Η Volkswagen AG εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, σε μια προσπάθεια για βαθύτερες περικοπές. Πρόκειται για μια πρωτοφανή κίνηση από την αυτοκινητοβιομηχανία, που μπορεί να επιφέρει ένα ακόμη πλήγμα για την κυβέρνηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς.
Τα πιθανά μέτρα που στοχεύουν την κύρια μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων της καθώς και άλλες οντότητες του ομίλου, περιλαμβάνουν επίσης την προσπάθεια τερματισμού της συμφωνίας της εταιρείας με τα συνδικάτα που προβλέπει να διατηρηθούν ασφαλείς οι θέσεις εργασίας μέχρι το 2029, σύμφωνα με δήλωση του ομίλου.
Οποιαδήποτε διακοπή λειτουργίας θα σηματοδοτούσε το πρώτο λουκέτο στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της εταιρείας, θέτοντας τη VW σε σύγκρουση με ισχυρά συνδικάτα.
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο σκληρό και νέοι παίκτες πιέζουν προς την Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume. «Η Γερμανία ως επιχειρηματική τοποθεσία υστερεί περισσότερο όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα».
Μια ανοικτή σύγκρουση με τους εργαζόμενους θα ήταν μια μεγάλη δοκιμασία για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο -ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της μάρκας σπορ αυτοκινήτων Porsche-, μετά τις συγκρούσεις με τα συνδικάτα που έπληξαν αρκετούς από τους προκατόχους του στη VW, γράφει το Bloomberg.
Η εταιρεία δυσκολεύεται να μειώσει το κόστος στην ομώνυμη επιβατική επωνυμία της, όπου τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και πολύ καιρό, με τις προσπάθειες να δυσκολεύουν εν μέσω της ραγδαίας μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών.
Η βασική μάρκα του ομίλου, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, κινδυνεύει να γίνει ζημιογόνος, αναφέρεται σε ξεχωριστή δήλωση. Η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον ένα από τα μεγάλα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων και ένα εργοστάσιο παραγωγής εξαρτημάτων στη Γερμανία, παράλληλα με την κατάργηση των μισθολογικών συμφωνιών.
Η VW απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 είναι στη Γερμανία. Οι μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας -που κατέχει το 20% των μετοχών- συχνά τάσσεται με τα συνδικαλιστικά όργανα.
Προηγούμενες συγκρούσεις τερμάτισαν ή συντόμευσαν τη θητεία κορυφαίων στελεχών, συμπεριλαμβανομένων του πρώην CEO Bernd Pischetsrieder, του πρώην επικεφαλής της μάρκας VW Wolfgang Bernhard και του Herbert Diess, προκατόχου της Blume ως CEO. Και οι τρεις προσπάθησαν να αυξήσουν την αποδοτικότητα ιδιαίτερα στις εγχώριες δραστηριότητες της VW στη Γερμανία.