Ουγγαρία: Mέτρα κατά της «συρρίκνωσης» του μεγέθους συσκευασιών προϊόντων

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισ. φιορινιών θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023.

Δημοσιεύθηκε: 8 Ιανουαρίου 2024 - 20:20

Load more

Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας ξεκινά από τον Μάρτιο να απαιτεί από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων να τοποθετούν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών σε συσκευασίες προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών.

Ο πληθωρισμός στην Ουγγαρία κορυφώθηκε στο 25% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και η χώρα αγωνίζεται να αναζωογονήσει την οικονομία καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τον Νοέμβριο, αν και παρέμειναν μειωμένες κατά 8,7% σε ετήσια βάση τους πρώτους 11 μήνες καθώς η κατανάλωση μειώθηκε.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν επιδιώκει να τονώσει την οικονομία, η οποία κατέγραψε την πρώτη τριμηνιαία ανάπτυξή της μέσα σε ένα έτος το τρίτο τρίμηνο, με τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές να αναμένονται μέσα στον χρόνο.

«Τους τελευταίους μήνες, το φαινόμενο όπου το μέγεθος ορισμένων προϊόντων συρρικνώνεται ενώ οι τιμές τους παραμένουν ίδιες ή ακόμη και αυξάνονται έχει προκαλέσει αυξημένη προσοχή σε πολλές χώρες», ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών.

«Αυτή η πρακτική παραπλάνησης οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο από το προϊόν με τα ίδια χρήματα», ανέφερε.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ από τον Μάρτιο για δύο μήνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών (2,9 εκατομμύρια δολάρια) θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023.

Παρασκευαστές τροφίμων, εισαγωγείς και προμηθευτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τους λιανεμπόρους για τυχόν μειώσεις μεγέθους προϊόντων.

«Παρόλο που πιστεύουμε ότι τα νοικοκυριά θα επικεντρωθούν αρχικά στην απομόχλευση και την ανασυγκρότηση των αποθεματικών τους, η κατανάλωση ενδέχεται επίσης να αρχίσει να αυξάνεται», τόνισαν οικονομολόγοι της ING σχετικά με τα τελευταία στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις.

«Ωστόσο, για να είναι αυτή η αλλαγή σημαντική και διαρκής, πρέπει πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία είναι μια πιο παρατεταμένη διαδικασία», συμπλήρωσαν οι ίδιοι.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων