Η ρυθμιστική αρχή αεροπορίας των ΗΠΑ συνέστησε στις αεροπορικές εταιρείες να προχωρήσουν σε ελέγχους και σε παλαιότερες εκδόσεις του αεροσκάφους 737 της Boeing, που έχει ίδια μπουλόνια στις πόρτες με αυτά που ξεκόλλησαν εν πτήσει σε αεροσκάφος της Alaska Airlines πριν από κάποιες μέρες.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε ότι ως «πρόσθετο επίπεδο ασφάλειας» συνέστησε στους χειριστές των αεροσκαφών Boeing 737-900ER «να επιθεωρήσουν τα βύσματα στη μεσαία έξοδο για να διασφαλίσουν ότι η πόρτα είναι σωστά ασφαλισμένη», γράφουν οι Financial Times.
Το 737-900ER είναι παλαιότερη έκδοση του αεροσκάφους 737 Max 9, που βρίσκεται στο επίκεντρο ερευνών μετά το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου.
Η FAA πρόσθεσε ότι μετά από νέες επιθεωρήσεις από ορισμένους χειριστές 737-900ER εντοπίστηκαν «ευρήματα σε μπουλόνια».
Η υπηρεσία καθήλωσε 171 από τα αεροσκάφη 737 Max 9 της Boeing, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για το τι πήγε στραβά. Ωστόσο, το περιστατικό έχει ήδη εγείρει ερωτήματα σχετικά με τους ποιοτικούς ελέγχους τόσο της Boeing όσο και της προμηθεύτριας Spirit AeroSystems, που κατασκεύασε την άτρακτο.
Επίσης, επανεστίασε στον έλεγχο του 737 Max, του πιο δημοφιλούς αεροπλάνου της Boeing, του οποίου το μικρότερο μοντέλο Max 8 ενεπλάκη σε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019.
Η Boeing προσπαθεί να περιορίσει τις συνέπειες από το περιστατικό στην Αλάσκα. Κάλεσε τον απόστρατο ναύαρχο του Πολεμικού Ναυτικού Kirkland Donald για να επανεξετάσει τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας. Σημαντικοί πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair και της εκμισθώτριας αεροσκαφών AerCap, έχουν προειδοποιήσει τις τελευταίες εβδομάδες ότι η εταιρεία πρέπει να επικεντρωθεί στην ασφάλεια και τον ποιοτικό έλεγχο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Boeing, περισσότερα από 500 μοντέλα 737-900ER έχουν παραδοθεί σε αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως. Οι κορυφαίοι αερομεταφορείς περιλαμβάνουν τις United Airlines, Alaska Airlines και Delta Air Lines.
Τα εν λόγω βύσματα αντικαθιστούν τις εξόδους κινδύνου στη μέση της καμπίνας και τοποθετούνται ανάλογα με τη διαμόρφωση που υιοθετεί ο εκάστοτε αερομεταφορέας. Χρησιμοποιούνται τόσο σε αεροσκάφη Boeing όσο και σε αεροσκάφη Airbus εδώ και δεκαετίες.
Τα περισσότερα από τα Boeing 737-900ER που υπόκεινται στην τελευταία οδηγία της FAA παραδόθηκαν πριν από πέντε έως 17 χρόνια.