Η Volkswagen αναμένει ανάκαμψη στην κινεζική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων φέτος, με την επανενεργοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την εκτόνωση του κύματος Covid που ακολούθησε την άρση των περιορισμών στη χώρα, γράφει το Bloomberg.
Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο πρόκειται να αυξηθεί μεταξύ 4% και 5% φέτος, φτάνοντας στα 23 εκατομμύρια οχήματα, έναντι αύξησης 1,6% πέρυσι, δήλωσε ο Ralf Brandstaetter, επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα.
«Το πρώτο τρίμηνο θα είναι σίγουρα λίγο πιο δύσκολο σε σύγκριση με το υπόλοιπο έτος», δήλωσε ο Brandstaetter σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο.
Ωστόσο, ενώ η ανάπτυξη αναμένεται να επιταχυνθεί, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος από τους εγχώριους κατασκευαστές που προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα προσαρμοσμένα στα τοπικά γούστα. Η Tesla ήδη μείωσε τις τιμές στην Κίνα τον Οκτώβριο, αλλά ο Brandstaetter αρνήθηκε να διευκρινίσει εάν θα ακολουθήσει το παράδειγμά της και η Volkswagen. Πέρυσι, οι πωλήσεις της VW στη σημαντικότερη αγορά της μειώθηκαν κατά 3,6%, σε 2,2 εκατομμύρια οχήματα, καθώς τα σκληρά μέτρα κατά της Covid έκλεισαν το 70% των εκθεσιακών της χώρων στην Κίνα.
Η Volkswagen επεκτείνει τη σειρά ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) στην Κίνα τα επόμενα δύο χρόνια με το Audi Q4 e-tron και το sedan ID.7. Επίσης, πιθανώς θα δώσει ώθηση και στα ηλεκτρικά μοντέλα της Skoda, η οποία έχει επί του παρόντος μικρή παρουσία στη χώρα.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα θα αυξηθούν σε 28 έως 30 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας - τρεις φορές το μέγεθος της γερμανικής αγοράς. Οι πωλήσεις EV, που αντιστοιχούσαν στο ένα τέταρτο των συνολικών παραδόσεων πέρυσι, αναμένεται να ξεπεράσουν το 30% φέτος.
Η κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται «απίστευτα γρήγορα», είπε ο Brandstaetter, ενισχυμένη από τις χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, το καλά ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης και τους περιορισμούς σε μη ηλεκτρικά οχήματα σε ορισμένες πόλεις.
Οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν, επίσης, πιο γρήγορα τα νέα μοντέλα τους. Χρειάζονται περίπου δυόμισι χρόνια σε σύγκριση με τέσσερα χρόνια για τη VW στη Γερμανία. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν ταχύτερα στις εξελίξεις της βιομηχανίας και στις τάσεις των καταναλωτών, ειδικά στα ψηφιακά χαρακτηριστικά, είπε.
«Εμείς χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο», εξήγησε, «διότι εμμένουμε στα υψηλά μας πρότυπα ποιότητας, βιωσιμότητας και αξιοπιστίας. Αλλά θα πρέπει να προσαρμοστούμε σ' αυτόν τον ρυθμό».
Η VW ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι επενδύει 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια κοινοπραξία με την κινεζική Horizon Robotics για την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων υποβοηθούμενης οδήγησης για την Κίνα.
«Η τεχνολογία στην Κίνα πιθανότατα θα γίνει λιγότερο συμβατή με τον δυτικό κόσμο, και αντιστρόφως», είπε ο Brandstaetter. «Οδεύουμε προς τη δημιουργία ξεχωριστών τεχνολογικών σφαιρών».