Τα δεδομένα αποτελούν μια σημαντική πρώτη ύλη για κάθε οργανωμένη επιχείρηση. Δεν εκπλήσσει έτσι το γεγονός ότι μεγάλες διεθνείς εταιρείες δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση, αποθήκευση και διαχείριση των δεδομένων, τα οποία είναι και «μήλον της έριδος» στο τοπίο της βιομηχανικής κατασκοπείας.
Σαφώς, λοιπόν, οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από ειδικούς στον κλάδο αυτό, γεγονός που δίδει προστιθέμενη αξία στις θέσεις των CDO (Chief Data Officers).
Ο ρόλος των τελευταίων γίνεται όλο και πιο ζωτικός και η τάση αυτή θα έχει συνέχεια. Η άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η «ψηφιοποίηση» του επιχειρείν καθιστά μη λειτουργική τη συλλογή, αποθήκευση και εξαγωγή δεδομένων σε τμήμα της επιχείρησης απομακρυσμένο από το κέντρο λήψης αποφάσεων. Αντίθετα, η βέλτιστη αξιοποίηση των δεδομένων απαιτεί την ενεργό εμπλοκή του ανώτατου management.
Ο Chief Data Officer βοηθά τις επιχειρήσεις να εστιάσουν στις προτεραιότητές τους και να αναγνωρίσουν τις περιοχές που οδηγούν σε στρατηγική ανάπτυξη, μέσα από την ανάλυση των δεδομένων. Για παράδειγμα, η χρήση αλγόριθμων cross-selling, μπορεί να ενισχύσει τη διείσδυση μιας επιχείρησης σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς.
Για να εντοπίσει τις λύσεις στα προβλήματά της η επιχείρηση πρέπει να ξέρει πότε πρέπει να τις αναζητήσει στα δεδομένα. Και γι' αυτόν τον ρόλο, χρειάζεται κάποιος που να αντιλαμβάνεται τη δύναμη των δεδομένων, αλλά και τη στρατηγική της επιχείρησης. Κανείς δεν μπορεί να λάβει μια σωστή απόφαση, αν τα δεδομένα στα οποία βασίζεται είναι ανακριβή.
Είναι ευθύνη του Chief Data Officer να σχεδιάζει σωστά τις διαδικασίες συλλογής δεδομένων, ώστε να διασφαλίζει ότι η επιχείρηση έχει όλες τις σωστές πληροφορίες προκειμένου να σχεδιάσει το επόμενο στρατηγικό της βήμα.
Ακόμα όμως και η πληρέστερη συλλογή δεδομένων δεν μπορεί να βοηθήσει τα στελέχη της επιχείρησης στη χάραξη της στρατηγικής, αν δεν μπορούν να δουν τα insights που προκύπτουν από τα δεδομένα. Αρμοδιότητα του Chief Data Officer είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των στελεχών στα insights που προκύπτουν, διορθώνοντας προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν από τη χρήση διαφορετικών λογισμικών ανάλυσης ή ύπαρξης πολλών ξεχωριστών data silos.
Σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, οι επιχειρήσεις πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δεν έχουν πλέον την πολυτέλεια να παίρνουν «διαισθητικά» κρίσιμες αποφάσεις για την επιβίωσή τους. Και ο διορισμός ενός Chief Data Officer είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αυτό το βήμα εξάλλου, το συνιστούσε και η Ένωση Ανώτατων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της Leading, που είναι και το μοναδικό του είδους του που κυκλοφορεί στην Ελλάδα.