Το να πετάς μπορεί να βλάπτει το περιβάλλον, αλλά το να πατάς στις ράγες βλάπτει την τσέπη σου, σύμφωνα με νέα μελέτη που επικαλείται το Politico.
Τα σιδηροδρομικά ταξίδια εντός Ευρώπης παραμένουν 71% πιο ακριβά από τα αεροπορικά, σύμφωνα με την έρευνα της Greenpeace. Η έκθεση συνέκρινε τις τιμές των αεροπλάνων και των τρένων σε 112 διαδρομές και διαπίστωσε ότι το τρένο ήταν φθηνότερο μόνο σε 23 περιπτώσεις. Ως αποτέλεσμα, παρότι οι πτήσεις παράγουν περισσότερα αέρια θερμοκηπίου από τα ταξίδια με τρένο, οι επιβάτες συχνά επιλέγουν το αεροπλάνο.
Στην Πολωνία, τα ταξίδια με τρένο κοστίζουν τα μισά σε σύγκριση με τα αεροπορικά ταξίδια. Αντίθετα, η πιο ακριβή χώρα για σιδηροδρομικά ταξίδια είναι η Βρετανία, όπου οι ταξιδιώτες πληρώνουν τέσσερις φορές περισσότερα για τα ταξίδια με τρένο απ' ό,τι για πτήσεις. Για παράδειγμα, το ταξίδι από τη Βαρκελώνη στο Λονδίνο με τρένο κοστίζει περίπου 384 ευρώ, ενώ αεροπορικό εισιτήριο για την ίδια διαδρομή μπορεί να βρεθεί έως και στην τιμή των 12,99 ευρώ, αναφέρει η έκθεση.
Η γραμμή Βαρκελώνη-Λονδίνο είναι η τρίτη πιο πολυταξιδεμένη εντός Ευρώπης. «Η μετατόπιση αυτών των επιβατών στον σιδηρόδρομο θα εξοικονομούσε 461.000 τόνους επιβλαβών αερίων θερμοκηπίου, που ισούνται με ετήσιες εκπομπές 303.000 αυτοκινήτων», διαπιστώνει η μελέτη.
Λόγω των «επιδοτήσεων από τις οποίες επωφελούνται οι αεροπορικές εταιρείες, μπορούν να προσφέρουν αδικαιολόγητα χαμηλές τιμές», λέει η Greenpeace. Το 80% των δρομολογίων που μελετήθηκαν εκτελούνται από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Το ταξίδι στην Ευρώπη με τρένο είναι πιο περίπλοκη υπόθεση, καθώς οι επιβάτες πρέπει να κάνουν εκ των προτέρων κράτηση εισιτηρίων από διαφορετικούς φορείς σε διάφορες χώρες.
Για να γίνουν πιο φιλικά και οικονομικά προσιτά τα ταξίδια, η Greenpeace ζητά την καθιέρωση ενός «κοινού ευρωπαϊκού εισιτηρίου για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς».