Σάντσεθ καλεί ΕΕ να επανεξετάσει το σχέδιο φόρων στα κινεζικά EV

«Δεν έχουμε ανάγκη άλλον ένα πόλεμο, έναν εμπορικό πόλεμο σε αυτή την περίπτωση», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη

Δημοσιεύθηκε: 11 Σεπτεμβρίου 2024 - 10:15

Load more

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κάλεσε σήμερα τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να «επανεξετάσουν» τη θέση τους σχετικά με το σχέδιο για επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε, όλοι μαζί, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Κομισιόν, την απόφασή μας», δήλωσε ο Σάντσεθ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις ανησυχίες του ισπανικού κλάδου της χοιροτροφίας.

Το Πεκίνο άρχισε σε αντίποινα έρευνα αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού και προϊόντων με βάση το χοιρινό, των οποίων η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος εξαγωγός προς την Κίνα.

«Όπως είπα και προηγουμένως, δεν έχουμε ανάγκη άλλον ένα πόλεμο, έναν εμπορικό πόλεμο σ' αυτή την περίπτωση», δήλωσε ο Πέδρο Σάντσεθ.

Ο επικεφαλής της ισπανικής κυβέρνησης δήλωσε πως εξέφρασε την «έκπληξή» του στον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ για την επιλογή του Πεκίνου να απαντήσει μέσω του κλάδου της χοιροτροφίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 20 Αυγούστου την απόφασή της να επιβάλει επιπλέον φόρους για πέντε χρόνια στα προερχόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα, περιλαμβανομένων αυτών της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, η οποία διαθέτει εργοστάσιο στη Σανγκάη.

Οι Βρυξέλλες θα προσθέσουν στο φόρο 10%, που ισχύει ήδη για τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, έναν επιπλέον φόρο ο οποίος θα φθάνει έως 36%.

Αυτοί οι τελωνειακοί δασμοί θα εφαρμοσθούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου και για πέντε χρόνια, εφόσον εγκριθούν από τους 27, οι οποίοι είναι διχασμένοι στο θέμα και καλούνται να ψηφίσουν. Θα αντικαταστήσουν τότε προσωρινούς φόρους που είχαν αποφασισθεί στις αρχές Ιουλίου και φθάνουν μέχρι 38%, σύμφωνα με την Επιτροπή.

Με αυτούς τους επιπλέον φόρους η ΕΕ ελπίζει να προστατεύσει τον κλάδο του αυτοκινήτου που απασχολεί 14,6 εκατομμύρια μισθωτούς σε όλη την ΕΕ, αποφεύγοντας παράλληλα μια σύγκρουση με τον δεύτερο οικονομικό εταίρο της μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων