Η Γερμανία ενέκρινε σχέδια για την κατασκευή δικτύου υδρογόνου, αξίας 19 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την περαιτέρω δέσμευσή της σε μια πηγή ενέργειας που έμεινε πίσω τους τελευταίους μήνες, μεταδίδει το Bloomberg.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων ανακοίνωσε ότι ενέκρινε προτάσεις διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς για ένα δίκτυο υδρογόνου μήκους 9.040 χιλιομέτρων, το οποίο θα κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια και θα είναι πλήρως λειτουργικό έως το 2032. Πρόκειται να σχηματιστεί ένα κεντρικό δίκτυο που θα συνδέει βιομηχανικούς κόμβους -όπως παραγωγούς χάλυβα- που επιδιώκουν την απανθρακοποίηση.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης επιδιώκει να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα με υδρογόνο για το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της, ώστε να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2045. Πρόσφατα, ωστόσο, έκανε βήματα πίσω από τον στόχο, καθώς ακυρώθηκε η δημιουργία ενός κύριου αγωγού από τη Νορβηγία. Η πλειονότητα των αναγκών της Γερμανίας σε υδρογόνο θα πρέπει να καλυφθεί αρχικά από εισαγωγές, εκτιμούν αξιωματούχοι.
Η αρχική πρόταση για το κεντρικό δίκτυο ήταν μεγαλύτερη κατά 600 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τα σχέδια που τελικά εγκρίθηκαν, αλλά προτιμήθηκε η μείωση του εκτιμώμενου κόστους από 19,7 δισ. ευρώ σε 18,9 δισ. ευρώ. Ο Κλάους Μιούλερ, επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων, δήλωσε ότι ορισμένα από τα αρχικά σχέδια ήταν περιττά.
Το 60% του δικτύου θα προκύψει από μετατροπή υφιστάμενων αγωγών φυσικού αερίου και το υπόλοιπο θα είναι νεόδμητο. Ο Μιούλερ είπε ότι θα ενισχυθούν περίπου 660 χιλιόμετρα τρέχουσες συνδέσεις φυσικού αερίου, με κόστος 2 δισ. ευρώ. Οι πρώτοι σωλήνες πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.