Οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν για 15ο μήνα τον Οκτώβριο, παρόλο που ο πληθωρισμός και το υψηλότερο κόστος δανεισμού επιβάρυνε τη ζήτηση των καταναλωτών.
Οπως μεταδίδει το Bloomberg, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 14% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας στο 1,04 εκατ. οχήματα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, με κύρια αιτία το γεγονός ότι πρόκειται για παραγγελίες που έχουν καθυστερήσει. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτέλεσαν περίπου το 15% των συνολικών παραδόσεων.
Χρόνια διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας οδήγησαν την αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης σε πολλές εκκρεμείς παραγγελίες οι οποίες ενισχύουν τις πωλήσεις αν και οι οικονομικές προοπτικές εξασθενούν. Ενώ η ευρωζώνη είναι πιθανό να αποφύγει την ύφεση, η καταναλωτική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει δείξει αδυναμία την ώρα που η μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής, η Γερμανία, έχει μείνει στάσιμη.
Στη Γαλλία, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 22% τον Οκτώβριο, οι κρατικές επιδοτήσεις αντισταθμίζουν την ανεπαρκή ζήτηση και υποστηρίζουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αύξηση των πωλήσεων στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, μειώθηκε σε λιγότερο από 5% τον περασμένο μήνα, αφού το Βερολίνο τερμάτισε τις κρατικές επιδοτήσεις σε εταιρείες για αγορές και μισθώσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία αυξήθηκαν μόλις 4,3%.
Πώς τα πήγαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τον περασμένο μήνα: