Τουρισμός: Με ποια κριτήρια θα ταξιδέψουν οι πλούσιοι το 2023

Πώς άλλαξε τον τρόπο που ταξιδεύει κανείς η εμπειρία της πανδημίας. Αυξάνονται οι δαπάνες και τα «νέα φίλτρα» του τουρισμού πολυτελείας. Οι προθέσεις των καταναλωτών διεθνώς και η απόσταση από την τελική τους απόφαση.

Δημοσιεύθηκε: 7 Δεκεμβρίου 2022 - 16:16

Load more

Τα παγκόσμια ταξίδια πολυτελείας κλίνουν πλέον περισσότερο προς τον «συνειδητοποιημένο τουρισμό» (conscious tourism), την ευεξία και τις ουσιαστικές ανθρώπινες σχέσεις, σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας που ανακοινώθηκαν στην εμπορική έκθεση International Luxury Travel Market στις Κάννες της Γαλλίας.

Σε συνεργασία με την American Express και την ερευνητική εταιρεία αγορών πολυτελείας Altiant, η έρευνα διαπίστωσε ότι η πλειονότητα των πλούσιων ταξιδιωτών συνεχίζει να προτιμά τις δαπάνες για εμπειρίες παρά για αγαθά. Σχεδόν το 60% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για ταξίδια το 2023, σε σύγκριση με μόλις το 10% που λέει ότι θα τα μειώσει.

Τα ευρήματα βασίζονται στις απαντήσεις 1.200 εύπορων ατόμων που ταξίδεψαν σε 14 χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ως εκ τούτου, αναφέρει το Bloomberg, στο μικροσκόπιο τίθενται οι συμπεριφορές της πανδημίας που ήρθαν για να μείνουν και αυτές που εξαφανίζονται μαζί με τους παγκόσμιους περιορισμούς στα ταξίδια.

Η υγεία και η ασφάλεια αναδεικνύονται σε Νο1 παράγοντα για την επιλογή προορισμού, ανησυχία που ήρθε για να μείνει μετά την πανδημία -σημειωτέον στην ασφάλεια συμπεριλαμβάνεται εξίσου και ο φόβος για διακρίσεις στον προορισμό. Βασικός οδηγός στον προγραμματισμό διακοπών για το 61% των ερωτηθέντων παραμένει η ευεξία.

Επιπλέον, το 50% απαντά ότι θα συνεχίσει να αξιοποιεί τον ελεύθερο χρόνο του σε μεγάλα ταξίδια ζωής, ωστόσο το 49% προτιμά λιγότερες ώρες πτήσης και περισσότερες μέρες διαμονής σ' έναν τόπο. Η προτίμηση για διακοπές χαλάρωσης -είτε σε παραλίες είτε σε φημισμένες πόλεις- συνεχίζεται.

Το 45% σχεδιάζει περισσότερα ταξίδια φιλικά προς το περιβάλλον (eco-friendly) το 2023, ποσοστό που εκτινάσσεται στο 81% για τους Κινέζους ταξιδιώτες. Λίγο περισσότεροι από τους μισούς είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έως και επιπλέον 20% για διακοπές βιωσιμότητας.

Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν γραφεία ταξιδίων, με κύριο κίνητρο την ευελιξία και την ασφάλιση, ενώ σε πιο αυξημένες ταξιδιωτικές δαπάνες αναμένεται να προχωρήσουν οι πλούσιοι Αμερικανοί.

Το μήνυμα μιας πιο βιώσιμης και κλιματικά συνειδητοποιημένης τουριστικής βιομηχανίας είναι το μότο των ταξιδιωτών πολυτελείας μετά την πανδημία, δείχνουν τα αποτελέσματα. Λίγο πάνω από το 25% δηλώνει ότι το περιβάλλον και η βιωσιμότητα έχουν σημασία γι' αυτούς (τα αντίστοιχα ποσοστά είναι υψηλότερα για τα άτομα κάτω των 35 ετών).

Περισσότερο από το 70% των ερωτηθέντων δηλώνουν επίσης ότι, βλέποντας δεδομένα εκπομπών άνθρακα στις πτήσεις ή τις διακοπές τους, επηρεάζονται πολύ ή εν μέρει οι αποφάσεις τους για κράτηση.

Αλλά το μυστήριο είναι το εξής: Όταν ρωτήθηκαν ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν την κράτηση των επόμενων διακοπών τους, οι επιδόσεις βιωσιμότητας ενός ξενοδοχείου κατατάσσονται μόλις στην έβδομη θέση από τις 14 επιλογές, απόδειξη ότι το χάσμα πρόθεσης-δράσης των καταναλωτών παραμένει.

Η επιθυμία για περισσότερα διεθνή ταξίδια θα κυριαρχήσει, καθώς οι μισοί ερωτηθέντες «ψηφίζουν» διακοπές στο εξωτερικό και όχι στην πατρίδα. Το 52% σχεδιάζει να επισκεφτεί την Ευρώπη, το 41% θα επισκεφθεί την Αμερική και το 25% καλοβλέπει ταξίδια σε Μέση Ανατολή ή Αφρική.

Όσο για τους πλούσιους Αμερικανούς, προτιμούν κυρίως Ιαπωνία, Αυστραλία, αλλά και Ιταλία -απόδειξη ότι κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων