Το Πολεμικό Ναυτικό «εκδίωξε» τα ρωσικά τάνκερ στο Μαρόκο

Από τον Λακωνικό Κόλπο στο Μαρόκο μεταφέρθηκε πλέον η διαδικασία μεταφόρτωσης ρωσικού αργού μεταξύ δεξαμενόπλοιων. Ποιος ήταν ο ρόλος του ΠΝ στις εξελίξεις.

Δημοσιεύθηκε: 3 Ιουνίου 2024 - 15:49

Load more

Υπό την πίεση του ελληνικού Ναυτικού, οι έμποροι ρωσικού πετρελαίου βρήκαν νέα τοποθεσία για τη μεταφόρτωση φορτίων αργού στη Μεσόγειο, γράφει το Bloomberg, ένδειξη του πόσο δύσκολο είναι να περιοριστεί μια δραστηριότητα που ανησυχεί ιδιαίτερα τόσο τις ρυθμιστικές αρχές όσο και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Δεξαμενόπλοια μεταφορτώνουν την υψηλή ρωσική πετρελαϊκή ποικιλία Ουραλίων από μικρότερα τάνκερ κοντά στην πόλη Nαντόρ στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Από τον περασμένο μήνα, το ελληνικό Ναυτικό πραγματοποιεί ασκήσεις στην τοποθεσία όπου διεξαγόταν μέχρι πρότινος το εμπόριο, σε μια προσπάθεια να το αποτρέψει.

Το Rolin, πλοίο VLCC μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πετρελαϊκών προϊόντων, εμφανίζεται να λαμβάνει αργό Ουραλίων από το μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοιχτά της μαροκινής πόλης, δείχνουν τα στοιχεία. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκεί η μεταφόρτωση Urals από πλοίο σε πλοίο.

Το Serendi είναι ένα πλοίο κατηγορίας Aframax. Άλλα δύο -το Ocean AMZ και το Sea Fidelity- έχουν επίσης φτάσει στο σημείο. Και τα τρία φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια από το ρωσικό λιμάνι Πριμόρσκ στη Βαλτική τον περασμένο μήνα.

Περίπου το 80% του ρωσικού αργού Ουραλίων αποστέλλεται στην Ασία, κυρίως σε Ινδία και Κίνα. Η χρήση VLCC προσφέρει οικονομίες κλίμακας για τη ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων, ωστόσο τα ευρωπαϊκά κράτη δεν ενθαρρύνουν τη μεταφόρτωση φορτίων κοντά στις ακτές τους.

Στη Θέουτα, ισπανικό θύλακα που βρίσκεται στα δυτικά του Μαρόκου, γίνονταν κατά κόρον μεταφορτώσεις αργού Ουραλίων από πλοίο σε πλοίο, όμως σχεδόν σταμάτησαν τον περασμένο χρόνο, ύστερα από πιέσεις που άσκησαν τόσο οι εγχώριες αρχές όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αντίστοιχα, οι ασκήσεις του ελληνικού Ναυτικού, επισημαίνει το Bloomberg, εμπόδισαν σε ικανό βαθμό την ίδια δραστηριότητα στον Λακωνικό Κόλπο, όπου οι μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ξεπήδησαν σαν μανιτάρια στον απόηχο της εισβολής στην Ουκρανία.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών που θέτει κανόνες για τη ναυτιλία, χαρακτήρισε την αλλαγή φορτίων στην ανοιχτή θάλασσα ως «επικίνδυνη πρακτική».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων