Έχοντας προγραμματίσει νέο γύρο χρηματοδότησης σε επίπεδο series A της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ, η Vimodji, η startup με ελληνικό DNA, έχει κερδίσει τον κόσμο φτάνοντας τους 12 εκατ. χρήστες ενώ την ίδια στιγμή σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της τραβώντας το ενδιαφέρον της Silicon Valley.
Το Vimodji, της Ελευθερίας Μαμιδάκη και του Βασίλη Καλλίτση, είναι μια ελληνική startup, που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να στέλνουν video-μηνύματα, τα οποία εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
Έχοντας στη φαρέτρα της συνεργασίες με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως το Viber, τα κινηματογραφικά στούντιο Universal Pictures και Warner Brothers, έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με επενδυτές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ανοίγουν νέες προοπτικές συνεργασίας με τη Silicon Valley.
Η καινοτόμος ελληνική νεοφυής επιχείρηση, συμμετέχοντας στη 2η φάση του προγράμματος «Εξωστρεφής Επιχειρηματική Επιτάχυνση» (Thriving Global), που υλοποιεί η Enterprice Greece, «έσπειρε» και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να… θερίσει νέες συνεργασίες, τοποθετώντας την ελληνική startup ανάμεσα στις κορυφαίες επιχειρήσεις.
Το γεγονός ότι σε όλες τις καμπάνιες το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν κατά πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι σε άλλα μέσα επικοινωνίας έχει ως αποτέλεσμα πολλά brands να έχουν συμπεριλάβει πλέον το Vimodji ως ένα από τα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες τους.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της Vimodji;
Β. Καλλίτσης: H ιδέα για τη δημιουργία του Vimodji γεννήθηκε το φθινόπωρο του 2016. Ζώντας στις Ηνωμένες Πολιτείες και δουλεύοντας σαν σκηνοθέτης, διαπίστωσα ότι οι χρήστες είχαν την ανάγκη να εκφραστούν με μικρής διάρκειας, καλής ποιότητας βίντεο. Η ένωση δυνάμεων με την Ελευθερία Μαμιδάκη, τότε μηχανικό του MIT, με μεγάλη εμπειρία στον επιχειρηματικό τομέα, ήταν το έναυσμα προκειμένου η ιδέα να εξελιχθεί σε ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο startup, που δίνει τη δυνατότητα σε όλους μας να εκφραστούμε και να επικοινωνήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο.
Το Vimodji είναι μια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων με video, που επιτρέπει στους χρήστες να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματα/μηνύματά τους και να τα μοιράζονται με φίλους, συγγενείς και συνεργάτες. Το Vimodji είναι διαθέσιμο σε λογισμικό iOS (iMessage) και Android, όπως και στο web (www.vimodji.com).
Από την ίδρυση μέχρι σήμερα ποια γεγονότα θα χαρακτηρίζατε σταθμούς για τη Vimodji;
Ε. Μαμιδάκη: Σημαντική στιγμή ήταν οι πρώτες καμπάνιες για brands που κάναμε το καλοκαίρι του 2020, οπότε και ο αριθμός των χρηστών ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο. Ένα άλλο ορόσημο στην ανάπτυξη της εταιρείας σημειώθηκε το καλοκαίρι του 2022, όταν και ξεπεράσαμε τα 5 εκατ. χρήστες καθώς και το 2023 που ξεπεράσαμε τα 12 εκατομμύρια χρηστών. Η είσοδος στον χώρο του κινηματογράφου με την προώθηση ταινιών το 2023 ήταν μία ακόμη σημαντική στιγμή, καθώς δείξαμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε brands που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς να έχουν μια νέα προσέγγιση στην επικοινωνία και τη διάδραση με το κοινό τους.
Ποια είναι τα επόμενα επιχειρηματικά σας βήματα;
B.K: Η διείσδυση στα πληκτρολόγια του διαδικτύου που αφορά δισεκατομμύρια χρήστες και η αύξηση του πελατολογίου μας είναι στα άμεσα σχέδια της σταδιακής επέκτασής μας. Σημαντικότατο ρόλο θα έχει επίσης, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, η ανάπτυξη, σε επίπεδο ΑΙ, της συναισθηματικής νοημοσύνης (Emotional Intelligence), που το 2024-27 βρίσκεται στις κορυφές της τεχνολογικής πυραμίδας.
Πόσα επενδυτικά κεφάλαια έχουν εισέλθει στην εταιρεία από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα;
Ε.M: Μέχρι σήμερα έχουν εισέλθει πόροι 1,7 εκατ. ευρώ σε τέσσερα διαδοχικά seed funding.
Αναμένεται νέος γύρος χρηματοδότησης;
B.K: Αναμένεται νέος γύρος χρηματοδότησης σε επίπεδο series A της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων έχουμε ήδη «σηκώσει» 500 χιλ. ευρώ. Η τεχνητή νοημοσύνη μπήκε στη ζωή όλων και η Vimodji ξεκίνησε από νωρίς τη χρήση στην πλατφόρμα της.
Τι αναμένεται να αλλάξει;
Ε.Μ.: Η πρόσφατη αναβάθμιση της πλατφόρμας και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) με την ενσωμάτωση νέων αλγορίθμων έχει ως στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών. Πλέον, οι χρήστες μπορούν να βρίσκουν πιο εύκολα και γρήγορα τα video που αναζητούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το engagement να είναι μεγαλύτερο, οι χρήστες μας να χρησιμοποιούν περισσότερο την πλατφόρμα και να στέλνουν μηνύματα που είναι πρωτότυπα και τους εκφράζουν απόλυτα.
Τι αποκομίσατε από την πρόσφατη επίσκεψή σας στη Silicon Valley;
Β.Κ.: Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι μιας και βρεθήκαμε σε ένα λειτουργικό περιβάλλον όσον αφορά την άντληση επενδυτικών κεφαλαίων και έχουμε δρομολογήσει τα επόμενα βήματα στην κατεύθυνση αυτή. Επίσης, σε επίπεδο εμπορικών και στρατηγικών συνεργασιών, καλλιεργήσαμε ένα πρόσφορο έδαφος που αναμένεται να αποφέρει καρπούς μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, δηλαδή τώρα.