Τα αποθέματα καυσίμου τύπου ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη θα φτάσουν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τουλάχιστον 12 ετών στις αρχές της άνοιξης, σύμφωνα με πρόβλεψη της εταιρείας συμβούλων Wood Mackenzie Ltd.
Τα αποθέματα πρόκειται να αυξηθούν τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, πριν από μια απότομη πτώση και εκτιμάται ότι τον Μάρτιο αναμένεται να είναι τα χαμηλότερα που έχουν καταγραφεί από το 2011, δήλωσε ο Woodmac.
Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να ετοιμάζεται να διακόψει τις παραδόσεις ρωσικών καυσίμων μέσω θαλάσσης στις αρχές Φεβρουαρίου, η ήδη στενή κατάσταση σε επίπεδο εφοδιασμού της ηπείρου κινδυνεύει να επιδεινωθεί, σημειώνει το Bloomberg. Τα αποθέματα είναι ένα ζωτικό μαξιλάρι έναντι τέτοιων διαταραχών και όταν εξαντλούνται, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα για αστάθεια στην αγορά.
Τα χαμηλότερα αποθέματα συνέβαλαν σε ισχυρότερα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια πετρελαίου, δίνοντας κίνητρα στα ευρωπαϊκά να λειτουργήσουν με μεγάλη ένταση, δήλωσε ο James Burleigh, κύριος αναλυτής της Woodmac. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία συμβούλων αναμένει ότι η ημερήσια επεξεργασία αργού στη βορειοδυτική Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 420.000 βαρέλια αυτόν τον μήνα, φτάνοντας τα 6,14 εκατομμύρια.
Ομως καθώς η Ρωσία εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής καυσίμων τύπου ντίζελ μέσω πλοίων, η απότομη πτώση των αποθεμάτων στο τέλος του χειμώνα είναι αναμενόμενη.
Μέρος του προβλήματος διαθεσιμότητας ντίζελ στην Ευρώπη -και τις ΗΠΑ- έγκειται στη δομή των αγορών μελλοντικής εκπλήρωσης. Η καμπύλη ICE gasoil είναι προς τα πίσω, κάτι που σημαίνει ότι οι άμεσες προμήθειες είναι πιο ακριβές από το ίδιο καύσιμο που παραδίδεται σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Αυτό αποθαρρύνει τη συσσώρευση αποθεμάτων, καθώς οι έμποροι πιθανότατα μπορούν να πουλήσουν σήμερα σε καλύτερη τιμή από ό,τι μπορούν να κλειδώσουν για το μέλλον. Αυτή η δομή έχει αποδυναμωθεί τις τελευταίες ημέρες, αλλά παραμένει ισχυρή για τα ιστορικά δεδομένα.