Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας Corriere della Sera οι τιμές των πτήσεων εσωτερικού, αλλά και προς τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες τους πρώτους έξι μήνες του έτους παρουσίασαν αύξηση 47,5% σε σχέση με πέρυσι. Παρόμοια τάση επιβεβαιώνουν και τα πρώτα στοιχεία του Ιουλίου. Αντιθέτως, σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, το κόστος των καυσίμων μέσα στο ίδιο εξάμηνο μειώθηκε κατά 22%.
Στις πρώτες τους αντιδράσεις, οι εταιρίες αφήνουν να διαρρεύσει ότι οι αυξήσεις οφείλονται στο ότι αγόρασαν τα καύσιμα πέρυσι (όταν οι τιμές ήταν διπλάσιες) στην μεγάλη ζήτηση εισιτηρίων και στην άνοδο του πληθωρισμού. Η ιταλική κυβέρνηση όμως θέλει να ελέγξει σε βάθος το όλο φαινόμενο.
Παράλληλα, σε ότι αφορά τα ξενοδοχεία, οι ενώσεις καταναλωτών της χώρας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και αναφέρουν ότι σε σχέση με την περσινή χρονιά τα δωμάτια κοστίζουν 22% περισσότερο. Η διαφορά είναι ιδιαίτερα αισθητή στις μεγάλες πόλεις, όπως στην Ρώμη, στο Μιλάνο και στην Βενετία. Οι ξενοδόχοι απαντούν ότι οι ανατιμήσεις είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο και ότι οφείλονται στην εκτόξευση του κόστους ζωής.
Από 20 ευρώ ξαπλώστρες και ομπρέλα στις παραλίες
Και στις παραλίες τους Ιταλούς φέτος περιμένουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Για δυο ξαπλώστρες και μια ομπρέλα σε οργανωμένη πλαζ οι τιμές ξεκινούν από τα 20 ευρώ του Μπιμπιόνε (στην περιφέρεια Βένετο) και φτάνουν τα 80 ευρώ στην Γκαλίπολι, από τα πιο γνωστά θέρετρα της Απουλίας στην ευρύτερη περιοχή του Μπάρι.
Οι καταναλωτές, όμως, επιμένουν ότι σε υπερπολυτελείς παραλίες, όπως στην Σαρδηνία, η τιμή ξεπερνά τα 100 ευρώ. Οι ιδιοκτήτες των οργανωμένων πλαζ ζητούν μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας, που είναι στο 22%.
Για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις τέλος, υπολογίζεται ότι σε σχέση με το 2019, οι τιμές στις κύριες θαλάσσιες διαδρομές αυξήθηκαν κατά 28%. Μόνη παρηγοριά, ότι σε σύγκριση με πέρυσι -για όποιον προνόησε, όμως, και έκλεισε θέση πριν από αρκετές εβδομάδες- το συνολικό κόστος περιορίσθηκε κατά περίπου ένα τέταρτο της συνολικής τιμής.
ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE