Euro2Day

Deloitte: Γιατί οι αυξήσεις τιμών δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη λύση

Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία. Οι ανατιμήσεις δεν ενδείκνυνται. Τι δείχνει έρευνα της Deloitte με συμμετοχή 100 κορυφαίων εταιρειών.
Deloitte: Γιατί οι αυξήσεις τιμών δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη λύση

Δημοσιεύθηκε: 26 Μαρτίου 2025 - 14:39

Load more

Τη μελέτη «2025 Consumer Products Industry Outlook» δημοσίευσε η Deloitte, στην οποία αναδεικνύονται οι βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025, ενώ παρουσιάζονται οι στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του.

Οι μεταβολές στο καταναλωτικό περιβάλλον απαιτούν νέες στρατηγικές από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχουν καταστήσει σαφές ότι η μέχρι τώρα στρατηγική της αύξησης των τιμών δεν αποτελεί πλέον βιώσιμη λύση. Οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν το λειτουργικό τους μοντέλο, επενδύοντας σε πιο αποδοτικές και καινοτόμες λύσεις.

Γιατί οι αυξήσεις τιμών δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη λύση

Από το 2021, οι αυξήσεις τιμών αποτέλεσαν τη βασική στρατηγική των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων για να αντισταθμίσουν το αυξανόμενο κόστος, καθώς η πανδημία και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού ενέτειναν τις πιέσεις. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική, καθώς πολλά καταναλωτικά αγαθά—ιδιαίτερα τα βασικά—παρουσίασαν ανελαστική ζήτηση. Ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών δεν αντανακλούσαν μόνο την κάλυψη του κόστους, αλλά στήριξαν τόσο την ανάπτυξη, όσο και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στον κλάδο.

Το 2024, όμως, οι συνθήκες άρχισαν να αλλάζουν. Οι καταναλωτές, πιεσμένοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα, έγιναν πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις νέες ανατιμήσεις. Παρόλο που ο πληθωρισμός εμφάνισε τάσεις αποκλιμάκωσης, οι τιμές διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών. Η ζήτηση, που αρχικά έδειχνε ανθεκτικότητα, σταδιακά υποχώρησε, με τους καταναλωτές να αναζητούν πιο προσιτές εναλλακτικές ή να περιορίζουν τις αγορές τους σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα.

Το 2025, η πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες γίνεται πλέον αδιαμφισβήτητη, και τα στελέχη του κλάδου αναγνωρίζουν ότι η στρατηγική των συνεχών ανατιμήσεων δεν μπορεί πλέον να αποτελεί τη μοναδική λύση. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, οι πιο επιτυχημένες εταιρείες δεν επενδύουν αποκλειστικά στις αυξήσεις τιμών, αλλά ακολουθούν μια πιο πολυδιάστατη προσέγγιση. Όπως καταγράφει η μελέτη της Deloitte, που βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από 100 κορυφαίες εταιρείες (βάσει εσόδων) καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, καθώς και σε στελέχη του κλάδου, οι ισχυρότερες εταιρείες διαφοροποιούν τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, στην ενίσχυση της ζήτησης και σε στοχευμένες επενδύσεις, όπως η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση.

Αναλυτικά, οι νέες στρατηγικές για το 2025, βάσει της μελέτης, συνοψίζονται ως εξής:

1.  Χαρτοφυλάκιο Προϊόντων

Οι ηγέτες του κλάδου θεωρούν τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου τους και τη στρατηγική διαχείριση των προϊόντων ως καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία τους.

2. Ενίσχυση της Ζήτησης

Η αύξηση της ζήτησης δεν θα προκύψει αποκλειστικά από την άνοδο των διαφημιστικών δαπανών, αλλά απαιτεί μια πιο στοχευμένη και στρατηγική προσέγγιση.

 3. Επένδυση στην Ψηφιοποίηση και την Αυτοματοποίηση

Οι εταιρείες επενδύουν στην παραγωγικότητα και τη μείωση κόστους μέσω απλοποίησης, ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης.

Ο Θωμάς Λεβέντης, Partner, Consumer Industry Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Η επιτυχημένη ανάπτυξη δεν θα προέλθει μόνο από τις αυξήσεις τιμών, αλλά από τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μέσω τεχνολογίας και αποδοτικής διαχείρισης πόρων. Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτεί στρατηγική σκέψη, καινοτομία και στοχευμένες επενδύσεις στη ψηφιοποίηση, την ενίσχυση της ζήτησης και τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας».

Load more

Δείτε επίσης

Load more