Τη διαφημιστική καμπάνια της που προωθεί φιλικές προς το κλίμα πτήσεις θα χρειαστεί να υπερασπιστεί στην αίθουσα του δικαστηρίου η KLM, ύστερα από καταγγελίες για πράσινο ξέπλυμα (greenwashing) εναντίον του αερομεταφορέα και την απόφαση της ολλανδικής Δικαιοσύνης να εκδικαστεί η υπόθεση.
Ο ολλανδικός βραχίονας διαφημίσεων της Air France-KLM «παραβιάζει τη νομοθεσία για τους καταναλωτές της ΕΕ, δημιουργώντας τη λανθασμένη εντύπωση ότι οι πτήσεις της δεν συμβάλλουν στην επιδείνωση της κλιματικής έκτακτης ανάγκης», δήλωσαν οι οργανώσεις περιβαλλοντικού ακτιβισμού Fossielvrij και Reclame Fossielvrij, που μήνυσαν την αεροπορική εταιρεία.
Το ολλανδικό παρατηρητήριο διαφημίσεων έκρινε πέρυσι ότι ήταν παραπλανητική η εκστρατεία της KLM που έλεγε στους πελάτες ότι μπορούσαν να πετάξουν χωρίς εκπομπές άνθρακα. Στη συνέχεια, η εταιρεία μηνύθηκε από ολλανδικές περιβαλλοντικές ομάδες, που ισχυρίζονται ότι η διαφημιστική καμπάνια Fly Responsibly ισοδυναμεί με greenwashing.
Οι αεροπορικές εταιρείες αγοράζουν αντισταθμίσεις άνθρακα ή προσφέρουν στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να πληρώσουν επιπλέον γι' αυτές, ώστε να τους πείσουν ότι τα ταξίδια τους δεν θα συμβάλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Τα προγράμματα ωστόσο, που περιλαμβάνουν δενδροφυτεύσεις και δράσεις για την προστασία των δασών, έχουν επικριθεί ως ανεπαρκή, παραπλανητικά ή αναξιόπιστα, γράφει το Bloomberg.
«Η KLM έχει φιλόδοξη κλιματική προσέγγιση και θα ήθελε να εμπλέξει τους πελάτες της στο θέμα», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Μαθαίνουμε όλο και περισσότερα για την επικοινωνία της βιωσιμότητας και συνεχίζουμε να εξετάζουμε τους τρόπους επικοινωνίας μας ώστε να προσδιορίσουμε τι μπορεί να βελτιωθεί με στόχο τη μέγιστη διαφάνεια».
Αν και η KLM διέκοψε τη διαφημιστική καμπάνια Fly Responsibly, «δεν έχει αναλάβει καμία δέσμευση σχετικά με τις μελλοντικές της διαφημίσεις ούτε έχει ασχοληθεί με το μάρκετινγκ αντιστάθμισης άνθρακα, που επίσης στοχεύει η αγωγή», ανέφεραν οι ομάδες.
Η μήνυση, τέλος, αμφισβητεί «τον ισχυρισμό της KLM ότι "δημιουργεί ένα πιο βιώσιμο μέλλον" λόγω του καθαρού μηδενικού στόχου της έως το 2050, ο οποίος έρχεται σε αντίθεση με τα σχέδιά της για συνεχή επιχειρηματική ανάπτυξη».