Να απαγορευτούν οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ ζητά η Greenpeace

Ένοχα για επιδείνωση της κλιματικής κρίσης τα πολυτελή μεταφορικά μέσα. «Θέλουμε η αεροναυτική βιομηχανία να σταματήσει να μολύνει και να θέσει κλιματικούς στόχους», σχολίασε η Ντέβι Ζλοχ, ειδική για κλίμα-ενέργεια στην ολανδική Greenpeace.

Δημοσιεύθηκε: 20 Οκτωβρίου 2022 - 10:49

Load more

Η οικολογική οργάνωση Greenpeace καταγγέλλει τον αντίκτυπο στο κλίμα της μεγάλης αύξησης του αριθμού των πτήσεων ιδιωτικών αεροσκαφών από ολλανδικά αεροδρόμια, τασσόμενη υπέρ της απαγόρευσής τους.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2022, έγιναν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από και προς το αεροδρόμια Schiphol και από και προς αυτό του Ρότερνταμ, με άλλα λόγια περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού εκδηλωθεί η πανδημία του νέου κορονοϊού, υπογράμμισε η Greenpeace επικαλούμενη μελέτη.

Η ολοένα πιο συχνή χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου ίσες με εκείνες σχεδόν 40.000 οχημάτων τον χρόνο.

«Έχουμε σοκαριστεί διότι σε περίοδο κλιματικής κρίσης, μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων άρχισε να πετάει όχι λιγότερο, αλλά περισσότερο με ιδιωτικά τζετ, που μολύνουν περισσότερο», σχολίασε η Ντέβι Ζλοχ, ειδική για το κλίμα και την ενέργεια στην ολλανδική Greenpeace.

«Πρέπει να σταματήσει αυτό, απευθύνουμε έκκληση να απαγορευθούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών», πρόσθεσε, σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου της ΜΚΟ .

Η μελέτη διενεργήθηκε από το κέντρο περιβαλλοντικών μελετών CE Delft έδειξε επίσης ότι η μια ιδιωτική πτήση στις τρεις που αναχωρεί από το Σίπολ ή το αεροδρόμιο Χάγης-Ρότερνταμ έχει προορισμό που απέχει λιγότερα από 500 χιλιόμετρα.

«Οι δημοφιλείς προορισμοί συμπεριλαμβάνουν το Παρίσι και ακόμη και την Αμβέρσα, πόλεις στις οποίες πολύ εύκολα μπορεί να πάει κανείς με τρένο», επισημαίνει η Greenpeace στην ανακοίνωσή της.

«Οι πιο δημοφιλείς πτήσεις είναι αυτές προς προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Ιμπίθα και οι Κάννες», πρόσθεσε η οργάνωση.

Η Greenpeace τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στους στόχους για το κλίμα που έχει ορίσει η ολλανδική κυβέρνηση και δεν συμπεριλαμβάνονται στο όριο των 440.000 πτήσεων που καθιέρωσε το αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ.

«Αυτή η εξαίρεση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη δείχνει ακριβώς τι πάει λάθος με την αεροναυτική βιομηχανία», πρόσθεσε η κυρία Ζλοχ. «Θέλουμε η αεροναυτική βιομηχανία να σταματήσει να μολύνει και να θέσει κλιματικούς στόχους επιτέλους».

«Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσουν οι σύντομες πτήσεις και τα ιδιωτικά πολυτελή τζετ για τους πλούσιους», σύμφωνα με την κυρία Ζλοχ.

Οι επιβάτες που ταξιδεύουν στην business class καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα αεροσκάφη, επισήμανε η ίδια, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από κανονικές θέσεις ώστε να χωρούν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι στα αεροσκάφη.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων