Το σωματείο εργαζομένων της Toyota διεκδικεί μπόνους που ισούται με μισθούς 7,5 μηνών και σχεδόν διπλασιασμό των μηνιαίων αποδοχών, ενόψει εκκίνησης των ετήσιων διαπραγματεύσεων με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η διαπραγματευτική ομάδα, η οποία δεν έχει ακόμη διατυπώσει αιτήματα για αυξήσεις του μέσου μισθού, δήλωσε ότι θα λάβει την τελική απόφαση για το τι προσδοκά για κάθε κατηγορία εργαζομένων σε συνεδρίαση της 9ης Φεβρουαρίου, πριν ενημερώσει την εταιρεία.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν σκληρές απαιτήσεις από τα συνδικάτα, στο πλαίσιο των ετήσιων συζητήσεων για τους μισθούς που διεξάγονται την άνοιξη, και καθώς οι τιμές των αγαθών ανεβαίνουν τα τελευταία δύο χρόνια. Το μεγάλο ερώτημα για την ιαπωνική οικονομία είναι εάν θα υπάρξουν αρκετά σημάδια διαρκούς πληθωρισμού και αντίστοιχες αυξήσεις μισθών, ώστε η Τράπεζα της Ιαπωνίας να τερματίσει την πολιτική αρνητικών επιτοκίων.
«Οι προσπάθειες και η σκληρή δουλειά των μελών του συνδικάτου με σκοπό τη βελτίωση της παραγωγικότητας τον περασμένο χρόνο είναι εμφανείς στους αριθμούς και αντικατοπτρίζονται στα οικονομικά αποτελέσματα της Toyota», δήλωσε ο Κεϊσούκε Κίτο, πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής του σωματείου. Τα αιτήματα αντικατοπτρίζουν επίσης αυξήσεις στις τιμές καταναλωτή, πρόσθεσε.
Οι αυξήσεις που θα επιδιώξει το συνδικάτο θα ξεπεράσουν τα περυσινά επίπεδα, όταν καταγράφηκε η υψηλότερη κατά κεφαλήν αύξηση μισθών από το 1990.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών ανταλλακτικών, των αντιπροσώπων και των εταιρειών συντήρησης, απασχολεί περίπου 5,5 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ιαπωνία. Ως αποτέλεσμα, οποιεσδήποτε αυξήσεις μισθών από την Toyota και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα θεωρηθούν σινιάλο για τον υπόλοιπο μεταποιητικό τομέα και την οικονομία.
Προ ημερών, ο πρωθυπουργός Φούμιο Κισίντα και οι κορυφαίοι ηγέτες των συνδικάτων ζήτησαν ισχυρή αύξηση των μισθών, ενόψει των ετήσιων διαπραγματεύσεων. Η Ιαπωνική Συνομοσπονδία Συνδικάτων Rengo έχει θέσει ως στόχο αύξηση μισθών τουλάχιστον 5%.