Κατρακύλα 20% για τη μετοχή της Meta του Facebook

Εξαϋλώνονται $65 δισ. κεφαλαιοποίησης. Την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου εμφάνισε μείωση εσόδων κατά 4% ετησίως, στα 27,7 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη της περιορίστηκαν σε λιγότερα από τα μισά έναντι του περυσινού τρίτου τριμήνου.

Δημοσιεύθηκε: 27 Οκτωβρίου 2022 - 09:16

Τελ. Ενημ.: 27 Οκτωβρίου 2022 - 13:01

Load more

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ οραματίζεται ένα νέο μέλλον εικονικής/επαυξημένης πραγματικότητας (metaverse) για το Facebook, προς το παρόν όμως είναι υποχρεωμένος να προσγειωθεί στην πραγματικότητα. Όπως ανακοίνωσε η μητρική εταιρεία Meta του μεγαλύτερου στον κόσμο μέσου κοινωνικής δικτύωσης, στο τρίτο τρίμηνο του 2022 κατέγραψε νέα πτώση εσόδων και κερδών -η μετοχή της κάνει βουτιά 20%, εξαϋλώνοντας πάνω από 65 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησης.

Από την άλλη, έγινε γνωστό ότι συνολικά 3,71 δισεκατομμύρια άνθρωποι ήταν μηνιαίως ενεργοί σε μία τουλάχιστον από τις τρεις πλατφόρμες της (Facebook, Instagram, WhatsApp). Οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες του Facebook έφτασαν παγκοσμίως το 1,98 δισεκατομμύριο. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Facebook έφτασαν τα 2,96 δισεκατομμύρια (αύξηση 2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021), του Instagram περίπου τα 2 δισεκατομμύρια, ενώ του WhatsApp ξεπέρασαν τα 2 δισεκατομμύρια. Συνολικά οι ξεχωριστοί μηνιαίοι χρήστες στην οικογένεια των πλατφορμών της (ο χρήστης σε περισσότερες από μία πλατφόρμες υπολογίζεται μία φορά) αριθμούν πλέον 3,71 δισεκατομμύρια.

Παρόλο που το Facebook δεν προσθέτει πια νέους χρήστες στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, συνεχίζει να μεγεθύνεται σε άλλα μέρη του κόσμου. Όμως αρκετοί επενδυτές εμφανίζονται μάλλον ανήσυχοι ότι η εταιρεία έχει χάσει τον δρόμο της.

Kατά την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου φέτος η Meta εμφάνισε μείωση εσόδων κατά 4% σε σχέση με πριν ένα έτος, στα 27,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα κέρδη της περιορίστηκαν σε λιγότερα από τα μισά έναντι του περυσινού τρίτου τριμήνου (4,4 δισεκατομμύρια δολάρια από 9,19 δισ. δολ.). Ήταν το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο με μείωση στα εταιρικά κέρδη. Η πτώση οφείλεται κυρίως στο ότι, εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και διαφαινόμενης ύφεσης, οι επιχειρήσεις περικόπτουν τα έξοδά τους για ηλεκτρονικές και άλλες διαφημίσεις, κάτι που πλήττει τα έσοδα της Meta. Παράλληλα, ενισχύεται ο ανταγωνισμός από εταιρείες όπως το TikTok.

Ο Ζάκερμπεργκ αναγνώρισε ότι η εταιρεία του αντιμετωπίζει «βραχυπρόθεσμες προκλήσεις» αλλά τόνισε ότι εστιάζει στο να γίνει πιο αποτελεσματική, υπαινισσόμενος περικοπές προσωπικού, καθώς είπε ότι το 2023 θα είναι πιθανώς «ένας μικρότερος οργανισμός» (οι εργαζόμενοί της από 17.000 στο τέλος του 2016 ξεπέρασαν τις 87.000 στο τέλος του 2021).

Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος ότι «όσοι έχουν υπομονή και επενδύουν σε μας, στο τέλος θα ανταμειφθούν». Παρά τις συνεχώς αυξανόμενες ζημιές (3,7 δισ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο φέτος), στη θυγατρική μονάδα Reality Labs που έχει αναλάβει να υλοποιήσει τη μετάβαση του Facebook στο metaverse, μέσω επενδύσεων της τάξης των 10 δισ. δολ. περίπου ετησίως, ο Ζάκερμπεργκ καθησύχασε ότι «αντιλαμβάνομαι πως πολλοί άνθρωποι μπορεί να διαφωνούν με αυτή την επένδυση, αλλά νομίζω ότι πρόκειται να αποδειχτεί κάτι πολύ σημαντικό. Κάνουμε ιστορικό έργο. Οι άνθρωποι θα ανατρέχουν σε αυτό μετά από δεκαετίες και θα μιλάνε για τη σημασία αυτού που γίνεται τώρα».

Η εμπιστοσύνη των επενδυτών άρχισε να υποσκάπτεται, όταν φέτος τον Φεβρουάριο η εταιρεία αποκάλυψε ότι έχασε για πρώτη φορά ημερήσιους χρήστες, ενώ τον Ιούλιο ανέφερε επίσης για πρώτη φορά μείωση κατά σχεδόν 1% στα τριμηνιαία έσοδά της. Οι μετοχές της διαπραγματεύονται πια σε τιμή περίπου 60% χαμηλότερη σε σχέση με την αρχή του 2022, ένα τεράστιο πλήγμα για τη χρηματιστηριακή αξία της, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων