Atanas Raykov: Χώρα αναφοράς και πιλότος νέων προϊόντων η Ελλάδα για τo Viber

O Senior Director της Rakuten Viber μιλά στο Εuro2day.gr. Η νέα υπηρεσία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το σύστημα πληρωμής Viber Pay και η διείσδυση της εφαρμογής στα smartphones.

Δημοσιεύθηκε: 7 Αυγούστου 2024 - 07:29

Load more

Η Ελλάδα μετά την πανδημία αποτελεί για την Rakuten Viber το «στρατηγείο» της για ολόκληρη την Ευρώπη. Η διείσδυση της εφαρμογής της Rakuten Viber στα smartphones στη χώρα μας ξεπερνά το 90%, κατατάσσοντας την Ελλάδα ανάμεσα στις κορυφαίες χώρες όσον αφορά τη χρήση του Viber.

Μιλώντας στο Euro2day.gr. o Senior Director EMENA @ Rakuten Viber κος Atanas Raykov ανέφερε παράλληλα ότι η στρατηγική τοποθεσία της Ελλάδας στην Ευρώπη προσφέρει δυνατότητες για περιφερειακή ανάπτυξη και επέκταση.

Για το λόγο αυτό η Ελλάδα επιλέχθηκε για το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας για μικρές επιχειρήσεις. Πρόκειται για τους επαγγελματικούς λογαριασμούς που επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να διαχειρίζονται το προφίλ της εταιρείας τους, να συνδέονται με πελάτες και να αυξάνουν τις πωλήσεις τους με λίγες μόνο κινήσεις. Η υπηρεσία παρουσίασε μόλις το πρώτο εξάμηνο διψήφια ανάπτυξη.

Το Viber χρησιμοποιεί ήδη εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το χαρακτηριστικό σύνοψης συνομιλιών που χρησιμοποιείται ευρέως στις ομαδικές συνομιλίες. Ο κος Raykov δηλώνει υπερήφανος για την επιτυχία της υπηρεσίας Viber Pay στη χώρα μας κάτι που, όπως επισημαίνει, τους ενθαρρύνει καθώς αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη ζήτηση για ασφαλείς και βολικές ψηφιακές λύσεις πληρωμών στην περιοχή και πέρα από αυτήν.

Στο τέλος του περασμένου έτους, λανσάρατε μια σημαντική νέα υπηρεσία για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Και επιλέξατε την Ελλάδα για το ξεκίνημά της στην Ευρώπη. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες για την υπηρεσία, πώς αποδίδει και πώς σκοπεύετε να την εξελίξετε;

Ανταποκρινόμαστε συνεχώς στις ανάγκες των χρηστών μας και επεκτείνουμε τις προσφορές μας για να συμπεριλάβουμε μια ποικιλία λειτουργιών πέρα από τα μηνύματα και τις κλήσεις. Συνειδητοποιήσαμε ότι στην περίοδο μετά την πανδημία οι μικρές επιχειρήσεις είχαν επιβραδύνει την ανάπτυξη και μειώσει τα έσοδά τους, πασχίζοντας συχνά να βρουν τον χρόνο και τους πόρους για την ανάπτυξη εταιρικών ιστοσελίδων ή τη διαχείριση των κοινωνικών μέσων τους. Για να το αντιμετωπίσουμε αυτό, αναπτύξαμε μια εύκολη στη χρήση και οικονομικά αποδοτική λύση για τους μικρούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα. Οι "Επαγγελματικοί Λογαριασμοί" επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να διαχειρίζονται το προφίλ της εταιρείας τους, να συνδέονται με πελάτες και να αυξάνουν τις πωλήσεις τους με λίγες μόνο κινήσεις. Μπορούν να εμφανίζουν καταλόγους προϊόντων, ειδικές εκπτώσεις και να μοιράζονται προσφορές τόσο εντός, όσο και εκτός της εφαρμογής. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, πετύχαμε διψήφια αύξηση στους συνδρομητές, κάτι που δείχνει την αποτελεσματικότητα της λύσης μας.

Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για τη σημασία της ελληνικής αγοράς για τη Rakuten Viber;

Η ελληνική αγορά έχει μεγάλη σημασία για τη Rakuten Viber για διάφορους λόγους. Κατ’ αρχάς, η Ελλάδα έχει υψηλό ποσοστό διείσδυσης των smartphones, κάτι που ταιριάζει πολύ στην προσέγγιση του Viber που δίνει έμφαση στη χρήση κινητών συσκευών. Η διείσδυση της εφαρμογής μας στα smartphones στη χώρα σας ξεπερνά το 90%, κατατάσσοντας την Ελλάδα ανάμεσα στις κορυφαίες χώρες όσον αφορά τη χρήση του Viber. Επιπλέον, οι Έλληνες είναι γνωστοί για την έντονη επικοινωνιακή τους κουλτούρα, γεγονός που τους καθιστά φανατικούς χρήστες εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων και κλήσεων. Αυτό παρέχει στο Viber μια ισχυρή βάση χρηστών και υψηλά επίπεδα χρήσης. Επιπλέον, η στρατηγική τοποθεσία της Ελλάδας στην Ευρώπη προσφέρει δυνατότητες για περιφερειακή ανάπτυξη και επέκταση. Εστιάζοντας στην ελληνική αγορά, η Rakuten Viber μπορεί να αξιοποιήσει αυτά τα πλεονεκτήματα για να ενισχύσει την παρουσία της και να προωθήσει περαιτέρω καινοτομίες προσαρμοσμένες στις τοπικές προτιμήσεις.

Μπορείτε να μας δώσετε μερικές πληροφορίες για τους Έλληνες χρήστες; Πόσοι είναι, πόσο συχνά χρησιμοποιούν την εφαρμογή, κάποια δημογραφικά στοιχεία και πώς συγκρίνονται με άλλες αγορές στις οποίες το Viber έχει ισχυρή παρουσία.

Οι Έλληνες χρήστες είναι ιδιαίτερα ενεργοί, χρησιμοποιώντας συχνά την εφαρμογή τόσο για μηνύματα, όσο και για φωνητικές κλήσεις. Το 2023 η εφαρμογή κατέγραψε αύξηση 5% στα μηνύματα που εστάλησαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, έτσι, η αποστολή μηνυμάτων αποτελεί την κορυφαία επιλογή επικοινωνίας ανάμεσα στους Έλληνες χρήστες. Ο αριθμός των συμμετεχόντων σε ομαδικές συνομιλίες αυξήθηκε επίσης κατά 16%, με περισσότερους χρήστες να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλλουν στις συζητήσεις. Συγκριτικά με άλλες ισχυρές αγορές για το Viber, όπως η Ανατολική Ευρώπη και η Νοτιοανατολική Ασία, οι Έλληνες χρήστες εμφανίζουν παρόμοια υψηλά επίπεδα εμπλοκής, αλλά μπορεί να έχουν μοναδικές προτιμήσεις και μοτίβα χρήσης που επηρεάζονται από την τοπική κουλτούρα και τις συνήθειες επικοινωνίας. Για παράδειγμα, έχουμε εκατομμύρια Έλληνες που ακολουθούν κανάλια σε θέματα που τους ενδιαφέρουν, όπως ο αθλητισμός, η μαγειρική, η φυσική κατάσταση, τα μέσα ενημέρωσης ή είναι εγγεγραμμένοι σε διάφορα chatbots που εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες, όπως το Meteo ή το ParkAround. Οι πληρωμές μέσω Viber είναι ένα ακόμη προϊόν προστιθέμενης αξίας που έχει επίσης γίνει αναπόσπαστο μέρος των ψηφιακών εμπειριών των Ελλήνων χρηστών στην πλατφόρμα μας.

Μια άλλη υπηρεσία όπου η Ελλάδα επιλέχθηκε να είναι ανάμεσα στις πρώτες χώρες που παρουσιάστηκε είναι το Viber Pay. Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και τα χρηματοοικονομικά startups όπως η Revolut, το Paypal κ.λπ., είναι πολύ ισχυρά. Πώς τα ανταγωνίζεστε;

Η ενσωμάτωση πληρωμών στην πιο δημοφιλή καθημερινή εφαρμογή επικοινωνίας μάς παρέχει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι Έλληνες μπορούν τώρα να στέλνουν και να λαμβάνουν χρήματα όσο πιο γρήγορα και εύκολα γίνεται, χωρίς την ανάγκη εγγραφής σε επιπλέον εφαρμογές. Ένας ακόμη κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία του Viber Pay, των πληρωμών μέσω Viber δηλαδή, είναι η δέσμευσή μας για ασφάλεια. Έχουμε εφαρμόσει ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των δεδομένων και των συναλλαγών των χρηστών, κάτι που είναι καθοριστικό στην απόκτηση και διατήρηση της εμπιστοσύνης των χρηστών μας. Είμαστε υπερήφανοι γιατί έχουμε δει επιτυχία για το Viber Pay που μας ενθαρρύνει και που αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη ζήτηση για ασφαλείς και βολικές ψηφιακές λύσεις πληρωμών στην περιοχή και πέρα από αυτήν.

Πριν από μερικούς μήνες, ανακοινώσατε επίσης την κυκλοφορία του Viber Plus, μιας συνδρομητικής υπηρεσίας χωρίς διαφημίσεις. Πώς αποδίδει αυτό;

Από την κυκλοφορία του πριν από μερικούς μήνες, το Viber Plus έχει καταγράψει μια σταθερή αύξηση συνδρομητών. Οι χρήστες ανταποκρίθηκαν θετικά στην εμπειρία χωρίς διαφημίσεις και στις επιπλέον δυνατότητες που προσφέρονται. Τα σχόλια ήταν ενθαρρυντικά, αποδεικνύοντας ότι το μοντέλο συνδρομής καλύπτει τις ανάγκες αυτών που αναζητούν μια πιο ομαλή και βελτιωμένη εμπειρία Viber. Παρακολουθούμε συνεχώς τα σχόλια των χρηστών για να βελτιώσουμε και να επεκτείνουμε περαιτέρω την υπηρεσία. Ως αποτέλεσμα, σύντομα θα παρουσιαστούν στους Έλληνες χρήστες νέες δυνατότητες μέσω της συνδρομητικής μας υπηρεσίας.

Το Viber είναι γνωστό για τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του, αλλά τώρα βλέπουμε ότι εμβαθύνετε επίσης στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Πώς σκοπεύετε να επεκταθείτε σε αυτούς τους τομείς (ασφάλεια και Τεχνητή Νοημοσύνη) στο μέλλον. Πιστεύετε ότι κάποια στιγμή μπορεί να αντιφάσκουν μεταξύ τους;

Το Viber έχει πάντα ως προτεραιότητα την ασφάλεια και η ενασχόλησή μας με την Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως το χαρακτηριστικό σύνοψης συνομιλιών που χρησιμοποιείται ευρέως στις ομαδικές συνομιλίες, αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής μας να βελτιώνουμε την εμπειρία των χρηστών χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο την ασφάλεια. Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εφαρμογή μας, αναπτύσσοντας περισσότερα έξυπνα χαρακτηριστικά που μπορούν να βοηθήσουν τους χρήστες, διατηρώντας παράλληλα τα αυστηρά μας πρωτόκολλα ασφαλείας. Πιστεύουμε ότι η ασφάλεια και η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά, εάν τα προσεγγίσουμε με μια λογική πρόληψης. Καθώς το τοπίο εξελίσσεται, δεσμευόμαστε να ανεβάσουμε το επίπεδο, κάνοντας βήματα με βλέμμα στο μέλλον για την προστασία των δεδομένων των χρηστών μας και να το κάνουμε ανεξάρτητα και προληπτικά, αντί να περιμένουμε νομοθετική καθοδήγηση.

Ανακοινώσατε επίσης δύο νέους εκπροσώπους που εργάζονται από την Ελλάδα. Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του τοπικού εργατικού δυναμικού σας εδώ;

Το τοπικό εργατικό δυναμικό μας στην Ελλάδα εκπροσωπείται ήδη από τρία μέλη. Ο Νίκος Σύριος, ο Γιάννης Ραγκούσης και η Ρέα Μπαλτσαβιά, η οποία εντάχθηκε στην ομάδα τον Μάρτιο. Παίζουν κρίσιμο ρόλο στην ενίσχυση των υπηρεσιών του Viber για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τους χρήστες του. Ο Νίκος επικεντρώνεται στην παροχή εξατομικευμένων διαφημιστικών λύσεων και επιχειρηματικών μηνυμάτων προσαρμοσμένων στην ελληνική αγορά, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων, την ενίσχυση του μάρκετινγκ και της εξυπηρέτησης πελατών για τις τοπικές επιχειρήσεις. Μέσω της υλοποίησης διαφημιστικών λύσεων και της διατήρησης άμεσης επαφής με εξωτερικούς συνεργάτες, η Ρέα διασφαλίζει την ομαλή εκτέλεση της κάθε καμπάνιας. Εν τω μεταξύ, ο Γιάννης ηγείται της επέκτασης των πληρωμών μέσω Viber στην Ελλάδα, χτίζοντας ένα ισχυρό οικοσύστημα συνεργατών για την ενίσχυση των ανταμοιβών προς τους χρήστες και την εδραίωση της θέσης του Viber στις μεταφορές χρημάτων μεταξύ χρηστών και στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Μαζί και οι τρεις, ενισχύουν την παρουσία του Viber στη χώρα, καλύπτοντας ειδικά τις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων και χρηστών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων