Οι διεθνείς μεταφορείς πετρελαίου και καυσίμων παλεύουν με μια απότομη αύξηση στο κόστος κρατήσεων για ορισμένα δεξαμενόπλοια που κάνουν μεγάλες εκτροπές για να αποφύγουν τα κανάλια του Σουέζ και του Παναμά.
Οπως μεταδίδει το Bloomberg, τα έξοδα ναύλωσης για το αποκαλούμενο Suezmax, τη μεγαλύτερη κατηγορία πετρελαιοφόρων που μπορούν να περάσουν από τη Διώρυγα του Σουέζ με τις δεξαμενές γεμάτες, αυξήθηκαν καθώς περισσότερα πλοία επέλεξαν να πλεύσουν γύρω από την Αφρική για να αποφύγουν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Μπορούν να μεταφέρουν 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου όταν είναι πλήρως φορτωμένα και συχνά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού από τη Ρωσία ή τη Μεσόγειο Θάλασσα στην Ασία ή από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.
Οι τιμές για μια άλλη κατηγορία πλοίων που είναι γνωστά ως δεξαμενόπλοια μεγάλης εμβέλειας αυξήθηκαν επίσης. Μπορούν να μεταφέρουν περίπου 600.000 βαρέλια πετρελαίου και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού και καυσίμων όπως το ντίζελ και η νάφθα μέσω των καναλιών του Σουέζ και του Παναμά. Τα δεξαμενόπλοια LR, που μερικές φορές αναφέρονται ως Panamaxes, έχουν επίσης επηρεαστεί από τις εκτροπές από τη Διώρυγα του Παναμά, με τα επίπεδα-ρεκόρ χαμηλών υδάτων να έχουν φέρει μποτιλιάρισμα.
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, συνολικά περίπου 8,2 εκατομμύρια βαρέλια αργού και προϊόντων πετρελαίου την ημέρα διακινήθηκαν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με τη Vortexa. Περίπου 30 δεξαμενόπλοια εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα σε καθημερινή βάση μέσω του νότιου άκρου του Bab el Mandeb, ενώ 26 διέρχονται από τη βόρεια πλευρά της διώρυγας του Σουέζ.