Η Carrefour «καρφώνει» εταιρείες που αφαιρούν προϊόν χωρίς να κόψουν τις τιμές

Από το «greedflation», τον πληθωρισμό της απληστίας των εταιριών που καρπώνονται διαδοχικά ρεκόρ κέρδους από τις ανατιμήσεις, στο «shrinkflation» των βιομηχανιών τροφίμων που συρρικνώνουν το περιεχόμενο στις συσκευασίες χωρίς αλλαγή τιμής.

Δημοσιεύθηκε: 15 Σεπτεμβρίου 2023 - 15:00

Load more

Τα σούπερ μάρκετ Carrefour στη Γαλλία τοποθέτησαν αυτοκόλλητα στα ράφια προειδοποιώντας τους καταναλωτές για το λεγόμενο «shrinkflation», όπου δηλαδή το περιεχόμενο της συσκευασίας μικραίνει, αλλά η τιμή όχι.

Το παγωμένο τσάι Lipton, η σοκολάτα Lindt και το παγωτό Viennetta είναι μεταξύ των προϊόντων που κατονομάζονται.

Οι πελάτες ενημερώνονται για παράδειγμα για το αν τα μπουκάλια είναι μικρότερα ή το περιεχόμενο της συσκευασίας ελαφρύτερο.

Η Carrefour δήλωσε ότι ήθελε να ασκήσει πίεση στις εταιρείες που παρασκευάζουν τα προϊόντα για να κρατήσουν τις τιμές χαμηλά. «Προφανώς, ο στόχος με τον στιγματισμό αυτών των προϊόντων είναι να μπορέσουμε να πούμε στους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε ο Stefen Bompais, διευθυντής επικοινωνίας της Carrefour.

Η Carrefour εντόπισε 26 προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί, χωρίς αντίστοιχη μείωση των τιμών, τα οποία παράγονται από κολοσσούς τροφίμων, όπως η Nestle, η PepsiCo και η Unilever, αναφέρει το BBC. Η Carrefour ανέφερε ότι η συσκευασία των 900γρ του βρεφικού γάλακτος Guigoz που παράγεται από τη Nestle έχει μειωθεί στα 830 γρ, για παράδειγμα.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Γαλλίας, επισημαίνει τα εν λόγω προϊόντα με πινακίδες στα ράφια που αναγράφουν: «Το προϊόν αυτό είδε τον όγκο/βάρος του να μειώνεται και την πραγματική τιμή που χρεώνεται από τον προμηθευτή να αυξάνεται».

Η Unilever, η Pepsico και η Nestle δεν έχουν σχολιάσει την κίνηση της Carrefour. Οι Γάλλοι λιανοπωλητές και οι παραγωγοί τροφίμων δέχονται πιέσεις για μείωση των τιμών, όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με την απότομη αύξηση τιμών.

Τον Ιούνιο ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ κάλεσε 75 καταστήματα λιανικής και ομάδες καταναλωτών σε συνάντηση για τις τιμές και κατηγόρησε τους κατασκευαστές ότι δεν ακολουθούν τη γραμμή του πληθωρισμού.

ΠΗΓΕΣ: ΕΡΤ, BBC

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων