Το πιο καινοτόμο και disruptive brand κοσμήματος αποτελεί η εφαρμογή Mojools (jools + modules), η οποία βραβεύτηκε στο πλαίσιο του 10ο Διαγωνισμού Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας NBG Business Seeds.
Όπως εξηγεί ο ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης Περικλής Γαλανάκης, μετά από μεγάλη έρευνα στον χώρο του κοσμήματος, διαπιστώθηκε η σημαντική έλλειψη στις δυνατότητες για customization αυτών των προϊόντων.
Mε τη χρήση της τεχνολογίας του 3d printing, η Mojools εφηύρε και πατεντάρισε (International Patent Application PCT/EP2019/068912) ένα νέο είδος κοσμήματος που μετατρέπει τους χρήστες σε δημιουργούς, καθημερινά, των δικών τους, εξατομικευμένων συνθέσεων, εναλλάσσοντας διακοσμητικά στοιχεία σε όλες τις “βάσεις” κοσμήματος.
Ο ίδιος μιλά στο euro2day.gr για τη δραστηριότητα της επιχείρησης, τις ευκαιρίες αλλά και για επόμενα σχέδια.
Ποιο είναι το αντικείμενο της επιχείρησής σας;
Η Mojools είναι μία καινοτομία στον χώρο του κοσμήματος και αποτελεί το πρώτο brand, σε παγκόσμιο επίπεδο, που προσφέρει δυνατότητες για customization των κοσμημάτων σε τέτοιο βαθμό. Ο πελάτης αγοράζοντας κοσμήματα Mojools αισθάνεται συνδημιουργός ως προς την τελική εικόνα, που καθημερινά επιλέγει ο ίδιος να έχουν τα κοσμήματά του, ενώ παράλληλα χτίζεται μια μοναδική σχέση αλληλεπίδρασης με το ίδιο το προϊόν.
Επίσης, τα mojools δεν περιορίζονται στη χρήση μόνο από το γυναικείο φύλο, είναι unisex, ενώ την ίδια στιγμή αποτελούν το πιο φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν κοσμήματος, μιας και ο πελάτης έχει τη δυνατότητα αγοράζοντας μόνο διακοσμητικά στοιχεία, να εξοικονομεί το 80% – 90% του πολύτιμου μετάλλου που χρησιμοποιείται στην παραγωγή των ανταγωνιστικών προϊόντων.
Πώς προέκυψε η ιδέα της Mojools;
Η προσέγγισή μας ξεκίνησε αρχές του 2017 όταν προσπαθήσαμε να δούμε αν και τι δυνατότητες δίνονταν στους πελάτες για customization και personalization ενός από τα πιο προσωπικά είδη που υπάρχουν στο λιανεμπόριο, δηλαδή τα κοσμήματα. Λόγω της B3D (υπηρεσίες τρισδιάστατων εκτυπώσεων), της εταιρείας μέσω της οποίας «γεννήθηκε» το project της Mojools και των πολλών έργων που έχουμε υλοποιήσει βάσει των αναγκών των πελατών μας για customization, γνωρίζαμε πολύ καλά την αξία αυτή αλλά και το γεγονός ότι αποτελεί και θα αποτελεί για πολλά χρόνια ακόμη ένα παγκόσμιο trend.
Παρατηρήσαμε λοιπόν ότι στην πραγματικότητα οι δυνατότητες που υπήρχαν ήταν όντως περιορισμένες, εύκολα αντιγράψιμες αλλά και παρόμοιες εδώ και δεκαετίες (charms, laser engraving, μαγνήτες κτλ). Εδώ η Mojools κάνει όντως τη διαφορά και παρουσιάζει κάτι ριζοσπαστικό σε σχέση με ό,τι γνώριζαν όλοι μέχρι σήμερα.
Η καινοτομία σας έχει τύχει ανταπόκρισης από την αγορά;
Αυτή τη στιγμή έχουμε ήδη συνάψει τις πρώτες μας εμπορικές συνεργασίες σε επίπεδο Β2Β, σε Ελλάδα και Ελβετία. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε επικοινωνία με πολλές ακόμη εταιρείες εδώ και μήνες. Η κρίση που έφερε μαζί του ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την παγκόσμια αγορά της κοσμηματοποιίας.
Το κόσμημα ως προϊόν είναι της κατηγορίας «nice to have» και όχι «need to have», γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερες πωλήσεις όλο αυτό το διάστημα. Παρόλα αυτά, εμείς έχουμε εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την περίοδο βελτιώνοντας κατά πολύ, τόσο το ίδιο το προϊόν όσο και τις διαδικασίες στη γραμμής παραγωγής μας.
Τέλος, η συμμετοχή της ομάδας μας τον περασμένο Φεβρουάριο στην Inhorgenta Munich 2020, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις κοσμήματος στην Ευρώπη, μας έχει αφήσει με τις καλύτερες των εντυπώσεων και μας έχει γεμίσει με αισιοδοξία. Τα σχόλια που λάβαμε σχετικά με την ποιότητα και τις καινοτομίες του προϊόντος μας ήταν άκρως ενθαρρυντικά ενώ έχουμε κάνει αρκετές επαφές με τις οποίες εξετάζουμε πιθανούς τρόπους συνεργασίας.
Για το ποιο λόγο επιλέξατε να συμμετάσχετε στον 10ο διαγωνισμό του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Tράπεζας;
Ο διαγωνισμός NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας είναι ένας από τους πιο γνωστούς και με παράδοση χρόνων διαγωνισμούς για νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επομένως, όλοι όσοι διακρίνονται, ενισχύουν την αξιοπιστία της εικόνας τους προς τα έξω και αποκτούν αυξημένο «ειδικό βάρος» σε σχέση με πριν.
Επίσης, καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού, λάβαμε πολύτιμες συμβουλές και καθοδήγηση από το δίκτυο μεντόρων του προγράμματος. Θεωρούμε ότι θα υπάρξει στήριξη και στα επόμενα βήματά μας από τον όμιλο της ΕΤΕ, γεγονός που θα μας οδηγήσει σε νέες επαφές και στη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών.
Όταν διαμορφώνατε το business plan είχατε την καθοδήγηση που χρειαζόσασταν; Βελτιώθηκε η ιδέα σας μέσα από τις διαδικασίες του διαγωνισμού;
Υπήρξε καθοδήγησή μας από την πλευρά του διαγωνισμού και κάποιες ιδέες μας μπήκανε στη σωστή κατεύθυνση μέσω των συμβουλών και των προτάσεων που ακούσαμε από τους μέντορες του προγράμματος. Θεωρώ πως υπήρξε όντως βελτίωση της ιδέας μας μέσα από τις διαδικασίες του διαγωνισμού.
Ποιο ήταν το μεγαλύτερο όφελος που αποκομίσατε τελικά από τη συμμετοχή σας στο διαγωνισμό;
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το μεγαλύτερο όφελος που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα μέσω της διάκρισής μας στον 10ο Διαγωνισμό NBG Business Seeds, είναι η αξιοπιστία που χτίζει πλέον η ομάδα μας αλλά και η προβολή που έχουμε πάρει στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Επίσης, αισθανόμαστε βέβαιοι ότι θα ακολουθήσει υποστήριξη και σε άλλους τομείς, όπως επαφές με δυνητικούς επενδυτές και υποστήριξή μας σε επίπεδο business development.
Το πρόγραμμα NBG Business Seeds προβλέπει μορφές χρηματοδότησης. Έχετε συζητήσει κάτι σχετικό;
Πέρα από το χρηματικό έπαθλο που κερδίσαμε, δεν έχουμε φτάσει ακόμα στο σημείο για τέτοιου είδους επικοινωνία. Πιστεύω όμως ότι θα ακολουθήσουν νέες επαφές και ενημέρωσή μας σχετικά με τις όποιες μορφές χρηματοδότησης υπάρχουν διαθέσιμες για την υποστήριξη της ομάδας μας.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το επόμενο διάστημα;
Πρωταρχικός μας στόχος είναι η επίτευξη εμπορικών συνεργασιών. Το 2020 είναι μια τραγική χρονιά για τον δικό μας χώρο, σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι παραγγελίες κοσμημάτων από τα κάθε είδους σημεία πώλησης (είτε φυσικά καταστήματα είτε ηλεκτρονικά) έχουν παγώσει και περιμένει όλος ο κλάδος την επαναφορά σε υψηλότερη ζήτηση.
Στο ξεκίνημά μας προσπαθούμε να αναπτυχθούμε μέσα από B2B συνεργασίες αλλά ο μεσομακροπρόθεσμος στόχος μας είναι το B2C. Έχουμε δημιουργήσει ένα πολύ καινοτόμο, ευέλικτο και πατενταρισμένο προϊόν ενώ καλύπτουμε δύο από τις σημαντικότερες τάσεις και ανάγκες του σύγχρονου retailer. Αυτές είναι το personalization και το sustainability, οι οποίες περιέχονται σε πολύ υψηλό βαθμό στον πυρήνα των προϊόντων μας και θα μας βοηθήσουν σημαντικά στο να ξεχωρίσουμε σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά.
Επίσης, θέλουμε να ολοκληρώσουμε κάποιες συνεργασίες με μεγάλα brands που ενδιαφέρονται εδώ και μήνες για το προϊόν μας και να επικοινωνήσουμε τις καινοτομίες μας στο καταναλωτικό κοινό.
Τι άλλο θα σας ενδιέφερε να αναδειχθεί με αφορμή την καινοτομία και τη βράβευσή σας;
Αυτό που θέλουμε να τονιστεί και αναδειχθεί είναι οι πραγματικά παγκόσμιες καινοτομίες που εισαγάγουμε στον χώρο του κοσμήματος αλλά και τη μεγάλη ευελιξία που έχει το προϊόν που έχουμε δημιουργήσει.
Ξεκινάμε με την κοσμηματοποιία αλλά εφαρμογές των mojools θα δείτε αργότερα στον χώρο της μόδας, των smart jewelry αλλά και αρκετών ακόμα, μιας και δουλεύουμε σε επίπεδο R&D καινοτόμα προϊόντα σε διάφορες αγορές και σε συνεργασία με εδραιωμένα brands.
Αν ενδιαφέρεσθε και σεις να δοκιμάσετε τη δική σας επιχειρηματική ιδέα και να την δείτε να ξεχωρίζει, ο 11ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας περιμένει τις προτάσεις σας έως τις 8 Οκτωβρίου και ώρα 15:00.