Δύο περίπου ημέρες μετά την κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ από πρόσκρουση πλοίου κοντέινερ σε πυλώνα, τα συνεργεία διάσωσης ανέσυραν τις τελευταίες ώρες δύο νεκρούς από βάθος επτά μέτρων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών της Πολιτείας Μέριλαντ, Πολ Γουίντεφελντ, οκτώ εργάτες βρίσκονταν στη γέφυρα τη στιγμή του δυστυχήματος για έργα συντήρησης. Δύο από αυτούς διασώθηκαν, ενώ οι υπόλοιποι έξι αγνοούνται.
Το πλοίο Dali μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 290 μέτρων προσέκρουσε στον πυλώνα της γέφυρας, η οποία είχε μήκος πάνω από 2,5 χιλιόμετρα και συνολικά τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες το πλήρωμα εξέπεμψε λίγο πριν τη σύγκρουση σήμα κινδύνου, έτσι ώστε η αστυνομία διέκοψε την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο που περνά πάνω από τη γέφυρα, σώζοντας έτσι πολλές ζωές.
Εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά 764 τόνων
Εκπρόσωποι της αμερικανικής Αρχής Ασφάλειας Μεταφορών NTSB ανέβηκαν στο σκάφος χθες και ενημέρωσαν στη συνέχεια την κοινή γνώμη. Η επικεφαλής της Αρχής, Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Είχαμε μαζί μας έναν υψηλόβαθμο ερευνητή της υπηρεσίας μας για να εξετάσει από κοντά τα επικίνδυνα υλικά στα εμπορευματοκιβώτια. Εντόπισε 56 εμπορευματοκιβώτια με 764 τόνους εύφλεκτων, αλλά και άλλων επικίνδυνων υλικών».
Στη συνέντευξη Τύπου ο ερευνητής Μαρσέλ Μουζ αναφέρθηκε και στο λεγόμενο μαύρο κουτί και το μαγνησκοπημένο υλικό του πλοίου, τα οποία θα εξεταστούν τώρα ενδελεχώς από την Αρχή Ασφάλειας Μεταφορών:
«Οι πληροφορίες από τον καταγραφέα δεδομένων ταξιδιού του Dali ανακτήθηκαν επιτυχώς το πρωί του ατυχήματος από την αμερικανική ακτοφυλακή και παραδόθηκαν στην Αρχή Ασφάλειας. Η καταγραφή αφορά τη χρονική περίοδο από τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί».
Σύμφωνα με μια πρώτη εκτίμηση των δεδομένων που καταγράφηκαν, τα μέλη του πληρώματος ανέφεραν λίγο πριν από τη σύγκρουση προβλήματα στην παροχή ενέργειας, αλλά και με τις μηχανές του πλοίου. Βίντεο που δείχνουν την πρόσκρουση από μακριά επιβεβαιώνουν ότι λίγο πριν την πρόσκρουση το πλοίο έπλεε με σβηστά φώτα.
ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE