Η συνταγή για αποτελεσματικό management

Οι συμβουλές... επιβίωσης του Harvard Business Review για τα νέα εγχειρήματα, την εταιρική στρατηγική, τις περικοπές, την ανάληψη ρίσκου και τις αποτυχίες που πρέπει να αποφεύγονται.

Δημοσιεύθηκε: 16 Απριλίου 2021 - 08:04

Load more

Οι συμβουλές που ακολουθούν είναι αυτές που προσφέρει το Χάρβαρντ, μέσω της έκδοσης του Harvard Business Review (HBR)

Απόφυγε συγκεκριμένους τύπους αποτυχίας

Οι ειδικοί στην καινοτομία έχουν από καιρό υποστηρίξει ότι οι εταιρείες πρέπει να δείχνουν περισσότερη ανοχή στην αποτυχία. Δεν έχουν όμως ίση βαρύτητα όλες οι αποτυχίες. Αυτοί είναι τρεις τύποι αποτυχίας που σπανίως συμβάλλουν στη μάθηση και θα πρέπει να αποφεύγονται όποτε είναι δυνατόν:

Ορισμένα πράγματα δεν μπορείς να τα μάθεις αν δεν τα βιώσεις στον πραγματικό κόσμο. Μη σπαταλάς πόρους διερευνώντας μια θεωρία όταν μπορείς να δημιουργήσεις ένα πρωτότυπο ή να εκτελέσεις ένα πείραμα που θα σου δώσει μια πιο ρεαλιστική απάντηση.

Μην αποσπάσαι από την πραγματικότητα...

Στις επιχειρήσεις, είναι σημαντικό να θέτεις στόχους -να πετύχεις έναν συγκεκριμένο στόχο στις πωλήσεις, να επεκτείνεις την εταιρεία- και να παρουσιάζεις τις στρατηγικές που πιστεύεις ότι θα σε φτάσουν ως εκεί. Μια ξεκάθαρη στρατηγική που υπαγορεύει τη διαδικασία για την επίτευξη των στόχων μπορεί να διευκολύνει, αλλά πρόσεξε μην αποσπάσει την προσοχή σου. Μην επικεντρώνεσαι τόσο στη διαδικασία ώστε να φτάσεις στο σημείο να παραβλέπεις την ευρύτερη εικόνα. Από καιρό σε καιρό κάνε μια παύση και θύμισε στον εαυτό σου τι προσπαθείς να πετύχεις. Οι αγορές αλλάζουν, οι πελάτες αλλάζουν, ακόμη και η εταιρεία σου αλλάζει: Αν κάνεις ένα διάλειμμα αραιά και πού, διασφαλίζεις ότι δε θα χάσεις νέες και σημαντικές ευκαιρίες.

Μάθε να επιβιώνεις ύστερα από νέα εγχειρήματα

Κάθε νέο εγχείρημα είναι εύθραυστο.Ιδιαίτερα δε σε εποχές αβεβαιότητας όπως η σημερινή Ακόμη και αν τα έσοδα αυξάνονται (και θα πρέπει να αυξάνονται), το πιθανότερο είναι ότι η εταιρεία σου δε θα έχει ακόμη ισοσκελίσει την απόδοσή της. Για να τα καταφέρεις σε αυτή την ασταθή περίοδο,όπου η ρευστότητα είναι προβληματική, βεβαιώσου ότι γνωρίζεις καλά αυτά τα τρία πράγματα:

Να αποτυγχάνεις με χαμηλό κόστος

Οι αποτυχίες στη διαδικασία της καινοτομίας μπορεί να αποδειχθούν δαπανηρές και χρονοβόρες. Άρα, γιατί να μη μειώσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τον ρυθμό διάπραξης λαθών; Είναι ένας υψηλός στόχος, τον οποίο ελάχιστες καινοτόμες εταιρείες έχουν επιτύχει. Επιπλέον, η αποτυχία είναι σημαντική για κάθε καινοτομία – πώς αλλιώς θα μάθαινε κανείς; Αντί να εξαλείψεις τις αποτυχίες, εστίασε στη μείωση του κόστους της αποτυχίας, κάνοντας τα τρία ακόλουθα πράγματα:

