Η Google της Alphabet κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στη διαφημιστική τεχνολογία, προειδοποίησε η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για βαριά πρόστιμα και εντολή αλλαγής μιας από τις πιο προσοδοφόρες δραστηριότητες του τεχνολογικού γίγαντα.
Oπως μεταδίδει το Bloomberg, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) ανέφερε στην κοινοποίηση των αιτιάσεών της ότι η Google χρησιμοποιεί την κυρίαρχη θέση της στην τεχνολογική διαφήμιση για να δώσει προτεραιότητα στις δικές της υπηρεσίες και δυνητικά ζημιώνει χιλιάδες Βρετανούς εκδότες και διαφημιστές.
Η Google κατέχει εδώ και καιρό μια θέση-κλειδί μέσω της οποίας μπορεί να συλλέγει δεδομένα για τους χρήστες, επιτρέποντας στους διαφημιστές να στοχεύουν διαφημίσεις σε αυτούς. Επίσης, πουλάει διαφημιστικό χώρο και παρέχει την τεχνολογία που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να βρίσκουν εκδότες για να πουλήσουν τον χώρο τους.
Χρησιμοποιώντας τους δικούς της αλγόριθμους, η Google υπολογίζει και προσφέρει αυτόματα διαφημιστικό χώρο και τιμές σε διαφημιστές και εκδότες καθώς ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια ιστοσελίδα. Η διαδικτυακή διαφήμιση είναι η πιο προσοδοφόρα δραστηριότητα της Alphabet, αποφέροντας περίπου 225 δισεκατομμύρια δολάρια ή περίπου το 80% των συνολικών εσόδων το 2022.
«Είναι πολύ σημαντικό οι εκδότες και οι διαφημιστές -οι οποίοι επιτρέπουν αυτό το δωρεάν περιεχόμενο- να μπορούν να επωφεληθούν από τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό και να έχουν μια δίκαιη συμφωνία όταν αγοράζουν ή πωλούν ψηφιακό διαφημιστικό χώρο», δήλωσε η Juliette Enser, προσωρινή εκτελεστική διευθύντρια της CMA.
Η Google αντέδρασε στα ευρήματα της CMA λέγοντας ότι βασίζονται σε «εσφαλμένες ερμηνείες του τομέα της διαφημιστικής τεχνολογίας». Ο Dan Taylor, αντιπρόεδρος του τμήματος Global Ads της Google, δήλωσε ότι διαφωνεί με τα ευρήματα και θα απαντήσει αναλόγως.