Αλλάζει το τοπίο στο μάρκετινγκ, έρχονται οι «έξυπνες μηχανές»

Πώς θα εξελιχθούν οι εταιρείες, ώστε να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών του μέλλοντος. H στροφή στην πλήρη αυτοματοποίηση. Τι δείχνει έρευνα της Futurism Research εκ μέρους της SAS. Γράφει ο Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος.

Δημοσιεύθηκε: 9 Φεβρουαρίου 2024 - 07:33

Load more

Όποιος θέλει να παρακολουθήσει τα τεκταινόμενα στις αγορές και τις καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές, έρχεται κάποια στιγμή που σηκώνει τα χέρια ψηλά. Οι αλλαγές είναι ραγδαίες και η ταχύτητά τους ζαλίζει. Και αυτό είναι ένα θέμα που δεν αναλύεται, ίσως, όπως θα έπρεπε ως προς τις επιπτώσεις του.

Με άλλα λόγια, ποιες είναι οι επιδράσεις και οι συνέπειες της ταχύτητας των αλλαγών στην καθημερινή ζωή και στις εδραιωμένες συνήθειες και συμπεριφορές; Ποια ρήγματα δημιουργούνται μεταξύ των γενεών και πόσο βάθος έχουν; Σε πιο πρακτικό επίπεδο, τι καταγράφεται στις σχέσεις εταιρειών και πελατείας τους;

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η σύγχρονη τεχνολογία έχει αλλάξει τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι εταιρείες με τους πελάτες. Νέα προϊόντα, υπηρεσίες, τύποι καταναλωτών και ανταγωνιστές έχουν εμφανιστεί και συνεχίζουν να εξελίσσονται. Ταυτόχρονα, η καταναλωτική συμπεριφορά μεταβάλλεται συνεχώς.

Πώς θα είναι, λοιπόν, η καταναλωτική εμπειρία το 2030; Και πώς θα εξελιχθούν οι εταιρείες, ώστε να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών του μέλλοντος; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που τέθηκαν στην έρευνα "Experience 2030: The Future of Customer Experience", που διενεργήθηκε από τη Futurum Research εκ μέρους της SAS.

Από την έρευνα προκύπτει ότι η τεχνολογία είναι αυτή που θα μεταμορφώσει την εμπειρία του πελάτη και ότι οι εταιρείες πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις διαδικασίες τους σε αυτό το κομμάτι, ώστε να μπορούν να συμβαδίζουν με τους σύγχρονους καταναλωτές και να εξελίσσουν τις παρεχόμενες τεχνολογίες τους. Ως εκ τούτου, η ευελιξία και ο πλήρης αυτοματισμός θα ηγούνται της εμπειρίας εξυπηρέτησης.

Οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα βλέπουν ότι μέχρι το 2030 θα υπάρξει μια πολύ μεγάλη στροφή προς την πλήρη αυτοματοποίηση της καταναλωτικής εμπειρίας. Η έρευνα προβλέπει ότι οι έξυπνες μηχανές θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους και θα χειρίζονται περίπου τα 2/3 της καταναλωτικής εμπειρίας, τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο και αφορούν την εμπειρία, αλλά και τις αντίστοιχες γύρω από το μάρκετινγκ και τις προωθητικές ενέργειες.

Σύμφωνα με την έρευνα, μέχρι το 2030, το 67% της καταναλωτικής εμπειρίας μεταξύ μιας εταιρείας και των καταναλωτών που χρησιμοποιούν κάποια ηλεκτρονική συσκευή θα γίνεται εξ ολοκλήρου από έξυπνες μηχανές, σε αντίθεση με ανθρώπους, που υπερισχύουν σήμερα. Επίσης, μέχρι το 2030, το 69% των αποφάσεων γύρω από την καταναλωτική εμπειρία θα λαμβάνονται αποκλειστικά με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ οι καταναλωτές θα υιοθετούν όλο και πιο νέες τεχνολογίες.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 78% των εταιρειών πιστεύουν πως οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στη σύγχρονη τεχνολογία, γεγονός με τεράστια σημασία. Η έρευνα, πάντως, έδειξε ότι μόλις το 35% των καταναλωτών εξέφρασε αυτή τη δυσκολία. Το χάσμα μεταξύ της άποψης των εταιρειών και των καταναλωτών μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, εάν δεν χειριστούν με προσοχή το ζήτημα.

Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι καταναλωτές προσδοκούν σε περαιτέρω χρήση των νέων τεχνολογιών μέχρι το 2030 καθώς:

Το τοπίο του μάρκετινγκ αλλάζει και είναι ακόμα η αρχή.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων