Η Νορβηγική Αρχή Προστασίας Δεδομένων αποφάσισε σήμερα την επιβολή προστίμου στον αμερικανικό τεχνολογικό γίγαντα Meta για στοχευμένες διαφημίσεις που κάνει με την αξιοποίηση των προσωπικών δεδομένων χρηστών από τις πλατφόρμες Facebook και Instagram.
Από τις 14 Αυγούστου, η Meta καλείται να πληρώνει ημερησίως 1 εκατομμύριο νορβηγικές κορώνες (88.500 ευρώ), ανακοίνωσε η Datatilsynet.
Σύμφωνα με το Reuters, η Meta προσέφυγε σε νορβηγικό δικαστήριο κατά της απόφασης. Η εταιρεία ζητά προσωρινή εντολή κατά της επιβολής του προστίμου και η εκδίκαση του αιτήματός της θα γίνει στις 22 Αυγούστου.
Η επιβολή του προστίμου αποφασίστηκε μετά την «προσωρινή απαγόρευση του συμπεριφορικού μάρκετινγκ στο Facebook και το Instagram» για τρεις μήνες, που αποφασίστηκε από την Νορβηγική Αρχή στις 14 Ιουλίου, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τόμπιας Γιουντίν, επικεφαλής του διεθνούς τμήματος της Datatilsynet.
«Η συμπεριφορική διαφήμιση της Meta περιλαμβάνει διεισδυτική παρακολούθηση των χρηστών της, η οποία έχει αρνητικές συνέπειες στο δικαίωμά τους στην προστασία των δεδομένων και την ελευθερία ενημέρωσης», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ευάλωτες ομάδες ανθρώπων στο διαδίκτυο όπως «νέοι, ηλικιωμένοι καθώς και άτομα με γνωσιακές διαταραχές».
Η Datatilsynet τόνισε ότι η Meta δεν μπορεί να συλλέγει δεδομένα χρηστών στη Νορβηγία, όπως τις φυσικές τοποθεσίες των χρηστών, και να τα χρησιμοποιήσει για στοχευμένες διαφημίσεις σε αυτούς, που ονομάζεται συμπεριφορική διαφήμιση, ένα επιχειρηματικό μοντέλο κοινό για τη Big Tech.
«Ανησυχούμε επίσης ότι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς μάρκετινγκ. Επομένως, διαπιστώσαμε ότι οι πρακτικές της Meta παραβιάζουν τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων», συνέχισε ο Γιουντίν.
Η Meta είχε προθεσμία μέχρι τις 4 Αυγούστου για να αποδείξει ότι εφαρμόζει μέτρα για να συμμορφωθεί με την νομοθεσία.
«Το πρόστιμο επιβάλλεται επειδή η Meta δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με την απαγόρευσή μας», ανέφερε ο Τόμπιας Γιουντίν.
Το πρόστιμο θα ισχύει μέχρι τις 3 Νοεμβρίου. Η Datatilsynet μπορεί να το καταστήσει μόνιμο παραπέμποντας την απόφασή της στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων, το οποίο έχει την εξουσία να το πράξει, αν συμφωνήσει με την Νορβηγική Αρχή. Μια τέτοια εξέλιξη ενδέχεται να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της απόφασης σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η Datatilsynet δεν έχει προβεί ακόμη σε αυτή την κίνηση.
Την περασμένη εβδομάδα, η Meta ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει τη συναίνεση των χρηστών της στην Ευρωπαϊκή Ένωση προτού εγκρίνει την κοινή χρήση των δεδομένων τους με σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής της.
Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει μια σημαντική αγορά για τη Meta. Στα τέλη του 2022, το Facebook είχε περίπου 300 εκατομμύρια ενεργούς καθημερινούς χρήστες στην Ευρώπη, από σύνολο 2 δισεκατομμυρίων παγκοσμίως, με τους Ευρωπαίους να αποτελούν περίπου το 1/5 των διαφημιστικών εσόδων της Meta.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