Ανατρέπει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα η αυτοκινητοβιομηχανία Ford. Η νέα στρατηγική της εστιάζει σε χαμηλότερες τιμές και μεγαλύτερες σειρές αυτοκινήτων, στοχεύοντας σε «κέρδη και απόδοση κεφαλαίου».
Στο πλαίσιο αυτό, διακόπτει την κατασκευή ηλεκτρικού σπορ SUV υποκαθιστώντας το με υβριδική έκδοση, δεδομένου ότι οι αγοραστές επιδεικνύουν βραδύτητα στην προτίμηση ακριβών EV. Το συνολικό κόστος της κίνησης εκτιμάται σε 1,9 δισ. δολάρια.
«Αυτά τα οχήματα πρέπει να είναι κερδοφόρα. Αν δεν είναι κερδοφόρα, με βάση το πού βρίσκεται ο πελάτης και η αγορά, λαμβάνονται δύσκολες αποφάσεις», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής John Lawler.
Τα νέα υβριδικά (ή «ηλεκτροποιήσιμα») SUV θα καίνε ορυκτά καύσιμα και θα περιέχουν ηλεκτρική μπαταρία. Η Ford υποστηρίζει ότι θα έχουν λιγότερες εκπομπές από τα οχήματα «καθαρού αερίου», ενώ θα παρέχουν μεγαλύτερη αυτονομία από τα αμιγώς ηλεκτρικά (ΕV).
Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι θα μειώσει το ποσοστό των ετήσιων κεφαλαιουχικών της δαπανών που προορίζονται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 40% σε 30%, μεταδίδουν οι Financial Times.
Οι αποφάσεις της Ford έρχονται καθώς ο ρυθμός υιοθέτησης EV έχει επιβραδυνθεί μεταξύ των καταναλωτών που, σε αντίθεση με το πρώτο κύμα αγοραστών, αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές και την ανεπαρκή δημόσια υποδομή φόρτισης.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επισημαίνει ωστόσο ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων «εξελίσσεται γρήγορα», καθώς οι Κινέζοι ανταγωνιστές επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους χρησιμοποιώντας «προνομιακές δομές κόστους», όπως η κάθετη ολοκλήρωση, η μηχανική χαμηλού κόστους και η προηγμένη τεχνολογία μπαταριών πολλαπλής ενέργειας.
Η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla και έγινε η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο στις αρχές του τρέχοντος έτους, έχοντας κάνει επίσης μεγάλη «εισβολή» στην ευρωπαϊκή αγορά.