Μην αποφεύγεις το ρίσκο

Τμήματα διαχείρισης κινδύνων εμφανίζονται διαρκώς σε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις. Κατηγοριοποιούν και αναλύουν τους κινδύνους για την εταιρεία πριν εμφανιστούν, και στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργούν συστήματα και διαδικασίες αποφυγής τους. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούν να προβλεφθούν ή να αποφευχθούν όλοι οι κίνδυνοι. Αντί απλά να αποσοβείς το ρίσκο, εστίασε στο χτίσιμο αντοχής, έτσι ώστε όταν συμβεί το αδιανόητο, να είσαι καλύτερα προετοιμασμένος να το αντιμετωπίσεις.

Εξέτασε όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζεις και πρόβαρε τι θα έκανες εάν κάποιος από αυτούς πραγματοποιούνταν. Η ύπαρξη συστημάτων αντίδρασης θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου, χρήματος και πόρων.

Κάνε εξυπνότερες περικοπές

Σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν κάνει, ή θα χρειαστεί να κάνουν, περικοπές για να επιβιώσουν στο σημερινό περιβάλλον. Δυστυχώς, δεν περικόπτουν όλοι με έξυπνο τρόπο. Σκέψου αυτές τις τρεις συμβουλές πριν αρχίσεις τις περικοπές:

Αξιοποίησε αποτελεσματικότερα τα χρήματα που δαπανάς στο μάρκετινγκ

Όταν οι εταιρείες περικόπτουν προϋπολογισμούς, πρέπει να επιδείξουν δημιουργικότητα και εφευρετικότητα για να αξιοποιήσουν καλύτερα τα διαθέσιμα χρήματα. Ευτυχώς, το να κάνεις περισσότερα με λιγότερα δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα φτάσεις σε λιγότερους πελάτες.

Αντί να μειώσεις τη συχνότητα του μηνύματος, εξέτασε τη μετάβαση από την τηλεόραση στη λιγότερο δαπανηρή διαδικτυακή η και ραδιοφωνική διαφήμιση. Δημιούργησε διαφορετικές εκδοχές μιας διαφήμισης οι οποίες θα προορίζονται για διαφορετικές αγορές ή τομείς, αντί να έχεις διαφορετικό διαφημιστικό μήνυμα για κάθε αγορά. Σκέψου λοιπόν τη διαδικτυακή διαφήμιση, εάν δεν το έχεις κάνει μέχρι τώρα. Επειδή το συγκεκριμένο μέσο παρέχει άμεση ανάδραση σχετικά με το τι δουλεύει και τι όχι, ίσως τώρα να είναι η κατάλληλη στιγμή να πειραματιστείς με τη διαδικτυακή αναζήτηση και τις διαφημίσεις στις κορυφές των ιστοσελίδων (τα γνωστά μπάνερς).

Επέλεξε επίσης σοβαρούς ιστοτόπους που στηρίζουν το επιχειρείν και την πρόοδο και δεν μεταφέρουν ψευδολογίες και λοιπά ειδησεογραφικά σκουπίδια. Στο Διαδίκτυο η απροσεξία και η επιπολαιότητα μπορεί να έχουν δυσάρεστες επιπτώσεις.

Μην αποφεύγεις μια προσωρινή λύση

Όταν οι άνθρωποι επιζητούν να κάνουν μια αλλαγή, να αναδιοργανώσουν μια μονάδα ή να αναπτύξουν ένα νέο σύστημα, αναζητούν συχνά λύσεις που θα διαρκέσουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Επιθυμούν να είναι βιώσιμες. Όμως τίποτε δε διαρκεί για πάντα.

Η εύρεση μιας μόνιμης λύσης μπορεί να είναι ανέφικτη, ακόμη και απερίσκεπτη. Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να κάνεις μια μεγάλη αλλαγή, επινόησε μια προσωρινή λύση – όχι μια οριστική λύση. Οι περισσότερες προσεγγίσεις είναι χρήσιμες για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Όταν αυτό διέλθει, χρειάζεσαι έναν νέο τρόπο να αντιμετωπίσεις το νέο πρόβλημα που πιθανότατα θα δημιουργηθεί.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων