Η Honda θα επενδύσει 10 τρισ. γιεν (65 δισ. δολάρια) στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης την τρέχουσα δεκαετία, καθώς αναμένει ότι η ζήτηση για οχήματα με μπαταρία θα ανακάμψει μετά τους βραχυπρόθεσμους αντίθετους ανέμους που καθηλώνουν τις αγορές.
Οι δαπάνες μέχρι το 2031 θα καλύπτουν τομείς όπως λογισμικό, έρευνα και ανάπτυξη και δημιουργία αλυσίδων εφοδιασμού σε βασικές αγορές όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Ιαπωνία, ανέφερε η εταιρεία επικαιροποιώντας το επιχειρηματικό της πλάνο. Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως μεταδίδει το Bloombrg, διατηρεί τον στόχο της ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 100% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως το 2040.
Σ' αυτό το πλαίσιο, η Honda θα κυκλοφορήσει επτά νέα μοντέλα EV παγκοσμίως έως το 2030, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Toshihiro Mibe στο Τόκιο. Επίσης, σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση δύο νέων μοντέλων EV στην Κίνα φέτος και να παρουσιάσει ακόμη ένα μοντέλο με δυνατότητα εναλλαγής χρήσης σε μπαταρία στην Ιαπωνία μέχρι το τέλος του 2026.
Η Honda επωφελείται από την αυξανόμενη απήχηση των υβριδικών οχημάτων, την ώρα που τα υψηλότερα επιτόκια και η μείωση των επιδοτήσεων πλήττουν τη ζήτηση για αυτοκίνητα αμιγώς ηλεκτρικά (EV). Ενώ η εταιρεία θα συνεχίσει να ενισχύει σε υβριδικά -προγραμματίζει να πουλήσει 1 εκατομμύριο φέτος και θέτει τις βάσεις για να δημιουργήσει παραγωγική ικανότητα 2 εκατ. μονάδων ετησίως-, τα επενδυτικά της σχέδια σηματοδοτούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιμένουν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση μακροπρόθεσμα.
Ο κόσμος κινείται προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και δεν θα υπάρξει εκτροχιασμός, είπε ο Mibe.
Η ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί βασική ανησυχία και η Honda είπε πρόσφατα ότι θα δαπανήσει 15 δισ. δολάρια Καναδά (11 δισ. δολάρια) για την κατασκευή μονάδας στον Καναδά, που θα αρχίσει να παράγει ηλεκτρικά οχήματα το 2028. Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να μειώσει το κόστος κατασκευής EV κατά περίπου ένα τρίτο, με μείωση του κόστους προμήθειας μπαταριών κατά 20% στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τον Mibe.
Η Honda επίσης θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία, είπε ο Mibe, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Περίπου το ένα πέμπτο των προγραμματισμένων δαπανών της Honda αυτή τη δεκαετία θα διατεθεί για έρευνα και ανάπτυξη ειδικού λογισμικού. Σε συνεργασία με τη Nissan, βάζουν πλώρη ώστε οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να ανακτήσουν το μερίδιο αγοράς στην Κίνα, όπου έχουν χάσει έδαφος έναντι των εγχώριων κατασκευαστών.
Ο ισχυρός ανταγωνισμός αύξησε την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας και η Honda δήλωσε επίσης ότι μειώνει το εργατικό δυναμικό της στην Κίνα, λόγω μείωσης των πωλήσεων. Ωστόσο, «δεν έχουμε σκοπό να εγκαταλείψουμε την κινεζική αγορά», είπε ο Ιάπωνας CEO.