕΝ. Έθεσε, δε, το μάλλον ρητορικό ερώτημα: «Θέλετε (σ.σ. τον) χειμώνα να σας ξανακλείσουμε και τώρα πια, που δεν υπάρχουν και λεφτά, να χρεοκοπήσετε ή όχι;».

Διετύπωσε αυτό το δίλημμα, μάλιστα, μόλις πέντε ημέρες μετά τη ρητή διαβεβαίωση που παρέσχε περί του αντιθέτου ο υπουργός επί των Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, λέγοντας ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη ακόμη και για το πιο ακραίο σενάριο εξέλιξης της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για το ενδεχόμενο τέταρτου κύματος κορωνοϊού το φθινόπωρο και την οικονομική ετοιμότητα της κυβέρνησης, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι «ανά πάσα στιγμή είμαστε έτοιμοι και για το πιο ακραίο σενάριο. Έχουμε ενισχύσει στα δύο χρόνια διακυβέρνησης το ταμείο της χώρας με 41 δισ. ευρώ».

Τι ακριβώς ισχύει εκ των δύο και ποιος υπουργός μέλλει να βρεθεί εκτεθειμένος, εάν, ο μη γένοιτο, όντως υπάρξει αρνητική τροπή των πραγμάτων;

Έστω, δε, ότι ο στόχος των ισχυρισμών του κ. Γεωργιάδη ήταν επ’ αγαθώ, ελπίζοντας στην εμβολιαστική αφύπνιση του κοινού και την τήρηση των μέτρων εκ μέρους των καταστηματαρχών. Τη δυνητική ζημία στην αξιοπιστία της χώρας δεν τη συνυπολόγισε;

Το μήνυμα που εξέπεμψε χθες αναφορικά με το ελληνικό αξιόχρεο ποιο ήταν και πώς θα εισπραχθεί αυτό από τη διεθνή επενδυτική κοινότητα; Ρητορικό και αυτό το ερώτημα…

Εκεί, όμως, που πρέπει να τραβηχτεί μία κόκκινη γραμμή είναι στο σημείο των δηλώσεων του κ. Γεωργιάδη περί των εργαζομένων και της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών και το ενδεχόμενο απόλυσης των αρνητών του εμβολιασμού.

Όπως είπε, κάναμε πολύ διεξοδική ενδοκυβερνητική συζήτηση, εάν υπάρχει συνταγματικά ανεκτός τρόπος να κάνουμε εμείς μία τέτοιου τύπου νομοθετική ρύθμιση για τους εργαζόμενους. Κρίθηκε ότι συνταγματικά δεν μπορούμε, γιατί αυτό θα οδηγούσε σε μία εκ του πλαγίου υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών, που δεν επιτρέπεται. Άρα, αναγκαστικά αυτό θα ρυθμιστεί από την αγορά, από την κείμενη νομοθεσία. Σε μία επιχείρηση που αποφασίζει να είναι Covid free, αποκλείεται ο επιχειρηματίας με τους εργαζόμενους να μην έχουν συζητήσει και να μην έχουν βρει μία πολιτισμένη λύση. Το λογικό είναι όλοι να είναι εμβολιασμένοι.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση, δια στόματος Γεωργιάδη, εναπόθεσε την επίλυση ακόμη ενός προβλήματος στις πλάτες των επιχειρηματιών, οι οποίοι πέραν του ορισμού των καταστημάτων τους ως «αμιγών» ή «μεικτών»  χώρων, θα πρέπει τώρα να αποφασίσουν κι εάν θα συνεχίσουν να απασχολούν όσους εκ του προσωπικού τους αρνηθούν να εμβολιαστούν ή εάν θα πρέπει να τους απολύσουν.

Εκτιμά, δε, ο φίλτατος υπουργός ότι θα επικρατήσει η λογική επ’ αυτού!

Ποιος την έχασε, για να τη βρούμε, είναι το ερώτημα!

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων