Η βρετανική χρηματοοικονομική ρυθμιστική αρχή FCA επέβαλε πρόστιμο 5.397.600 λίρες στη Volkswagen UK επειδή δεν συμπεριφέρθηκε δίκαια σε χιλιάδες πελάτες της που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Η VW Financial Services της Βρετανίας αποδέχτηκε, επίσης, να πληρώσει πάνω από 21,5 εκατομμύρια λίρες ως αποζημίωση σε περίπου 110.000 πελάτες που μπορεί να έχουν υποστεί βλάβη λόγω των ενεργειών της, μεταδίδει ο Guardian.
Η VW FS είναι από τους μεγαλύτερους παρόχους χρηματοδότησης στον κλάδο, προσφέροντας σειρά προϊόντων σε πελάτες που επιθυμούν να αγοράσουν αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων Volkswagen, Skoda και Porsche.
Η ρυθμιστική αρχή διαπίστωσε όμως ότι δεν αντιμετωπίζει ορθά και δίκαια όσους έχουν οικονομικές δυσκολίες, ιδίως εάν αυτοί καθυστερούν την αποπληρωμή.
Σύμφωνα με τη FCA, σε ορισμένες περιπτώσεις επιδεινώθηκε το στρες και η αναστάτωση σε οικονομικά ή ψυχολογικά ευάλωτους πελάτες και δεν κατανοήθηκαν ειδικές περιστάσεις, με αποτέλεσμα ορισμένοι να χάσουν το αυτοκίνητό τους που το χρησιμοποιούσαν για την εργασία τους.
Η αρχή αναφέρει περίπτωση πελάτη που καθυστέρησε την αποπληρωμή επικαλούμενος επιδεινούμενα προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας, τα οποία δεν έτυχαν ενσυναίσθησης. Αντιθέτως, η VW FS του κοινοποίησε «σαρκαστικά» ένα ανελαστικό περιθώριο λίγων ημερών για την πληρωμή, σημειώνει η FCS.
Η Therese Chambers, διευθύντρια εποπτείας της αγοράς στην FCA, σημείωσε: «Για πολλούς, ένα αυτοκίνητο δεν είναι αξεσουάρ, αλλά αναγκαίο μέσο για τη δουλειά ή τις οικογενειακές υποχρεώσεις. Η Volkswagen Finance επιδείνωσε δύσκολες προσωπικές καταστάσεις, μην καταφέρνοντας να εξετάσει τι μπορεί να χρειάζονται όσοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Είναι σωστό να αποζημιώσει όσους δυσκολεύτηκαν. Το πρόστιμο και η επανόρθωση θα πρέπει να στείλουν σαφές μήνυμα στους δανειστές ώστε να υποστηρίζουν κατάλληλα όσους αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες».