Ένα επιπλέον ποσό της τάξεως του 1,1 δισ. ευρώ από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διατεθεί για τη στήριξη της κατασκευής κυψελών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, σε μια περίοδο που η αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων εμφανίζει σημάδια πίεσης.
Όπως αναφέρει το Reuters, το επιπλέον ποσό θα ανεβάσει τη συνολική χρηματοδότηση στα 4,6 δισ. ευρώ που θα διατεθεί από το Ταμείο Καινοτομίας της Ε.Ε. για την ενίσχυση των τεχνολογιών με μηδενικούς ρύπους.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν τον έντονο ανταγωνισμό κυρίως από την Ασία και η ζήτηση έχει υποχωρήσει, γεγονός που με τη σειρά του έχει πλήξει τις θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
«Όπως υποσχεθήκαμε, ήδη φέρνουμε αποτελέσματα για τους Ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Επενδύουμε 4,6 δισ. ευρώ για να υποστηρίξουμε ευρωπαϊκά έργα αιχμής στις τεχνολογίες μηδενικών ρύπων, στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και στο ανανεώσιμο υδρογόνο», ανέφερε σε δήλωσή του ο επίτροπος της Ε.Ε. Βόπκε Χόεκστρα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιέσεις από την υποτονική ζήτηση και τη βραδύτερη από την αναμενόμενη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ παράλληλα προσπαθούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό από την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προτείνει την αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής για να αντιμετωπίσει τις αθέμιτες, όπως λέει, κινεζικές επιδοτήσεις.
Σήμερα Τρίτη, η προμηθεύτρια αυτοκινήτων Feintool από την Ελβετία δήλωσε ότι θα κλείσει ένα από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία και θα μειώσει το εργατικό δυναμικό του κατά 200 άτομα, εξαιτίας της υποχώρησης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και της αβεβαιότητας σχετικά με τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.