Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Εάν μέτρο για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας στη λειτουργία ενός κράτους είναι το αδιάλειπτο αυτής της λειτουργίας, τότε η χώρα μας βρέθηκε για ακόμη μία φορά, χθες, λιποβαρής.
Πεδίο μέτρησης το εθνικό οδικό δίκτυο, το δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, το σιδηροδρομικό δίκτυο και συνολικά οι λειτουργίες εκείνες, οι οποίες αν και κρίνονται ως απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών των πολιτών, υπέκυψαν χθες ως αποτέλεσμα της κακοκαιρίας.
Δύο τινά, δε, καθιστούν ιδιαίτερες τις χθεσινές περιστάσεις και αναδεικνύουν το μέγεθος της αστοχίας των αρμόδιων αρχών: Πρώτον, υπήρχε εντυπωσιακά ακριβής πρόβλεψη των δυσμενών καιρικών φαινομένων και άρα -σε μεγάλο βαθμό- δυνατότητα αντιμετώπισής τους και δεύτερον, το κράτος αυτοβούλως κατέθεσε τα όπλα και προχώρησε το ίδιο σε «προληπτικό», όπως το χαρακτήρισε, κλείσιμο της εθνικής οδού, ακυρώνοντας έτσι, τον λόγο της ύπαρξής του.
Συνολικά, οι χθεσινές περιστάσεις υπήρξαν ατυχείς. Όχι τόσο εξαιτίας των διακοπών ρεύματος που σημειώθηκαν λόγω της κακοκαιρίας, δεδομένου του -σε πολλές περιπτώσεις- έως και απαρχαιωμένου υλικού που ακόμη χρησιμοποιείται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ούτε εξαιτίας των προβλημάτων που σημειώθηκαν στο σιδηροδρομικό ή και το οδικό δίκτυο της χώρας και που οδήγησαν στη διακοπή λειτουργίας της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, από τις πρώτες πρωινές ώρες έως τη μία το μεσημέρι.
Κυριότερα, ήταν ατυχείς διότι αν και υπήρχε γνώση της έντασης με την οποία το κύμα της κακοκαιρίας θα χτυπούσε τη χώρα, για λόγους οι οποίοι δεν είναι απολύτως κατανοητοί, η πολιτεία επέλεξε να σηκώσει τα χέρια ψηλά, ανακοινώνοντας το «προληπτικό» κλείσιμο της εθνικής οδού επί 24 ώρες, από τις 7 χθες το βράδυ.
Εάν, οσάκις υπάρχουν κύματα κακοκαιρίας, θα επιλέγεται αυτή η μέθοδος αντιμετώπισης, δηλαδή, το κλείσιμο της εθνικής οδού, τότε προς τι ο κόπος της Πολιτικής Προστασίας ή οι προμήθειες εξοπλισμού και υλικών; Εάν σηκώνουμε τα χέρια όταν έρχεται το κακό, τότε προς τι τα έξοδα και οι αλλεπάλληλες συσκέψεις;
Εάν η πολιτεία έκρινε ότι συντρέχουν λόγοι για τον αποκλεισμό, φερειπείν, των φορτηγών αυτοκινήτων από το οδικό δίκτυο, θα μπορούσε, προφανώς, να το πράξει. Εάν έκρινε ότι δεν θα έπρεπε να επιτραπεί η είσοδος ΙΧ αυτοκινήτων δίχως αντιολισθητικές αλυσίδες στο εθνικό δίκτυο, θα μπορούσε επίσης να την απαγορεύσει. Το να κλείσει όμως ολόκληρη την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας επί ένα 24ωρο, αντιστοιχεί με το περίφημο «πονάει κεφάλι - κόψει κεφάλι».
Υποτιμά, δε, τη νοημοσύνη των πολιτών ο κυβερνητικός ισχυρισμός ότι όλα αυτά έγιναν προληπτικά για την ασφάλειά τους. «Η ασφάλεια των πολιτών είναι η απόλυτη προτεραιότητα και γι' αυτό πάρθηκε η συγκεκριμένη απόφαση. Ο κυβερνητικός μηχανισμός είναι πανέτοιμος, λειτουργεί», είπε χθες ο -κατά τα λοιπά συμπαθής - κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης. Φευ, όμως, δεν αρκούν οι διαβεβαιώσεις του.
Την απάντηση στους ισχυρισμούς της κυβέρνησης τη δίνουν στελέχη της δικής της παράταξης, όπως ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο οποίος αφού ενημέρωσε χθες ότι καταβάλλεται συνεχής προσπάθεια ώστε να παραμείνει ανοικτό το περιφερειακό οδικό δίκτυο, προθυμοποιήθηκε να συνδράμει και τη Νέα Οδό, αρμοδιότητα της οποίας είναι η διάνοιξη της εθνικής οδού, όπως είπε.
Με άλλα λόγια, δήλωνε παρών, όταν άλλοι επέλεγαν απλώς να βάλουν λουκέτο, καθιστώντας την εθνική οδό «ασφαλή» αλλά άχρηστη.
Με εντολή Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, όπως ο ίδιος έσπευσε να ανακοινώσει, όταν έκλεισε για πρώτη φορά την Εθνική τα ξημερώματα της Δευτέρας, πριν επιβληθεί το «προληπτικό κλείσιμο»...