Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε στα σχέδια για την επιβολή προσωρινών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, οι οποίοι θα αυξήσουν τους συντελεστές έως και 48%, ένα βήμα που ενδέχεται να κλιμακώσει τις εμπορικές εντάσεις με το Πεκίνο.
Οπως μεταδίδει το Bloomberg, η ΕΕ επιβεβαίωσε σε δελτίο τύπου που εξέδωσε σήμερα Πέμπτη ότι στο πλαίσιο της έρευνας κατά των επιδοτήσεων, θα εφαρμόσει προσωρινούς δασμούς σε τρεις κινεζικές κατασκευάστριες εταιρείες που συμμετείχαν σε δείγμα για την έρευνα.
Η κατασκευάστρια εταιρεία MG SAIC Motor αντιμετωπίζει δασμό 37,6% επιπλέον του υφιστάμενου συντελεστή 10%, ενώ η ιδιοκτήτρια εταιρεία Volvo Car AB Geely και η BYD θα πληγούν με πρόσθετες επιβαρύνσεις 19,9% και 17,4% αντίστοιχα.
Άλλοι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την έρευνα αλλά δεν υποβλήθηκαν σε δειγματοληψία θα υποβληθούν σε σταθμισμένο μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν θα αντιμετωπίσουν πρόσθετη επιβάρυνση 37,6%.
Η κίνηση αυτή μπορεί να μειώσει τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 25%, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Kiel.
Βάσει της έρευνας, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα λαμβάνει αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες επιφέρουν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς της ΕΕ. Η έρευνα εξέτασε επίσης τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων αυτών στους εισαγωγείς, τους πελάτες και τους οδηγούς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Οι διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση έχουν ενταχθεί τις τελευταίες εβδομάδες, κατόπιν της ανταλλαγής απόψεων μεταξύ του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου κ. Βάλντις Ντομπρόβσκις και του Κινέζου Υ πουργού Εμπορίου κ. Wang Wentao. Οι επαφές συνεχίζονται σε τεχνικό επίπεδο με σκοπό την λύση της συμβατής με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, η οποία δεν αντιμετωπίζει επαρκώς τις ανησυχίες που διατύπωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Οποιοδήποτε αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων πρέπει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις εντοπισμένες ζημιογόνες μορφές επιδοτήσεων.