Αρκετές από τις πιο γνωστές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο αποκάλυψαν πώς οι αυξήσεις τιμών ενίσχυσαν τα κέρδη τους φέτος.
Η Nestlé αύξησε τις τιμές της κατά 9,8% το πρώτο τρίμηνο του 2023, πιάνοντας τον ταχύτερο ρυθμό αυξήσεων εδώ και τρεις δεκαετίες, γράφει ο Guardian, ενώ οι όγκοι των πωλήσεών της υποχώρησαν κατά 0,5%.
Η McDonald's, γίγαντας του φαστ φουντ, είχε οφέλη 12,6% από τις αυξήσεις τιμών στα μενού της, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν
Αντίστοιχο άλμα 16% σημείωσαν και οι τιμές της Pepsico, του κορυφαίου ομίλου ποτών, τροφίμων και σνακ, δίνοντας ώθηση στα κέρδη παρά τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2%.
Η εταιρεία δεδομένων Kantar αναφέρει ότι οι τιμές των τροφίμων έχουν αυξηθεί κατά 17,3% τους τελευταίους 12 μήνες στη Βρετανία.
Αντίστοιχα αποτελέσματα τριμήνου, βασισμένα σε υψηλότερες τιμές, δημοσιοποίησαν και άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η αμερικανική Procter & Gamble και η General Motors, δείχνοντας πώς οι καταναλωτές σε μεγάλες οικονομίες εξακολουθούν να δαπανούν παρά την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας, γράφει το Reuters.
Οι αγοραστές έχουν απορροφήσει αυξήσεις τιμών για αναψυκτικά, συσκευές και άλλα αγαθά, ενισχύοντας τα κέρδη των εταιρειών. Ωστόσο, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε για πολλούς παραγωγούς στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, αυξάνοντας τις ανησυχίες των επενδυτών ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να «μαζεύονται» απέναντι στα αυξημένα κόστη, καθώς οι οικονομικές προοπτικές εξασθενούν.