Η Walmart συγκέντρωσε περίπου 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση του μεριδίου της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com, τερματίζοντας μια οκταετή συνεργασία που φαίνεται να αποδίδει όλο και λιγότερα κέρδη εν μέσω ενός δύσκολου τοπίου για τους κινεζικούς τεχνολογικούς γίγαντες.
Η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης πούλησε 144,5 εκατομμύρια μετοχές έναντι 24,95 δολαρίων η καθεμία, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα, ζητώντας να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές.
Πρόκειται για discount 11% σε σχέση με το κλείσιμο της Τρίτης στις ΗΠΑ, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, και κοντά στο κατώτερο άκρο ενός ενδεικτικού εύρους τιμών από 24,85 έως 25,85 δολάρια.
Οι μετοχές της JD.com που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησαν κατά 11% στο άνοιγμα της Τετάρτης, οδηγώντας ένα ευρύτερο ξεπούλημα στις κινεζικές μετοχές ηλεκτρονικού εμπορίου και τεχνολογίας.
Η Walmart βελτιώνει τη στρατηγική της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, όπου ο μακροχρόνιος εταίρος της στο ηλεκτρονικό εμπόριο αγωνίζεται μαζί με τους παραδοσιακούς αντιπάλους, Alibaba Group, και την ιδιοκτήτρια της Temu, PDD.
«Αναμένω ότι η Walmart θα απογοητευτεί με το άλογο που υποστήριξε», δήλωσε ο Mark Tanner, διευθύνων σύμβουλος του εταιρείας μάρκετινγκ China Skinny. «Δεν αισθάνεται ότι οι αρχικές φιλοδοξίες έχουν εξελιχθεί όπως είχε προγραμματιστεί κατά την εξαγορά».
Η αποσύνδεση Walmart-JD ακολουθεί το μοτίβο των online και offline επιχειρήσεων λιανικής πώλησης που διαλύουν τις συνεργασίες τους, καθώς οι προηγούμενες φιλοδοξίες για την απρόσκοπτη συγχώνευση της φυσικής και της κυβερνοεμπειρίας των καταναλωτών απέτυχαν να υλοποιηθούν. Νωρίτερα φέτος, το Bloomberg ανέφερε ότι η Alibaba εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τον βραχίονα των πολυκαταστημάτων InTime.
Η Cailian ανέφερε την Τετάρτη ότι η Walmart δήλωσε ότι η απόφαση να μειώσει τη συμμετοχή της θα της επιτρέψει να επικεντρωθεί στις δικές της επιχειρήσεις στην Κίνα και να διαθέσει κεφάλαια σε άλλες προτεραιότητες.
Το franchise Sam's Club της Walmart αποτέλεσε λαμπρό παράδειγμα για την εταιρεία, καθιστώντας την τη μόνη αλυσίδα υπεραγορών που σημείωσε αύξηση πωλήσεων πέρυσι μεταξύ των 5 κορυφαίων παικτών, σύμφωνα με την China Chain Store & Franchise Association. Στην Κίνα, η μονάδα προσφέρει premium αγαθά με ένα μοντέλο μέλους που τώρα αντιγράφουν οι ανταγωνιστές.