Η Moller-Maersk, ηγέτιδα εταιρεία στο παγκόσμιο εμπόριο, εκτιμά ότι η ήπια οικονομική ανάπτυξη θα ωθήσει τον παγκόσμιο όγκο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έως και 2,5% φέτος, γράφει το Bloomberg.
Η ναυτιλιακή αγορά ομαλοποιήθηκε μετά από δύο χρόνια εξαιρετικά υψηλών ναύλων, όταν η πίεση της προσφοράς και η έλλειψη πλοίων επέτρεψαν στη Maersk και τις αντίστοιχες εταιρείες να χρεώνουν υψηλότερες τιμές για τις υπηρεσίες τους και να πετυχαίνουν κέρδη-ρεκόρ.
Ο κόσμος αντιμετωπίζει «μια σημαντική προσαρμογή στα αποθέματα», μετά από μια περίοδο «απολύτως εξαιρετικής» ζήτησης, δήλωσε στο Bloomberg ο Vincent Clerc, που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος στις αρχές του έτους.
«Ο κόσμος έγινε λίγο πιο φυσιολογικός μετά την πανδημία και είδαμε να μετριάζονται ορισμένες απαιτήσεις», είπε.
Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων έχουν επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα
Ο γίγαντας των εμπορευματοκιβωτίων με έδρα την Κοπεγχάγη δήλωσε ότι αναμένει να αναπτυχθεί σύμφωνα με την αγορά. Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν έως και 5,7% στη δανική πρωτεύουσα, πριν εξισορροπήσουν τις απώλειες και διαπραγματευτούν έως και 2,9% υψηλότερα.
Η Maersk, που διακινεί περίπου το ένα έκτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι η ζήτηση στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να κυμανθεί από -2,5% έως 0,5%.
Η «υπερκατανάλωση αγαθών» οδηγεί σε «απότομη διόρθωση» της ζήτησης, ανέφερε σε έκθεσή της η δανική εταιρεία. Η κομβική κινεζική αγορά της Κίνας πιέζεται και πολλές αναδυόμενες αγορές είναι «ευάλωτες», καθώς εισέρχονται σε επιβράδυνση με υψηλά επίπεδα χρέους, πρόσθεσε η Maersk.
«Με την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας και τη χαλάρωση της συμφόρησης στις εφοδιαστικές αλυσίδες το 2022, οι επιχειρήσεις άρχισαν να συσσωρεύουν αποθέματα, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της εμπορικής δραστηριότητας», ανέφερε. Οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν κατά 14% ετησίως το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, με μείωση στις περισσότερες θαλάσσιες διαδρομές.
Τα κέρδη προ τόκων και φόρων της Maersk θα μπορούσαν να είναι μόλις 2 δισ. δολάρια το 2023 σε σύγκριση με 31,2 δισ. δολάρια το 2022, εκτιμά η εταιρεία.
Αυτή η εκτίμηση «πιστεύουμε ότι αντικατοπτρίζει τους σημαντικά χαμηλότερους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2023, αλλά και τις πολύ χαμηλές προοπτικές της εν λόγω αγοράς», δήλωσε ο Brian Borsting, αναλυτής της Danske Bank. «Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του -επομένως είναι πιθανό να είναι ελαφρώς συντηρητικός στις προσδοκίες του για το 2023».