Οι αποστολές Ferrari μειώθηκαν κατά 2% το τρίτο τρίμηνο, απογοητεύοντας τους επενδυτές που περίμεναν ότι η ιταλική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων θα επιδείξει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε σύγκριση με τη γενικευμένη αδυναμία στον κλάδο.
Η πτώση οφείλεται κυρίως στις κατά 29% μειωμένες παραδόσεις στην Κίνα, όπου η Ferrari βέβαια έχει μικρότερη παρουσία από ανταγωνιστές όπως η Porsche.
Οι μετοχές της Ferrari υποχώρησαν έως και 7,2% στο Μιλάνο, στην πιο απότομη ενδοημερήσια πτώση από τον Μάιο του 2021.
Κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Porsche της Volkswagen μάχονται με τη μείωση των πωλήσεών τους στην Κίνα, όπου η επιβράδυνση της ζήτησης έχει χτυπήσει καμπανάκι για μειωμένες προοπτικές κερδών. Στο ίδιο πλαίσιο, η γερμανική εταιρεία κατασκευής ανταλλακτικών Schaeffler ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 4.700 θέσεις εργασίας και θα κλείσει δύο εργοστάσια ως απάντηση στην ευρύτερη ύφεση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πράγματι, επισημαίνει το Bloomberg, η Ferrari είναι λιγότερο εκτεθειμένη στην Κίνα σε σύγκριση με άλλους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Οι μετοχές της εξακολουθούν να είναι ενισχυμένες κατά περίπου το ένα τρίτο φέτος, ξεπερνώντας σε απόδοση τους ανταγωνιστές, που έχουν υποστεί πιο μεγάλη πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις.
Το τρίτο τρίμηνο για τη Ferrari ήταν «μάλλον στιβαρό παρά θεαματικό», ανέφεραν αναλυτές της Citi, διευκρινίζοντας ότι η αύξηση εσόδων ήταν λίγο πιο αργή.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε την καθοδήγησή της για ολόκληρο το έτος και οι αναλυτές είπαν ότι δεν αντιμετωπίζει ευρύτερο πρόβλημα ζήτησης.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων για τη Ferrari στο τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 7%, στα 638 εκατ. ευρώ, ελαφρώς υψηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 7% και ανήλθαν σε 1,64 δισ. ευρώ.
Τα αποτελέσματα της Ferrari υπογραμμίζουν «τη θετική προοπτική για τα υπερ-πολυτελή αυτοκίνητα, η οποία παραμένει ανέπαφη παρότι οι μειωμένες παραδόσεις δεν περνούν απαρατήρητες», ανέφεραν αναλυτές του Bloomberg. Η εταιρεία είναι sold out μέχρι το 2026.
Ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του 2025 η Ferrari θα λανσάρει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό supercar της.