Ανώτατο στέλεχος της Mercedes-Benz βλέπει τα μέτρα αποσύνδεσης από την Κίνα ως κίνδυνο για τον υγιή ανταγωνισμό και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.
«Οι ανοιχτές αγορές οδηγούν στην ανάπτυξη και τη δημιουργία πλούτου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius σε συνέντευξή του στο Bloomberg. «Ας κρατήσουμε ανοιχτές τις αγορές και ας αφήσουμε τους συμμετέχοντες να το παλέψουν».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προ ημερών ξεκίνησε έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο βιομηχανικό και γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ των δύο οικονομιών. Σε συνέντευξή της στο Bloomberg, η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ είπε ότι η ΕΕ πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα.
Η ευρωπαϊκή έρευνα, που θα διαρκέσει περίπου εννέα μήνες και μπορεί να οδηγήσει σε δασμούς για την εισαγωγή κινεζικών οχημάτων, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Πεκίνου, που χαρακτήρισε την κίνηση ως κατάφωρη πράξη προστατευτισμού. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες για αντίποινα σε εμπορικούς περιορισμούς.
«Μάθαμε στην πανδημία ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού μπορεί να είναι εύθραυστες», είπε ο Källenius, προσθέτοντας ότι τα αυτοκίνητα της Mercedes βασίζονται σε εξαρτήματα και από τις πέντε ηπείρους παραγωγής. «Θα ήταν πλήρης ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να χωρίσουμε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μεμονωμένες περιοχές που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους».
Η Κίνα είναι η πιο σημαντική αγορά τόσο για τη Mercedes Benz, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων, όσο και για τις επίσης γερμανικές Volkswagen και BMW. Οι πελάτες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο επιλέγουν ωστόσο όλο και περισσότερο εγχώριες μάρκες, όπως η BYD και η Nio, για να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα που ταιριάζουν καλύτερα στα γούστα τους.