Η Google και η Meta έκαναν μια μυστική συμφωνία για τη στόχευση διαφημίσεων σε εφήβους, παρακάμπτοντας τους κανόνες της εταιρείας αναζήτησης για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι ανήλικοι στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με έγγραφα που είδαν οι Financial Times και άτομα που γνωρίζουν το θέμα, η Google εργάστηκε σε ένα έργο μάρκετινγκ για τη Meta το οποίο σχεδιάστηκε για να στοχεύει χρήστες YouTube ηλικίας 13 έως 17 ετών με διαφημίσεις που προώθησαν την εφαρμογή φωτογραφιών και βίντεο Instagram του αντιπάλου της.
Η καμπάνια στο Instagram στόχευσε εσκεμμένα μια ομάδα χρηστών που χαρακτηρίστηκαν ως «άγνωστοι» στο διαφημιστικό της σύστημα, ενώ η Google γνώριζε ότι απευθύνονταν σε άτομα κάτω των 18 ετών, είπαν οι πηγές. Εν τω μεταξύ, έγγραφα που είδαν οι FT υποδηλώνουν ότι ελήφθησαν μέτρα για να διασφαλιστεί ότι η πραγματική πρόθεση της καμπάνιας θα μείνει κρυφή.
Το project αγνόησε τους κανόνες της Google που απαγορεύουν την εξατομίκευση και τη στόχευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών, συμπεριλαμβανομένης της προβολής διαφημίσεων βάσει δημογραφικών στοιχείων.
Η καμπάνια του Meta στο YouTube για να προσελκύσει νεότερους χρήστες στο Instagram βρισκόταν ήδη σε ανάπτυξη όταν ο Mark Zuckerberg εμφανίστηκε ενώπιον του αμερικανικού Κογκρέσου τον Ιανουάριο και ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των παιδιών που είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης στις πλατφόρμες του.
Οι δυο πολυεθνικές, που είναι συνήθως σκληροί ανταγωνιστές ως οι δύο μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες διαφήμισης στον κόσμο, ξεκίνησαν την προσπάθεια στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς η Google προσπαθούσε να ενισχύσει τα διαφημιστικά της κέρδη και καθώς η Meta προσπαθούσε να διατηρήσει την προσοχή των νεότερων χρηστών αντιμετωπίζοντας το ανερχόμενο TikTok. Την περασμένη εβδομάδα, ο Zuckerberg είπε στους επενδυτές ότι μια πρόσφατη προσπάθεια για συμμετοχή περισσότερων ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών είχε αποφέρει καρπούς.
Οι δυο εταιρείες συνεργάστηκαν με τη Spark Foundry, θυγατρική στις ΗΠΑ του γαλλικού διαφημιστικού κολοσσού Publicis, για να ξεκινήσουν το πιλοτικό πρόγραμμα μάρκετινγκ στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τις πηγές και τα έγγραφα που είδαν οι Financial Times.
Καθώς θεωρήθηκε επιτυχημένο, δοκιμάστηκε στη συνέχεια στις ΗΠΑ τον Μάιο. Οι εταιρείες είχαν προγραμματίσει να το επεκτείνουν περαιτέρω, σε διεθνείς αγορές και να προωθήσουν άλλες εφαρμογές Meta όπως το Facebook, είπαν πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Ενώ τα πιλοτικά προγράμματα ήταν μικρά, η Google τα είδε ως μια ευκαιρία να εξελιχθεί σε μια πιο προσοδοφόρα σχέση με τη Meta που θα περιλάμβανε πιο ακριβές διαφημίσεις «εμπορικών σημάτων» στο YouTube καθώς και σε άλλες πλατφόρμες.
Όταν επικοινώνησαν οι FT, η Google ξεκίνησε έρευνα για τους παραπάνω ισχυρισμούς. Το project έχει πλέον ακυρωθεί, είπε πηγή που γνωρίζει την απόφαση.
Η Google δήλωσε: «Απαγορεύουμε την εξατομίκευση των διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών, τελεία. Αυτές οι πολιτικές υπερβαίνουν κατά πολύ τα απαιτούμενα και υποστηρίζονται από τεχνικές διασφαλίσεις. Επιβεβαιώσαμε ότι αυτές οι διασφαλίσεις λειτούργησαν σωστά εδώ», επειδή κανένας εγγεγραμμένος χρήστης του YouTube που είναι γνωστό ότι είναι κάτω των 18 ετών δεν στοχοποιήθηκε άμεσα από την εταιρεία.
Ωστόσο, η Google δεν αρνήθηκε ότι χρησιμοποίησε το «άγνωστο» κενό, προσθέτοντας ότι θα λάβει πρόσθετα μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί ότι αντιπρόσωποι και πωλητές της δεν βοηθούν διαφημιστές ή εταιρείες να εκτελούν καμπάνιες που δεν συμμορφώνονται με τις πολιτικές της.
Η Meta είπε ότι διαφωνεί ότι η επιλογή του «άγνωστου» κοινού συνιστούσε εξατομίκευση ή παράκαμψη οποιωνδήποτε κανόνων, προσθέτοντας ότι τηρεί τις δικές της πολιτικές καθώς και αυτές των ομοτίμων της όταν διαφημίζει τις υπηρεσίες της. Δεν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το εάν το προσωπικό γνώριζε ότι η «άγνωστη» ομάδα στράφηκε σε νεότερους χρήστες.
Το Spark Foundry δεν απάντησε σε πολλά αιτήματα για σχολιασμό.