Πώς θα πείσετε τους ανωτέρους να δεχτούν την ιδέα σας

Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι η παρουσίαση μιας νέας ιδέας, γίνεται πάντα σε «ολισθηρό έδαφος» και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Ποιες απαντήσεις πρέπει να δώσετε. Γράφει ο Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος.

Δημοσιεύθηκε: 20 Ιανουαρίου 2023 - 07:33

Load more

Ο λαμπτήρας αστράφτει ξαφνικά μέσα στο μυαλό σας. Εύρηκα! Αυτό είναι - η λύση σε όλα τα προβλήματα του τμήματός σας. Αρκεί να μπορέσετε να την πουλήσετε στους ανώτερους σας.

Μια πανέξυπνη ιδέα. Μια φρόνιμη ιδέα. Μια επαναστατική ιδέα. Δεν έχει σημασία. Αν δεν έχετε τον κατάλληλο τρόπο να την πουλήσετε, καλά θα κάνετε να... σβήσετε το φως.

Να θυμάστε πάντοτε ότι όταν παρουσιάζετε στον προϊστάμενο ή την εταιρία σας μια νέα ιδέα, το έδαφος πάνω στο οποίο πατάτε είναι επικίνδυνο. Κάθε νέα ιδέα μπορεί να κάνει τον άλλον να κλειστεί στο καβούκι του. Η σκέψη και μόνο της αλλαγής των καθιερωμένων διαδικασιών και μεθόδων, ακόμα και αν είναι αναποτελεσματικές, κάνει ορισμένους ανθρώπους να νιώθουν ανησυχία και ανασφάλεια.

Κάντε τις Σωστές Ερωτήσεις

Οι πιθανότητές σας να πουλήσετε τη μεγάλη σας ιδέα μεγαλώνουν αν μπορέσετε να απαντήσετε ορισμένες ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε τη στρατηγική σας. Οι ερωτήσεις αυτές στηρίζονται στην υπόθεση ότι το ίδιο συμφέρον ενός ανθρώπου παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεση για αντίσταση ή για συνεργασία. Υποθέτουν ακόμα πως αν οι άνθρωποι που χρειάζεστε για να τεθεί σε εφαρμογή η ιδέα σας δεν πεισθούν να σας βοηθήσουν, τότε θα την κάνουν να αποτύχει - είτε επίτηδες, είτε από αδιαφορία.

Οι ερωτήσεις:

Προσεκτικά!

Ακόμη κι όταν θα έχετε απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις δεν θα είστε ακόμη έτοιμος για να προχωρήσετε. Προετοιμάστε τον εαυτό σας για το αναπόφευκτο - αντεπιχειρήματα και διαφορετικές γνώμες. Αλλά μην αποθαρρυνθείτε. Οι αντιδράσεις των ανθρώπων σε μια νέα ιδέα δεν αντικατοπτρίζουν τόσο την αξία της ιδέας όσο τους ίδιους. Την κρίνουν συνήθως με βάση τις δικές τους απόψεις και το δικό τους προσωπικό συμφέρον.

Επίσης, εκείνοι που μυούνται στην ιδέα σας τη βλέπουν ο καθένας από διαφορετική σκοπιά εμπειριών και προσλαμβανουσών παραστάσεων που επηρεάζουν την κρίση τους. Στο μέτρο του δυνατού, φροντίστε να προβλέψετε αυτές τις αντιδράσεις και να τις λάβετε υπόψη σας προκαταβολικά.

Όπως δείχνουν και οι ερωτήσεις, είναι λογικό να περιμένετε τον σχηματισμό δύο "στρατοπέδων" με διαφορετικές γνώμες σχετικά με τα πλεονεκτήματα της ιδέας σας. Όσοι έχουν την ίδια γνώμη πρόκειται να σχηματίσουν συμμαχίες και συνασπισμούς και θα συνεργάζονται μεταξύ τους ανταγωνιζόμενοι με άλλες ομάδες. Επειδή έχουν αυτή τη γνώμη θα αντιδρούν και θα είναι αρνητικοί στις σκέψεις των άλλων.

Στο επόμενο άρθρο μας θα παραθέσουμε πως διαχειρίζεται κανείς τους «αντιφρονούντες» και τους αντίπαλους μιάς ιδέας, όσο καλή  και αν είναι για την επιχείρηση ή οποιοδήποτε άλλον οργανισμό.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων