Η ψηφιοποίηση των τραπεζικών εργασιών στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία είναι αλματώδης. Από την πρώιμη επανάσταση των ΑΤΜ και των πιστωτικών καρτών, πλέον οι μεγάλες ελληνικές τράπεζες έχουν περάσει και επικεντρώνονται σε υβριδικά μοντέλα συναλλαγών, νέες μορφές πληρωμών, νέες εφαρμογές και, συνολικά, σε προσωποποιημένες τραπεζικές υπηρεσίες -και διόλου τυχαία αυτή η αλλαγή έχει συνοδευτεί από το κλείσιμο των «παραδοσιακών» τραπεζικών καταστημάτων και το άνοιγμα υβριδικών μοντέλων.
Πλέον, κάθε πελάτης, κάθε καταναλωτής, έχει την τράπεζα κυριολεκτικά στα χέρια του. Μέσω smatrphone, tablet ή υπολογιστή του, μπορούν να κάνουν περισσότερες και πιο σύνθετες τραπεζικές συναλλαγές, απλοποιώντας την καθημερινότητά τους.
Για το εύρος των υπηρεσιών που παρέχονται από τις τράπεζες, αρκεί να αναφερθεί ότι ο καθένας, σε ελάχιστο χρόνο και από το σημείο όπου βρίσκεται, μπορεί να ανοίξει καταθετικό λογαριασμό, να αποκτήσει πιστωτική κάρτα (χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη), να αγοράσει ασφαλιστικά προϊόντα, να επενδύσει, να διαχειριστεί τους λογαριασμούς του και τα δάνειά του. Και όλα αυτά μέσω εφαρμογών που γίνονται όλο και πιο εύχρηστες και εμπλουτίζονται διαρκώς.
Η αλήθεια είναι πως οι ελληνικές τράπεζες είναι από τις πρωτοπόρες στην Ελλάδα όσον αφορά την υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών. Αλήθεια, επίσης, είναι πως η περίοδος της πανδημίας, με τους περιορισμούς που τη συνόδευσαν, αλλά και η δύσκολη πραγματικότητα των μνημονιακών χρόνων, έδωσαν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην ψηφιακή τους ανέλιξη, καθώς η ψηφιοποίηση τους επέτρεψε να εξοικονομήσουν κόστη.
Επιχειρώντας αφενός να ιχνογραφήσει το νέο περιβάλλον, αφετέρου να προδιαγραφούν τα επόμενα βήματα στην ψηφιοποίηση των τραπεζικών υπηρεσιών στη χώρα, το Euro2day.gr απευθύνθηκε σε τέσσερα ανώτερα στελέχη των (αποκαλούμενων «συστημικών» τραπεζών) της χώρας.
Οι τοποθετήσεις των κ. Μιχάλη Τσαρμπόπουλου, Εντεταλμένου Γενικού Διευθυντή, Chief Digital Officer της Alpha Bank, Χάρη Μυγδάλη, Group Chief Digital Officer της Eurobank, Δημήτρη Πλέσσα, Assistant General Manager Cards & Digital Business Εθνική Τράπεζα και Χάρη Μαργαρίτη, Group Chief Operating Officer της Τράπεζα Πειραιώς, δίνουν το στίγμα του ψηφιακού τραπεζικού στίγματος σήμερα και τα νέα μεγάλα στοιχήματα.
Η επανάσταση του Fintech και οι προκλήσεις για τις τράπεζες
Μιχάλης Τσαρμπόπουλος,
Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής, Chief Digital Officer της Alpha Βank
Ο όρος Fintech αναφέρεται στην αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών για τον μετασχηματισμό χρηματοπιστωτικών προϊόντων, υπηρεσιών, διαδικασιών και επιχειρησιακών μοντέλων, για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Είναι ένας γενικός όρος για νεοφυείς και αναπτυσσόμενες εταιρείες που προσφέρουν μια σειρά από λύσεις με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής.
Οι τομείς που μέχρι σήμερα προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι οι υπηρεσίες πληρωμών, το embedded finance, το banking-as-a-service και οι λύσεις διαχείρισης περιουσίας, ενώ οι τεχνολογίες που αξιοποιούνται κυρίως είναι αυτές του open banking, της τεχνητής νοημοσύνης και του blockchain.
Η διάθεση των καταναλωτών να δοκιμάσουν κάτι νέο και διαφορετικό, οι αλματώδεις εξελίξεις των ψηφιακών τεχνολογιών και η μεγάλη, πλέον, εξοικείωση με την ψηφιακή εξυπηρέτηση και τη χρήση smartphones στη μετα-Covid εποχή, έδωσαν μεγάλη ώθηση στο παγκόσμιο Fintech οικοσύστημα. Ένα οικοσύστημα που σήμερα αριθμεί περίπου 26.000 μέλη παγκοσμίως και αντιπροσωπεύει το 5% του παγκόσμιου pool τραπεζικών εσόδων, με εκτιμώμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης τριπλάσιο του τραπεζικού κλάδου μέχρι το 2028.
Μερικές Fintechs μάλιστα έχουν αναδειχθεί σε σημαντικούς παίκτες του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δημιουργώντας νέες δραστηριότητες, ενώ αποσπούν μερίδια από παραδοσιακές τράπεζες σε επιλεγμένες δραστηριότητες και ασκούν μεγάλη επίδραση στο μοντέλο λειτουργίας των τραπεζών, κυρίως σε ό,τι αφορά τον ρυθμό εξέλιξής του.
Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, η ελληνική αγορά ήδη αριθμεί πάνω από 100 εγχώριες και διεθνείς Fintechs, οι οποίες δραστηριοποιούνται στις υπηρεσίες πληρωμών, τις υπηρεσίες τεχνολογίας, τις υπηρεσίες δανειοδότησης και μικροπιστώσεων και τις τραπεζικές υπηρεσίες διαχείρισης αποταμιεύσεων/επενδύσεων.
Για πολλές από αυτές, η ανάπτυξη ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα, στοχεύοντας και σε άλλες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είναι φυσικό ότι η παρουσία τους δημιουργεί νέα δεδομένα στο εγχώριο ανταγωνιστικό περιβάλλον των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε μερίδια αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, στην Ελλάδα έχουμε Fintechs που παρέχουν δυνατότητα πληρωμών με τη χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών, αυτοματοποίηση αποταμίευσης ιδιωτών με χρήση AI αλγορίθμων, και μικροπιστώσεις κυρίως με τη μορφή του Buy Now Pay Later (BNPL).
Συνήθως οι Fintechs λειτουργούν κάτω από ένα πιο ελαφρύ εποπτικό πλαίσιο και έτσι μπορούν και προσφέρουν καλή ψηφιακή εμπειρία στους πελάτες, εφαρμόζοντας απλούστερες διαδικασίες. Παράλληλα, εφαρμόζουν πολύ χαμηλή τιμολόγηση στις υπηρεσίες τους, στοχεύοντας πρωτίστως στη γρήγορη προσέλκυση χρηστών και στο χτίσιμο φήμης στην αγορά.
Η Alpha Bank, μια τράπεζα με μακρά παράδοση, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις σχέσεις εμπιστοσύνης, στην εξυπηρέτηση των πελατών και στην συνολική κάλυψη των αναγκών τους, αφουγκράζεται συνεχώς τις νέες απαιτήσεις και προτιμήσεις και προσαρμόζει αναλόγως τις υπηρεσίες της.
Σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε δυνητική αξία και αμοιβαίο όφελος σε συνεργασίες με τις Fintechs. Τις αντιμετωπίζουμε ως «δυνητικούς συνεργάτες», οι οποίοι μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την εμπειρία στην ολιστική κάλυψη των αναγκών των πελατών μας.
Στις εταιρείες αυτές αναζητούμε έτοιμες εξειδικευμένες λύσεις που συμπληρώνουν το χαρτοφυλάκιό μας, εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία χρήστη και ευελιξία στις τεχνικές υποδομές. Εμείς προσφέρουμε την εμπιστοσύνη που έχουμε χτίσει εδώ και δεκαετίες, αν όχι γενιές, με τους πελάτες μας, την αναγνωρισιμότητα του ονόματος της Alpha Bank, την εμπειρία και τη γνώση σε θέματα κανονιστικής συμμόρφωσης αλλά και αποτροπής της απάτης και διαχείρισης του ρίσκου, το funding χαμηλού κόστους αλλά και την ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην υποστήριξη πελατών.
Το 2023 αξιολογήσαμε πάνω από 50 fintech εταιρείες για ενδεχόμενη συνεργασία. Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η συνεργασία μας με δύο από αυτές, σε επίπεδο πιλοτικής εφαρμογής.
Αρχικά, αναπτύσσουμε «ψηφιακό βοηθό» στο εταιρικό site σε συνεργασία με ελληνική startup η οποία προσφέρει ολοκληρωμένη πλατφόρμα SaaS για την ανάπτυξη και διαχείριση ψηφιακών βοηθών με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Παράλληλα, ετοιμάζουμε ένα mobile app που βοηθάει και προτρέπει τους χρήστες να υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές και συνήθειες στην καθημερινότητά τους. Για την εφαρμογή αυτή συνεργαζόμαστε με μια ισπανική startup, η οποία μάλιστα ήταν μία από τις νικήτριες του τελευταίου διεθνούς διαγωνισμού καινοτομίας της Alpha Bank, FinQuest. Το συγκεκριμένο app θα το χρησιμοποιήσει πρώτο το προσωπικό της τράπεζας στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του για την υιοθέτηση ESG-φιλικών συνηθειών στην καθημερινότητα και τη μέτρηση της ατομικής συνεισφοράς στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας της τράπεζας.
Τρεις μεγάλες εξελίξεις στην ψηφιακή τραπεζική
Χάρης Μυγδάλης
Group Chief Digital Officer της Eurobank
Η εκθετική ανάπτυξη της τεχνολογίας μεταμορφώνει την ψηφιακή τραπεζική και το Fintech οδηγώντας σε τρεις εξελίξεις. Πρώτον, αυξάνονται οι προσδοκίες των καταναλωτών καθώς αναζητούν απλότητα, ασφάλεια και αμεσότητα στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Δεύτερον, η ανάπτυξη της τεχνολογίας την καθιστά προσιτή σε όλους, πολλαπλασιάζοντας τις ευκαιρίες για παροχή νέων καινοτόμων υπηρεσιών. Τρίτον, αυξάνεται καθημερινά ο όγκος των δεδομένων, διευρύνοντας τις δυνατότητες ανάλυσης πληροφοριών και δημιουργίας περισσότερων, νέων προϊόντων ενώ καθιστά τις συναλλαγές απλούστερες, ασφαλέστερες και πιο εξατομικευμένες.
Κοινός παρονομαστής ψηφιακής τραπεζικής και FinTech είναι η χρήση τεχνολογιών αιχμής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ – Artificial Intelligence) και η μηχανική μάθηση (ML – Machine Learning), που προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες, αποτελεσματική διαχείριση κινδύνων έναντι κυβερνοεπιθέσεων και βελτιωμένη εξυπηρέτηση μέσω ψηφιακών βοηθών (chatbot) και ψηφιακών χρηματοοικονομικών συμβούλων, βασιζόμενων στο ΑΙ.
Την ίδια στιγμή, η διαχείριση τραπεζικών συναλλαγών από φορητές συσκευές (mobile banking), αποτελεί πλέον τον κανόνα: το μεγαλύτερο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού, πάνω από 5,4 δισεκατομμύρια μοναδικοί χρήστες, χρησιμοποιεί αυτές τις συσκευές για τις χρηματοοικονομικές του συναλλαγές. Είναι ενδεικτική η έρευνα Ιnsider Intelligence’s Mobile Banking Competitive Edge Study, στην οποία το 89% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν mobile banking, ενώ το ποσοστό φθάνει στο 97% στους millennials (89% usage of Customers for Banking Operations - 97% for Millenials). Αυτή η αλλαγή πυροδοτεί την ανάπτυξη νέων εφαρμογών φιλικών προς τον χρήστη, για παροχή ασφαλών υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι εργαλεία οικονομικού προϋπολογισμού, η έκδοση δανείου σε πραγματικό χρόνο, αποστολή εμβασμάτων και διαχείριση χρηματοοικονομικών επενδύσεων.
Αναντίρρητα τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως για τις τράπεζες και τις FinTech έχει ο τομέας των πληρωμών, σύμφωνα και με το report της KPMG Pulse of Fintech 2023, προσφέροντας ευκολία, ταχύτητα και ασφάλεια σε ιδιώτες και επαγγελματίες. Εδώ, οι τράπεζες έχουν κάνει σημαντικά βήματα εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές τους ώστε να βοηθήσουν τους πελάτες τους να αναπτύξουν τις on line πωλήσεις και το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
Επιπρόσθετα, οι ρυθμιστικές αρχές προωθούν την καινοτομία με νέες νομοθεσίες, οι οποίες εξασφαλίζουν την προστασία των καταναλωτών προσφέροντας ασφάλεια δεδομένων και χρηματοοικονομική σταθερότητα. Η Κομισιόν για παράδειγμα υιοθέτησε και αναθεώρησε την οδηγία PSD2, όπου μέσω της ανοιχτής τραπεζικής (Open Banking) νέες FinTech μπορούν να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις δημιουργώντας ένα νέο ανταγωνιστικό και χωρίς αποκλεισμούς χρηματοοικονομικό περιβάλλον.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως με την ανάπτυξη της τεχνολογίας εμφανίστηκαν και νέες εταιρείες Fintech προσφέροντας αποκλειστικά ψηφιακές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, χωρίς φυσικά καταστήματα, επιδιώκοντας να εδραιωθούν στο ευρύτερο τραπεζικό περιβάλλον αυτόνομα ή μέσω συνεργασιών. Η ψηφιακή τους υπόσταση, παρέχει πλεονεκτήματα καθώς τις απαλλάσσει από ανελαστικά λειτουργικά έξοδα, με αποτέλεσμα να προσφέρουν ανταγωνιστικά κόστη στις συναλλαγές και καινοτόμες υπηρεσίες απευθυνόμενες κυρίως στις νέες, πιο εξοικειωμένες με τις σύγχρονες τεχνολογίες, γενιές. Ωστόσο, από τις περίπου 250 ψηφιακές τράπεζες παγκοσμίως μόνον το 5% έχει σημειώσει κερδοφορία σύμφωνα με το EIT Digital.
H στροφή προς την τεχνολογία και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός συνθέτουν ένα τοπίο ισχυρών προκλήσεων και μεγάλων ευκαιριών για τις τράπεζες και τις Fintech εταιρείες. Το μέλλον της ψηφιακής τραπεζικής και του Fintech προδιαγράφεται λαμπρό, διαμορφώνοντας περισσότερες επιλογές και βελτιωμένες υπηρεσίες για τους καταναλωτές. Σε αυτό το περιβάλλον αυξημένου ανταγωνισμού όσες εταιρείες μπορούν να προσαρμοστούν καινοτομώντας, θα ηγηθούν σε αυτόν τον συναρπαστικό τομέα, προσφέροντας αξία και εξυπηρέτηση, καλύπτοντας δηλαδή τις βασικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
Σε νέα φάση περνά το digital banking στην Ελλάδα
Δημήτρης Πλέσσας
Assistant General Manager Cards & Digital Business της Εθνικής Τράπεζας
Το digital banking στην Ελλάδα έχει σημειώσει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας τη γενικότερη διεθνή τάση. Κάθε μήνα πάνω από 2,6 εκατ. πελατών της Εθνικής Τράπεζας συνδέονται σε internet και mobile banking, ενώ το καλοκαίρι του 2023 ήταν η πρώτη φορά που η χρήση του mobile πέρασε μπροστά από αυτή του internet banking. Μάλιστα, αυτά τα 2,6 εκατ. πελατών συνδέονται πάνω από 18 φορές τον μήνα σε κάποια από τις ψηφιακές μας πλατφόρμες.
Ακόμα πιο εντυπωσιακό ίσως είναι το γεγονός ότι πλέον στην Εθνική Τράπεζα, αλλά και στο σύνολο της αγοράς, πάνω από το 97% των συναλλαγών πραγματοποιούνται εκτός του δικτύου καταστημάτων, είτε σε μηχανήματα όπως ATM και APS, είτε online μέσω internet και mobile banking.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι συναλλαγές που έχουν μεταφερθεί online. Στην Εθνική Τράπεζα φέτος πάνω από 400.000 προϊόντα και υπηρεσίες θα διατεθούν μέσω digital banking, από νέους λογαριασμούς, προθεσμιακές καταθέσεις και επενδυτικά προϊόντα, έως κάρτες χρεωστικές, πιστωτικές, προπληρωμένες και dual, αλλά και δάνεια, καθώς και επιχειρηματικά και ασφαλιστικά προϊόντα.
Η εξέλιξη του digital banking στην Ελλάδα έχει φέρει σημαντικά οφέλη τόσο για τις τράπεζες όσο για τους καταναλωτές. Για τις τράπεζες, το digital banking έχει οδηγήσει σε μείωση του κόστους λειτουργίας και βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών μέσα από online, εξατομικευμένες υπηρεσίες. Για τους καταναλωτές, το digital banking προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη ευκολία και ταχύτητα στις τραπεζικές συναλλαγές τους.
Η ανάπτυξη του digital banking στην Ελλάδα έχει σίγουρα επηρεαστεί από την εμφάνιση των Fintechs και των bigtechs. Οι Fintechs είναι νεοφυείς επιχειρήσεις που προσφέρουν ψηφιακές τραπεζικές υπηρεσίες, ενώ οι bigtechs, όπως η Google, η Apple και η Amazon, εισέρχονται δυναμικά στον τραπεζικό τομέα, με στόχο να αξιοποιήσουν την ευρεία βάση χρηστών που διαθέτουν για να προσθέσουν νέες πηγές εσόδων.
Οι Fintechs προσφέρουν συγκεκριμένες τραπεζικές υπηρεσίες, όπως μεταφορές κεφαλαίων, πληρωμές, επενδυτικά προϊόντα και ασφάλιση. Δεν διαθέτουν την ευρύτητα της προϊόντικής προσφοράς μιας τράπεζας, εστιάζουν σε λίγα προϊόντα και αυτή ακριβώς η παράμετρος τούς επιτρέπει ό,τι κάνουν να το κάνουν πολύ καλά, επιτυγχάνοντας υψηλές επιδόσεις στο user experience. Ωστόσο, όλο και περισσότερο ανακαλύπτουν πόσο δύσκολο είναι να χτίσει κανείς μια ισχυρή βάση χρηστών από το μηδέν και ελάχιστες θα είναι εκείνες που πραγματικά θα καταφέρουν να αναδειχθούν.
Οι bigtechs, από την άλλη, διαθέτουν ήδη ισχυρά δίκτυα χρηστών και τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών. Οι υπηρεσίες τους είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες των καταναλωτών και προσφέρουν μια ομαλή και ενοποιημένη εμπειρία με το υπόλοιπο οικοσύστημά τους. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι τα apple pay και google pay wallets, που, αξιοποιώντας το άριστο integration με τις mobile πλατφόρμες των Apple και Google έχουν επικρατήσει στην αγορά των mobile payments.
Σίγουρα, η εμφάνιση των Fintechs και η ενασχόληση των bigtechs με το banking αποτελεί πρόκληση για τις παραδοσιακές τράπεζες, οι οποίες πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες του ανταγωνισμού, επενδύοντας στην καινοτομία και να προσφέρουν ψηφιακές υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών.
Το digital banking αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Η πανδημία της Covid-19 επιτάχυνε την υιοθέτηση των ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών και είδαμε την τάση αυτή να συνεχίζεται και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.
Η ανάπτυξη του digital banking έχει οδηγήσει σε αλλαγή του ρόλου των φυσικών καταστημάτων των τραπεζών. Τα καταστήματα εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της σχέσης με τους πελάτες και στην παροχή χρηματο-οικονομικών συμβουλών σε κάθε στάδιο ζωής του πελάτη, ενώ καθημερινές, απλές υπηρεσίες όπως μεταφορές χρημάτων και πληρωμές έχουν μεταφερθεί εκτός αυτών.
Η Εθνική Τράπεζα εδώ και αρκετά χρόνια είναι η πρώτη τράπεζα στον τομέα του digital banking στην Ελλάδα. Διαθέτει τη μεγαλύτερη βάση εγγεγραμμένων και ενεργών χρηστών, καταγράφει τις περισσότερες πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών καθημερινά, ενώ συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη νέων ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων, με στόχο να προσφέρει στους πελάτες της την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
Ψηφιακή τεχνολογία και σύγχρονες τραπεζικές πρακτικές.
Χάρης Μαργαρίτης
Group Chief Operating Officer της Τράπεζας Πειραιώς
Από την ίδρυσή της, η Τράπεζα Πειραιώς υιοθέτησε τεχνολογίες αιχμής για να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες, ως η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που ξεκίνησε την ηλεκτρονική τραπεζική.
Η τεχνολογία αποτελεί μέρος του DNA της τράπεζας και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιχειρηματική στρατηγική και το όραμά της για πελατοκεντρική, βιώσιμη τραπεζική. Τα τελευταία χρόνια, εφαρμόζεται μια ολοκληρωμένη και φιλόδοξη στρατηγική τεχνολογίας που βασίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: cloud υπηρεσίες και αρχιτεκτονικές, advanced analytics υποδομές και εργαλεία, ανασχεδιασμό διαδικασιών μέσα από ένα τρίπτυχο κεντροποίησης, τυποποίησης και ψηφιοποίησης καθώς και στη συνεχή αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ανθρώπων της.
Η τράπεζα έχει επίσης επενδύσει σε στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίους παρόχους τεχνολογίας και αξιοποιεί την τεχνογνωσία και τις δυνατότητές τους σε παγκόσμια κλίμακα. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή. Η Τράπεζα Πειραιώς έχει επιτύχει ποσοστό ψηφιοποίησης 97% όλων των συναλλαγών. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν όλες οι λειτουργίες της εκτελούνται μέσω ψηφιακών καναλιών, όπως το winbank mobile app, το web banking, τα ΑΤΜ και τα e-branches.
Το winbank mobile app έχει την υψηλότερη χρήση στην Ελλάδα και προσφέρει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, μερικές από τις οποίες είναι μοναδικές στην αγορά, όπως η δυνατότητα άμεσης κατανομής πληρωμών με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα σε δόσεις, η online καταχώρηση όλων των τύπων δανειακών αιτημάτων για ιδιώτες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ πολύ σύντομα θα παρουσιαστεί και μια σειρά καινοτόμων για την Ελλάδα προϊόντων στο χώρο του digital transaction banking για επιχειρήσεις.
Αξιοποιώντας τον τεχνολογικό μετασχηματισμό της, η Τράπεζα Πειραιώς αναπτύσσει επίσης ένα νέο μοντέλο λειτουργίας των καταστημάτων της με ψηφιακή, πελατοκεντρική προσέγγιση, το οποίο μεταμορφώνει τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών της. Η Τράπεζα εξακολουθεί να διατηρεί το μεγαλύτερο τραπεζικό δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα, τα οποία καλύπτουν στρατηγικά την επικράτεια, με το νέο μοντέλο να επικεντρώνεται στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και προσαρμοσμένων χρηματοοικονομικών, επενδυτικών και ασφαλιστικών λύσεων.
Η εξέλιξη των τεχνολογιών είναι ολοένα και ταχύτερη συμπιέζοντας το χρονικό διάστημα που έχουν οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν και να τις αξιοποιήσουν. Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις των πελατών σε όλους τους τομείς, διαμορφώνονται σε σύγκριση με την πελατειακή εμπειρία που παρέχουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί και οι νεοφυείς πελατοκεντρικές επιχειρήσεις.
Μέσα σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η Τράπεζα Πειραιώς επενδύει στη διαρκή εξέλιξή της, δημιουργώντας τις κατάλληλες υποδομές και διαδικασίες, αξιοποιώντας το διευρυμένο δίκτυό της και επενδύοντας στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπων της ώστε να ανταποκρίνεται με ταχύτητα στις σύγχρονες απαιτήσεις και προσωποποιημένες ανάγκες των πελατών της.