Ετσι απαντάμε στην κρίση

Δίχως να σπάσουμε αβγά, λύση δεν βρίσκεται. Ο αγώνας της επιβίωσης δίνεται πλέον σε ένα νέο περιβάλλον και θα… μακροημερεύσουν σε αυτό μόνον όσοι μπορέσουν να προσαρμοστούν.

Δημοσιεύθηκε: 15 Ιουλίου 2020 - 08:04

Load more

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Όσο πολύτιμες κι αν είναι οι ενέσεις ρευστότητας ή τα λοιπά μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που παρέχει η κυβέρνηση, μικρό όφελος θα έχουν, εάν ο κάθε επιχειρηματίας δεν κατορθώσει να εναρμονίσει τη δραστηριότητά του έναντι των νέων αναγκών της αγοράς. Εάν δεν μπορέσει, δηλαδή, να προσαρμοστεί στην κατάσταση που διαμορφώνει η συνεχιζόμενη πανδημία και να προσφέρει τις υπηρεσίες εκείνες ή τα προϊόντα για τα οποία υπάρχει ζήτηση.

Χαρακτηριστικός, ενδεχομένως, αυτής της κατάστασης είναι ο κλάδος της εστίασης, ο οποίος παρά την ευρεία και συνεχιζόμενη στήριξή του από την Πολιτεία δεν έχει ακόμη κατορθώσει να βρει τον βηματισμό του μέσα στην κρίση.

Σύμφωνα με μελέτη της Deloitte που βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο διαδικτυακής συζήτησης, την οποία διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο, ο κλάδος HORECA (μαζική εστίαση και τουρισμός), ο οποίος υπεραπέδωσε το 2019 έναντι της ελληνικής οικονομίας, αναπτυσσόμενος κατά 9%, έναντι ανόδου 2,5% του ελληνικού ΑΕΠ, αναμένεται να υποχωρήσει εφέτος κατά 25%. Ποσοστό σημαντικά υψηλότερο του αντιστοίχου για το σύνολο της οικονομίας, αν και τούτο θα αποσαφηνιστεί μόνον… εκ των υστέρων.

Υπό αυτό το πρίσμα, σε τι επίπεδο θα μπορούσαν να ανέλθουν τα μέτρα στήριξης του κλάδου, τα οποία ήδη χαρακτηρίζονται ως ανεπαρκή από εκπροσώπους του, εάν ο ίδιος ο κλάδος της εστίασης δεν μπορέσει να απαντήσει στο ζητούμενο της τρέχουσας κρίσης, προσαρμοζόμενος στα νέα δεδομένα;

Μπορεί, δε, οι παρούσες ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες να επιτρέπουν την… εξάπλωσή του σε υπαίθριους χώρους κατά τη θερινή περίοδο, ώστε να υπάρχει προσαρμογή στα αναγκαία μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, όμως, ελάχιστα απέχουμε από το… φθινόπωρο και τα πρωτοβρόχια. Εάν, δε, δεν υπάρξει σύντομα η διάθεση είτε εμβολίου είτε αποτελεσματικής θεραπείας για τη νόσο Covid-19, η κατάσταση ενδέχεται να αποδειχθεί ζοφερή.

Τούτων δοθέντων, τον «δρόμο» της λύσης ίσως δείχνουν πρωτοβουλίες οι οποίες σπάνε ταμπού στον χώρο της εστίασης και επιχειρούν να ανταποκριθούν στα νέα ζητούμενα της αγοράς.

Κορυφαίο, μεταξύ αυτών, το παράδειγμα που έθεσαν ηχηρά ξενοδοχειακά ονόματα, όπως η Μεγάλη Βρετανία και το King George, σχεδιάζοντας την είσοδό τους στην αγορά του… delivery.

Όπως σημειώνει ο γενικός διευθυντής των συγκεκριμένων ξενοδοχείων κ. Τιμ Ανανιάδης, μιλώντας στην Π. Κούτρα, στο περιθώριο της παραπάνω διαδικτυακής συζήτησης, τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει πρόγραμμα προς αυτή την κατεύθυνση, το οποίο αν και δεν πρόκειται να εκτοξεύσει τον τζίρο, είναι μια δραστηριότητα που θα κρατήσει τα εστιατόρια στην αγορά.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, αντίστοιχες κινήσεις σχεδιάζει και το catering Δειπνοσοφιστήριο, επιχειρώντας να υποκαταστήσει μέρος του χαμένου τζίρου του.

Πρόκειται για κινήσεις οι οποίες έως τώρα θεωρούνταν περίπου ως αδιανόητες στον χώρο της εστίασης και δη της haute cuisine, την οποία προσφέρουν τα παραπάνω ονόματα. Εάν δεν σπάσουν αβγά, όμως, πώς θα ξεπεραστεί η κρίση;

Αντίστοιχα, αβγά έσπασαν και στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων που συνόδευσαν την κρίση, με τη ραγδαία αύξηση που γνώρισε η τηλεργασία, προσφέροντας λύση στο πρόβλημα χιλιάδων επιχειρήσεων αλλά και του προσωπικού τους, με τη δημιουργία συνθηκών πρωτόγνωρων για τον χώρο της απασχόλησης στην Ελλάδα.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο που εμφανίζεται να προωθεί το υπουργείο Εργασίας έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει ορισμένες από τις στρεβλώσεις που δημιούργησε η αναγκαστική καταφυγή στην τηλεργασία, όπως ζητήματα ωραρίου εργασίας, προσωπικών δεδομένων κ.α., όμως το βήμα έχει ήδη γίνει και εμφανίζεται να είναι σταθερό.

Αντίστοιχα, πρέπει να... ακολουθήσουν.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων