Η συνεργασία μεταξύ στελεχών επιχειρήσεων και οργανισμών, ξεπερνά πλέον τα όρια της γεωγραφίας και των σταθερών κτιριακών υποδομών.
Πολλοί οργανισμοί σήμερα, προκειμένου να εκτελέσουν συγκεκριμένα σχέδια (projects) ή να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους σε συγκεκριμένους τομείς, ενσωματώνουν στους κόλπους τους άτομα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, συνήθως με τη μορφή του telecommuting. Η πρακτική αυτή πήρε τον χαρακτηρισμό Human Cloud, καθώς οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν στα μέτρα των αναγκών τους το ανθρώπινο δυναμικό, ακριβώς όπως χρησιμοποιούν λογισμικό ως υπηρεσία, στο πλαίσιο του cloud computing.
To Human Cloud ορίζεται ως ένα αυτοδιοικούμενο οικοσύστημα, του οποίου μέλη είναι ένα σύνολο εργαζομένων που παρέχουν τις υπηρεσίες τους απομακρυσμένα, για μια ευρεία γκάμα on demand και ad hoc υπηρεσιών.
Μέχρι σήμερα, έχει χρησιμοποιηθεί από πληθώρα οργανισμών για project που σχετίζονται με δημιουργία περιεχομένου, διαχείριση εταιρικών λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης, έρευνα και ανάπτυξη, μεταφράσεις, στήριξη πωλήσεων και μάρκετινγκ και διαχείριση δεδομένων (data management).
Είναι χαρακτηριστικό ότι το Facebook έχει χρησιμοποιήσει αυτή τη μορφή παροχής υπηρεσιών προκειμένου να διαμορφώσει τις τοπικές εκδοχές του site του, έτσι ώστε αυτές να είναι προσαρμοσμένες στην τοπική κουλτούρα, ενώ οι Google και Yahoo συγκαταλέγονται επίσης στους θιασώτες του Human Cloud, αναφορικά με την ενσωμάτωση location based content στους χάρτες τους.
To Human Cloud έχει υπολογίσιμα πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, κυρίως σε όρους διαχειριστικού κόστους (cost management), καθώς συνδέεται με μείωση κόστους σε μισθούς, ασφάλιση, συντήρηση, διοίκηση και εκπαίδευση, καθώς και με τα κόστη του κύκλου εργασιών (turnover costs).
Επίσης, η επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να αναλάβει εύκολα νέα σχέδια (project) ή να δοκιμάσει με περισσότερη ασφάλεια τις δυνάμεις της σε μία νέα αγορά, καθώς δεν χρειάζεται να επενδύσει σημαντικά, και από την πρώτη στιγμή σε ανθρώπινο δυναμικό.
Επιπλέον, δεδομένου ότι η πρόσβαση στο Human Cloud γίνεται μέσω διαμεσολαβητών που διαθέτουν στην αγορά τις σχετικές υπηρεσίες, η επιχείρηση αποκτά διασφάλιση σε ό,τι αφορά την ποιότητα του εργατικού δυναμικού που απασχολείται. Η ίδια η φύση του Human Cloud, δε, απαιτεί την εδραίωση συγκεκριμένων προτυποποιημένων διαδικασιών, κάτι που πάντα λειτουργεί προς όφελος του οργανισμού.
Τέλος, η χρήση υπηρεσιών Human Cloud έχει αντίκτυπο και στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ενός οργανισμού, καθώς επιτρέπει την αξιοποίηση ατόμων μ’ αναπηρία ή από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Είναι σαφής έτσι και ο κοινωνικός χαρακτήρας της όλης διαδικασίας. Με αυτήν την τελευταία, να αποτελεί μια νέα μορφή εργασίας και παροχής υπηρεσιών, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις θα γνωρίζει σταθερή άνοδο.