Ένας αγώνας δρόμου μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών ενεργειακών ομίλων για την εξασφάλιση αποστολών υγροποιημένου φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ οδηγεί σε επενδύσεις σε μια σειρά έργων υποδομής στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, που θα τονώσουν μια αγορά η οποία αντιμετωπίζει πιθανή έλλειψη εφοδιασμού, σημειώνουν οι Financial Τimes.
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG έχει αυξηθεί απότομα κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία καθώς η περιοχή προσπαθούσε να αντικαταστήσει το φυσικό αέριο που προερχόταν από τη Ρωσία μέσω αγωγών. Η ζήτηση για το αέριο έχει επίσης αυξηθεί παρά την πίεση για μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δημιουργώντας μια σφιχτή αγορά και προκαλώντας άνοδο των τιμών πέρυσι.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ο αμερικανικός εξαγωγέας LNG Cheniere υπέγραψε μια 15ετή συμφωνία για την προμήθεια της νορβηγικής Equinor και μια σύμβαση για περισσότερα από 20 χρόνια με την κινεζική ENN.
Επιπλέον, η ανταγωνιστική Venture Global LNG υπέγραψε 20ετή συμφωνία με τη γερμανική Securing Energy for Europe (SEFE), ενώ η γαλλική TotalEnergies αγόρασε μερίδιο αξίας 219 εκατομμυρίων δολαρίων σε τερματικό σταθμό του Τέξας για τη μεταφορά LNG, το οποίο αναπτύσσεται από τον ενεργειακό όμιλο NextDecade με έδρα το Χιούστον.
Από κοινού Ευρώπη και Κίνα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 40% των συμβάσεων προμήθειας LNG των ΗΠΑ που συμφωνήθηκαν μεταξύ 2021 και τέλη Ιουνίου 2023, σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Commodity Insights. Η Κίνα αντιπροσώπευε το 24,4%, λόγω των μεγάλων όγκων που υπογράφηκαν το 2021 και το 2022.
Αυτές οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες αγοράς απαιτούνται για νέα ή επεκτεινόμενα έργα LNG, καθώς εξασφαλίζουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Η πίεση στις προμήθειες LNG, όμως, είχε βαθύ αντίκτυπο σε αναπτυσσόμενες χώρες όπως το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές πέρυσι, των οποίων η ενεργειακή ασφάλεια ακρωτηριάστηκε καθώς η Ευρώπη αγόραζε φορτία LNG.